וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמן המנטלי המוביל, ניר זר מפתיע: "הסוד ליצירת זוגיות איכותית לא טמון ביחסים בין בני הזוג"

בשיתוף ניר זר

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 15:33

בעיות בזוגיות נובעות לא רק מבעיות במערכת היחסים בין בני הזוג אלא גם תהליכים שמתחילים בתוך בני הזוג עצמם. ניר זר מסביר

ניר זר. יח"צ,
ניר זר/יח"צ

"טעות לחשוב שזוגיות לא טובה נובעת אך ורק ממערכת יחסים לא טובה בין בני הזוג. נכון לומר שמערכת יחסים לא טובה היא תוצאה של תהליכים פנימיים שמתחילים בכל אחד מהצדדים במערכת היחסים ומשפיעים בסופו של דבר על מערכת היחסים המשותפת", כך אומר ניר זר, מאמן מנטלי, שהצליח בשיטת אימון זוגי ייחודית שפיתח להוביל זוגות מסוכסכים למערכות יחסים בריאות ומאושרות. הוא מוסיף: "רוב הזוגות שמגיעים לשיחה עם יועצים מחפשים את התשובות ואת הבעיות אצל בן או בת הזוג ולא אצלם, וכאן נוצרת שרשרת של כשלים שמביאה למבוי סתום בתהליך".

אימון זוגי עם המון מוטיבציה ואפס הצלחה

ניר זר, משמש כמאמן מנטלי שנים רבות, לזוגות שנמצאים במערכות יחסים שעלו על שרטון ונקלעו למבוי סתום, ובדרך ייחודית הוא מצליח לעזור להם לפרום את הקשרים שיוצרים תסכול במערכת היחסים שלהם, "מגיעים אליי לתהליכי אימון זוגי המון זוגות מדהימים שלא מצליחים לתקשר ברמה הבסיסית. הם מלאים בכעסים על הצד השני ומאשימים אחד את השנייה במצב הקיים. לרוב יש להם מוטיבציה עצומה לחלץ את עצמם מהמבוי הסתום, אבל הם נשארים עם המון מוטיבציה ואפס הצלחה", אומר זר.

ניר זר נמצא בזוגיות נפלאה כבר למעלה מעשר שנים, אב לשני ילדים, ומתוך הניסיון הרב שצבר במישור האישי והן במהלך אימונים זוגיים שהעביר לזוגות רבים, הוא פיתח שיטה אחרת כדי להוביל זוגות, יד ביד, אל מחוץ לביצה התובענית של האשמות הדדיות וכעסים מצטברים, "צריך להבין שאנשים במצב כזה הסיכוי שלהם לחלץ את עצמם מהמבוי הסתום הוא קלוש. הם חייבים ליווי צמוד כדי לצאת מהמצב הזה ומפת דרכים שתוביל אותם לאורך כל חייהם בדרך הנכונה ליצור מערכת יחסים שעוזרת להם לצמוח ממנה ולא לשקוע בתוכה", אומר זר.

לדבריו, כדי לצאת מהמבוך, הדרך הנכונה היא קודם כל לעבור תהליך שינוי אישי ופנימי, "לפני שאנחנו נוגעים במערכת יחסים שאינה בהכרח תלויה רק בי אלא גם בפרטנר שלי, אני חייב לבוא לתוכה כשאני עצמי חזק ויציב ומעריך את עצמי", אומר זר, "ולאחר שהשגתי תוצאות טובות בתהליך האישי שלי ובן או בת הזוג עברו תהליך דומה, אפשר להתחיל הכל מהתחלה ולבנות מערכת יחסים שמושתת על שני אנשים מאוזנים וחזקים".

תהליכים אישיים באימון זוגי

"מניסיוני כדי לאהוב את הפרטנר חשוב שנלמד לאהוב קודם את עצמינו. עם השנים אנחנו שוכחים ליצור עוגנים פנימיים שיחזקו את הבטחון העצמי שלנו בעצמינו ואת התסכול הזה אנחנו נשליך קודם כל על הפרטנר שלנו. אנשים שלמים ומאוזנים יהיה להם סיכוי טוב יותר למצוא זוגיות טובה משום ששיקול הדעת שלהם חד וברור. כאשר שני בני הזוג נמצאים במקום יציב ובהכרה עצמית שהם חיוביים וחיוניים יהיה להם קל ליצור מערכת יחסים בריאה, כזו שמניבה פירות טובים וחיים מאושרים", אומר ניר זר.

"אחד הדברים החשובים בתהליך הזוגי הוא לערוך אימון אישי- מנטלי, כמו שכל אדם הולך לחדר כושר כדי לחזק את הגוף כך גם חשוב שנעבור אימון מנטלי. כששני בני הזוג עוברים תהליך כזה, תוך שהם מכבדים את המרחב האישי של כל אחת ואחד מהם, התוצאות הן מאוד מהירות. במקום לשבת מול היועץ ולהתחיל לריב מי התחיל עם מי, מי גורם לכל המשבר הזה, ומי אחראי לכאב שלי, אנחנו משנים את הכיוון ומביטים פנימה ופועלים אל תוך עצמינו", אומר זר.

"באופן הזה", אומר זר, "לבני הזוג קל יותר בשלב מתקדם לצאת יחד למסע הזה. כשהם מחוזקים קל להם ללכת יחד להמשך התהליך כיחידה אחת מאוחדת. עכשיו הם מצוידים בכלים מנטליים, במפת דרכים ובכוחות מחודשים". לדבריו, במהלך תהליך של אימון זוגי חשוב להקפיד לשמור על המרחב האישי של כל אחד מבני הזוג ולהעניק לו מרווח של זמן, משום שכל אחת ואחד מעבד את התובנות ואת התהליכים בקצב אחר. "כאשר אנחנו מגיעים לאיזון, כאשר שני בני הזוג נמצאים במעמד ובמצב דומה, כאשר כל אחת ואחד יודע ויודעת מה הם יכולים לתרום למערכת הזוגית, מה היתרונות שלהם ושל בן או בת הזוג, נוצר בסיס מוצק ליצירת מערכת יחסים בריאה וטובה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לא תמיד קל בתוך המרחב הזוגי

לחיות במרחב הזוגי הוא דבר לא פשוט בלשון המעטה. רוב האנשים מתקשים אפילו לחיות במרחב של עצמם. "לא פעם אני שומע מזוגות שאני עובד איתם שהתהליך קשה מדי; שהם לא חשבו שזה ישאב מהם כל כך הרבה כוחות ואנרגיות; שהם לא ידעו כמה כעס וכאב אצורים בתוכם. בהמשך הדרך הם מבינים שהעבודה האישית שהם עושים בד בבד עם העבודה הזוגית, היא שמעניקה להם את הקוד לפצח את המורכבות ביחסים שלהם. כשהם מבינים זאת, הם בדרך כלל חשים הקלה גדולה", אומר זר.

"אני מסביר להם שהזוגיות תמיד משקפת לכל אחד מהם את המצב הרגשי האישי שלו ואת ההתקדמות האישית שלו בתוך המרחב הזוגי. ככל שבני הזוג - כל אחד מהם בנפרד - מתקדמים בתהליכים הרגשיים האישיים שלהם, כך הם מקדמים את הזוגיות. הזוגיות משקפת להם את התקדמותם האישית. מדובר בדרך קשה, אבל תחשבו על זה - כל תהליך של צמיחה וגדילה הוא קשה וכואב, וזה מה שיפה בתהליך הזה", אומר זר.

תובנות של אימון זוגי

"אימון זוגי הוא פועל יוצא של אימון אישי לזוגיות עוצמתית ומעצימה. אי אפשר להצליח בתהליך הזוגי אם לא תומכים קודם בתהליכים האישיים של כל אחד מבני הזוג ובהעצמתם האישית. התובנות של האימון הזוגי הן תמיד פועל יוצא של התובנות שעולות מהתהליכים האישיים. הן תמיד מפתיעות בפשטותן ובעוצמתן, והן תמיד מחזיקות את המסד לזוגיות חזקה ויציבה", אומר זר.

ניר זר. יח"צ,
ניר זר/יח"צ

הנה כמה נקודות מבט חשובות שנלמדות באימון הזוגי:

אני רוצה שיאהבו אותי. האם אני אוהב את עצמי?

אני רוצה שיראו אותי כפי שאני. האם אני יודע מי אני? האם אני רואה את עצמי?

אני רוצה שיטפלו בי. האם אני יכול לטפל בעצמי?

אני רוצה שיהיו קשובים אליי. האם אני קשוב אל עצמי?

אני רוצה שיעצימו אותי. האם אני מסוגל להעצים את עצמי?

ניר זר - מאמן מנטלי לזוגות

לסיכום: כל אחד מכם חיוני להצלחת הזוגיות

כל אחד מבני הזוג חשוב וחיוני לזוגיות, ואין מקום טוב יותר להבין זאת מהמרחב שנוצר בתהליך אימון זוגי. צמיחה זוגית חייבת להיעשות בד בבד לצד צמיחה אישית. זוגיות עוצמתית, מעצימה, יציבה וחזקה תלויה בעוצמה, בהעצמה, ביציבות ובחוזק של כל אחד מבני הזוג.

רוצים לצאת למסע זוגי להעצמת הקשר ולגלות את עצמכם בדרך? דברו איתי עכשיו, ובואו נחשוף יחד את יופייה האמיתי של הזוגיות שלכם.

בשיתוף ניר זר
  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully