וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לחסוך משמעותית בעלויות תחזוקה של הבריכה הביתית?

בשיתוף בלו בלו

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 14:56

אז החלטת להשקיע וללכת על בריכה בחצר הבית. אין ספק שמדובר בקפיצת מדרגה אדירה באיכות החיים של כל בני הבית. לבריכה הביתית כבר נוצר תדמית של יוקרה וחיי פאר ואם חיים בבית ילדים צעירים, הרי שמדובר בפינוק יוצא דופן

מתנפחים צפים בתוך בריכת שחייה ביתית. ShutterStock
בריכה/ShutterStock

סביר להניח, אמנם, שכבר גילית שההוצאה הראשונית על הבריכה הייתה רק ההתחלה. מהניקיון השוטף ועד הוצאות החימום והאיזון הכימי, הבריכה גוררת עלויות אדירות שיש להמשיך ולשאת בהן לכל אורך חייה. בכל שנה, ישנה הוצאה שיכולה להגיע עד אלפי שקלים על אמצעי המותרות הזה. איך שלא נסתכל על זה, ההוצאות הללו כאן כדי להישאר וחשוב שנבין את זה. עם זאת, אם נגייס מעט תושייה ונקדיש מחשבה לתהליכי התחזוקה שלנו, נגלה שאנחנו יכולים לחסוך לא מעט גם בגזרה הזו.

כדי לסייע לך במשימה הזו, אלו כמה טיפים יעילים לייעול הוצאות התחזוקה של הבריכה הביתית שלך.

לא חייבים להרתיח את הבריכה

אין ספק שבריכה חמה היא כיף גדול, אבל על כל מעלה שאנו מוסיפים לפינוק הזה אנחנו משלמים ביוקר. מומלץ לשמור את המים נעימים למגע, אך אין כל צורך ללכת על ג'קוזי. הדבר נכון בעיקר לימי החורף הקרים במיוחד. כמובן שכמעט מיותר לציין שבתקופות שהבריכה אינה בשימוש כלל, חשוב מאוד שנקפיד לכבות את החימום.

לשמור על איזון כימי טוב

חשוב לשים לב לאיזון הכימי של המים - לא רק כדי לשמור על איכות ובטיחות המים ברמה התברואתית, אלא גם כדי להוזיל את העלויות שלך. כימיקלים לבריכה הם יקרים ואם לא נלמד למדוד כראוי ולהבין כיצד לאזן את אותה בריכה, ייתכן שנשפוך הון תועפות למים בכל ניסיון. חשוב שנלמד לעשות זאת היטב או נשכור איש מקצוע שיעשה זאת עבורנו או ייתן לנו את הכלים לאזן אותה נכון. בנוסף, מומלץ לעשות שימוש גם בחומצה ציאנורית המשמשת כחומר מייצב ומסייעת לפעילות הכלור. ככל שהלכלוך מצטבר בבריכה, יעילות הכלור נחלשת. המייצב העוצמתי הזה מאפשר לכלור לשמור על יעילות לאורך זמן. השימוש בחומצה יאפשר לצמצם באופן משמעותי את התכיפות בה נצטרך לחדש את הכלור ולחסוך הון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לא לוותר על כיסוי הבריכה

השימוש בכיסוי לבריכה מפחית משמעותית את עלויות האנרגיה לאורך זמן. הסיבה לכך היא פשוטה, הכיסויים מאטים את כמות המים שמתאדים בתהליכי החימום ומעכבים את בריחת החום.

עם כיסוי הבריכה, מערכת החימום לא צריכה לעבוד שעות נוספות כדי לשמור על טמפרטורת המים. בנוסף, הכיסוי מונע הצטברות פסולת גם בימים בהם הרוח מעיפה אל החצר שלנו עלים, אבק ולכלוך. משמעות הדבר בפועל היא שלא נצטרך לנקות את הבריכה לעתים כה קרובות.

לנקות את מסנן הבריכה באופן קבוע

אין פשוט מכך - ניקוי מסנן הבריכה שומר על בריכת השחייה שלך נקייה ומונע ממך להוציא יותר כסף על תיקוני בריכה אחרים ויקרים יותר. מומלץ פשוט להכניס את זה לשגרה השבועית שלך. ידהים אותך לגלות מה אפשר למצוא במסנן תוך זמן כה קצר. כל החומר הזה יכול להירקב ולא רק ללכלך את המסנן, אלא גם ללכלך את הבריכה ואף להסב נזקים למערכת הסינון.

להשקיע במשאבות יעילות אנרגטית

אם יש לך משאבת בריכה רגילה, כנראה שהיא שואבת רק במהירות אחת. בכל פעם שהיא מבצעת פעולת סינון, היא עושה זאת בנפרד ומבזבזת אנרגיה רבה. משאבות חסכוניות באנרגיה פועלות במהירויות משתנות ומאפשרות לבצע סינון סימולטני שמסוגל לחסוך כמויות אדירות של אנרגיה. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים לאורך חיי כל המשאבה.

להפעיל את מערכת הסינון רק בלילה

בעלי בריכות רבים בוחרים להפעיל את מסנן הבריכה 24/7 מתוך אמונה כי פעולת הסינון המתמשכת היא קריטית לאיכות המים. המציאות בשטח מראה שהדבר אינו הכרחי ובעיקר מבזבז כמויות אדירות של אנרגיה.

גם פעילות יתר של מערכת הסינון עלולה לגרור לא מעט תקלות, מה שייקר את הוצאות התחזוקה שלך אף יותר. לכן, מומלץ להשבית את פעילות המסנן במהלך הזמן בו אתם לא נמצאים בסמוך לבריכה ואינם משתמשים בה.

יש לציין כי הפעלת מסנן הבריכה בלילה עוזרת לצמצם את עלויות האנרגיה תוך שמירה על ניקיון הבריכה. את התוצאות ניתן יהיה לראות כבר בחשבון החשמל הבא.

בשיתוף בלו בלו
  • עוד באותו נושא:
  • בריכות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully