וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת מיקרופון מתאים לשימוש ביתי או מקצועי

בשיתוף טרטל ציוד הגברה

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 11:45

מיקרופונים נייחים או ניידים הפכו לנחלת הכלל ואנשים משתמשים בהם לצרכים שונים ומגוונים - כך תבחרו את המיקרופון המתאים

אילוסטרציה. ShutterStock
מיקרופון/ShutterStock

רבים מאיתנו עושים כיום שימוש יומיומי במיקרופונים מסוגים שונים. מה שבעבר היה בעיקר נחלתם של מדריכים/ות, אומנים או מרצים הפך בעולם של ימינו לרלבנטי עבור אינספור אנשים - רבים מאיתנו עובדים מהבית באופן מלא או חלקי, נהנים ממשחקים שונים המצריכים גם שימוש במיקרופון וכיוצ"ב. לכן, בחירת המיקרופון המתאים ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלנו היא בחירה אשר רלבנטית עבור רבים מאיתנו, לא רק עבור טכנאים ואנשים אשר עוסקים בעולם הסאונד באופן מקצועי. כדאי להכיר את סוגי הקטגוריות והמיקרופונים השונים הקיימים בשוק ולבחור את המכשיר המתאים ביותר לשימושינו. להלן כמה סוגים עיקריים של מיקרופונים, כמו גם נקודות שכדאי להכיר ולקחת בחשבון בתחום זה.

מיקרופון USB לשימוש בכל מקום או מיקרופון גיימינג לחוויה בלתי נשכחת - סוגים עיקריים

חשוב להכיר כי ניתן לרכוש כיום במחירים נמוכים ואטרקטיביים במיוחד סוגים שונים לחלוטין של מיקרופונים שונים, המשרתים מטרות שונות לחלוטין. כאמור, תחום זה נחשב כיום לנחלת הכלל וקהל לקוחותיו הפוטנציאליים הוא עצום, ולכן ניתן למצוא בו גם אפשרויות רבות ושונות ומחירים תחרותיים ביותר.

לדוגמה, סוג פשוט אך איכותי ונוח ביותר לשימוש של מיקרופון שכדאי להכיר הוא מיקרופון USB - מדובר בקטגוריה שלמה בתוך עולם המיקרופונים, של מכשירים המתחברים באמצעות חיבור USB פשוט לכל מחשב (או מכשיר אחר הכולל כניסה של USB), ומאפשר לשדר, להקליט או להשתמש במיקרופון בכל דרך אחרת מכל מקום ובכל זמן. המיקרופון מקבל את החשמל לו הוא זקוק מאותה כניסה בה הוא מחובר (כניסת ה USB), וניתן לחברו כאמור גם למחשב הנייד בכל מקום ולהקליט או לשדר בנוחות ובקלות.

ניתן למצוא סוגים שונים וייעודיים של מיקרופון USB - מיקרופון שולחני המיועד לשיחות זום או סקייפ (כלומר - ניתן להציבו על השולחן כך שלא נצטרך להחזיק אותו ביד), מיקרופון דש קטן אותו ניתן לחבר לדש החולצה ולדבר/לשדר/להקליט גם בהליכה, מיקרופון USB איכותי במיוחד להקלטות קול ופודקאסטים ואף דגמים שונים של מיקרופונים המשמשים להקלטות מקצועיות של סאונד.

סוג נוסף שכדאי להכיר הוא מיקרופון גיימינג - מיקרופון ייעודי עבור משחקי מחשב ווידיאו למיניהם (הן משחקי מחשב והן כאלו הפועלים על גבי קונסולות משחקים מיוחדות דוגמת סוני פלייסטיישן, אקס בוקס וכיוצ"ב). כיום, אנשים רבים נהנים משלל משחקים מתקדמים במסגרתם משחקים מול (או לצד) שחקנים אחרים הנמצאים במקומות אחרים בכל רחבי העולם, ותקשורת ישירה איתם מתאפשרת גם באמצעות דיבור. לכן ניתן למצוא כיום דגמים רבים ושונים של מיקרופון גיימינג, המיועד במיוחד למטרות אלו - מדובר לרוב במיקרופונים אשר מעוצבים או מגיעים עם מערך כלשהו המאפשר להציב אותם על השולחן, לתלות אותם באוויר בצורה נוחה שתהיה קרובה לפנים שלנו או שלל פתרונות אחרים, אך לא נצטרך להחזיק אותם ביד כמובן (כך שהידיים נשארות פנויות למשחק עצמו - למקלדת או לשלטים המיוחדים).

גיימרים רבים מעדיפים להשתמש במיקרופון עם זרוע מיוחדות, דוגמת המיקרופונים של שדרים ברדיו, אותה ניתן להזיז בקלות ולקרב את המיקרופון אלינו במידת הצורך, או להרחיקו כשהוא אינו בשימוש. בדרך זו ניתן ליצור את סביבת המשחק המקצועית והנוחה ביותר.

סוגים שונים של מיקרופון אלחוטי

אנשים רבים משתמשים במיקרופון לא בישיבה ליד המחשב, אלא בתנועה או בעמידה. למשל - מדריכים המנחים קבוצות, מרצים העומדים על במה מול קהל, זמרים ופרפורמרים למיניהם וכיוצ"ב.
עבור מקרים אלו, הצורך הוא כמובן במיקרופון אלחוטי. גם כאן ניתן למצוא מספר סוגים עיקריים שונים, כשכדאי להכיר לפחות כמה מהם.

מיקרופון אלחוטי מדונה - מיקרופון עם תושבת קטנה ונוחה אותה ניתן להלביש על גבי אפרכסת האוזן, כך שהידיים נשארות פנויות לחלוטין. למיקרופון זה נלווית יחידת שידור קטנה וקלת משקל אותה ניתן להלביש בקלות על החגורה או דש המכנסיים

מיקרופון אלחוטי דש - מיקרופון אלחוטי זעיר ואיכותי אותו ניתן לתפוס על דש החולצה, כך שכמעט לא מבחינים או מרגישים בו. גם כאן נלווית יחידת שידור זעירה וקלה אותה ניתן לשים בכל מקום, בפרט באחד הכיסים או על גבי החגורה.

מיקרופון אלחוטי ידני - זהו מיקרופון בצורה הרגילה והמוכרת, המשמש למשל זמרים או אומנים המופיעים. גם מרצים ומדריכים רבים מעדיפים סוג זה של מיקרופון, במידה ואין להם בעיה להקדיש את אחת מהידיים לאחיזה בו. יחידת השידור במקרה זה עשויה להיות מעט גדולה יותר מאשר במקרה של מיקרופונים אלחוטיים אחרים (ולכן תוצב במקום קבוע), אך גם טווח השידור שלה יהיה רחוק יותר).

למידע ולרכישה אונליין של סוגי מיקרופונים כנסו לקישור.

בשיתוף טרטל ציוד הגברה
  • עוד באותו נושא:
  • מיקרופון
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully