וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא של עדשות המולטיפוקל

יפית יהלום, בשיתוף ורובל אופטיק בוטיק

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 14:38

משקפי המולטיפוקל חיוניים במיוחד לבני הגיל השלישי והם עולים מדרגה בזכות פיתוח חדשני ביותר: מכשיר "tifusi" המצלם את הפנים בתלת מימד, ומייצר בדיוק מקסימלי עדשה המותאמת אישית המאפשרת ראייה באיכות גבוהה

עזרא ורובל. יח"צ,
עזרא ורובל/יח"צ

בני הגיל השלישי כיום הם צעירים מתמיד. רבים מהם נוהגים עד גיל מבוגר יותר, מבלים זמן רב מול מסך הטלוויזיה, בסרטים ובהצגות, ולוקחים חלק בפעילויות רבות נוספות, בהן הצורך בראייה טובה ואיכותית למרחוק, הוא דומיננטי ביותר.

אבל בני הגיל השלישי זקוקים גם לראייה טובה מקרוב, לצורך עבודה מול מחשב, לקריאת ספרים, עיתונים, טלפונים סלולריים ועוד. לאלה יש להוסיף את נושא הנהיגה הדורש ראייה למרחוק, אבל גם ראיה מקרוב של לוח השעונים, והטלפון הנייד ברכב ועוד.

בשורת משקפי המולטיפוקל היא הפיתרון האידיאלי לשילוב ראייה נכונה לכל המרחקים. עם עדשת מולטיפוקל, המאפשרת ראייה נוחה למרחקים רחוקים וקרובים כאחד.

מולטיפוקל הינה עדשה המיועדת לאנשים הזקוקים לכמה זוגות משקפיים, בעלי מספרים שונים - לקרוב ולרחוק - כשהחלק העליון שלה הוא לראייה מרחוק, התחתון לקריאה מקרוב, וביניהן קיים מעבר הדרגתי. עדשות המולטיפוקל שלא היו פופולריות בעבר, בשל הקושי להסתגל אליהן, השתפרו והשתכללו עם השנים, כמו גם הבדיקות המקדימות, המאפשרות התאמה אישית מוחלטת לצורכי המשתמש.

את הבשורה החדשנית בתחום מציגה "אופטיקה ורובל", העושה שימוש במכשיר "visufi" מתוצרת חברת "צייס", המבוסס על טכנולוגיה חדשה. המכשיר מצלם את הפנים בתלת מימד ומייצר עדשה מותאמת באופן מושלם המאפשרת ראייה באיכות גבוהה. הדיוק בהתאמה עונה בנוסף גם על הצורך, לא רק של לא רק ראייה טובה לטווח הרחוק ולטווח הקרוב, אלא גם ראיית ביניים טובה, לה יש תפקיד משמעותי, שכן היא משמשת אותנו בשולחן העבודה, בשימוש בטלפון הנייד ובשימוש במחשב.

לדברי האופטומטריסט עזרא ורובל, הבעלים של "ורובל אופטיק בוטיק", הקושי להסתגל לעדשות מולטיפוקל נובע משלוש סיבות אפשריות:

- עדשת המשקפיים שהותאמה ללקוח לא נעשתה בטכנולוגיה מתקדמת

- נתוני הלקוח לא היו מדויקים

- התאמת העדשה ללקוח לא נעשתה בצורה מושלמת, ובכדי ליצור התאמה מושלמת צריך להתאים בין נתוני הלקוח למוקדים המדויקים של העיניים

עזרא ורובל, המייסד והמנכ”ל של “ורובל אופטיק בוטיק”. יח"צ,
עזרא ורובל, המייסד והמנכ”ל של “ורובל אופטיק בוטיק”/יח"צ

עד לאחרונה, לא יוצרו עדשות המולטיפוקל בהתאמה אישית, ולא תוכננו באופן מדויק ללקוח. שוק המשקפיים מציע היום מבחר גדול של עדשות מולטיפוקל:עדשות עם תכנון מתקדם יותר ומתקדם פחות, עם שדה ראייה רחב יותר או מצומצם יותר, ועדשות המתאימות למסגרות קטנות יותר או גדולות יותר.

אם עדיין יש כאלה שאיכות הראייה שהם מקבלים עם משקפי המולטיפוקל אינה מספקת אותם, הפיתרון עבורם הינו עדשות מולטיפוקליות מתוכננות אינדיווידואליות יותר. "יש לנו כיום את הציוד המתקדם ביותר למדידת המרשם לעדשות ולתכנון מדויק ביותר בהתאמתן ללקוח", אומר ורובל. "גם ללקוחות המתלבטים בבחירת סוג עדשות המולטיפוקל אנו מוצאים פיתרון - שימוש בפיתוח חדשני וייחודי: תוכנת IDEMO של חברת צייס, העוזרת להחליט יחד עם הלקוח מהי העדשה האופטימלית עבורו, לפי דרישותיו, ואורח החיים שלו".

אומר ורובל: "ההמלצה החשובה ביותר היא שיש לפנות אך ורק לאופטומטריסט שהינו בעל ניסיון בהתאמת מולטיפוקל, כיוון שמדובר במוצר החשוב ביותר לתפקודנו היומיומי: העיניים שלנו, שלהן אין תחליף. ייעוץ נכון יכול להציל ראייה, לשפר אותה ולאפשר איכות חיים אופטימלית.

עזרא ורובל, המייסד והמנכ"ל של "ורובל אופטיק בוטיק" בדיזנגוף סנטר תל אביב, הינו אופטיקאי בכיר מזה 35 שנה, המשלב טכנולוגיות בדיקות אופטיות מהמתקדמות בעולם.

יפית יהלום, בשיתוף ורובל אופטיק בוטיק
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully