וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמש העמים - כמה כסף בשנה שווה לכם השמש הישראלית?

בשיתוף TDI SOLAR

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 9:15

העולם עובר לטכנולוגיה ירוקה, זה כבר ברור לכולם. אבל מה צריך לקרות כדי שגם אתם תוכלו להפיק כסף מאור השמש?

חברת TDI SOLAR. TDI SOLAR,
חברת TDI SOLAR/TDI SOLAR

זה היה ברור עוד לפני ועידת האקלים ההיסטורית בגלזגו, אבל לאחריה זה הפך לבלתי ניתן להכחשה: אנרגיה ירוקה היא לא "העתיד", היא חייבת להפוך לחלק גדול הרבה יותר מהצריכה האנרגטית שלנו אם אנחנו רוצים להמשיך ולחיות בכדור הארץ. אבל איפה אנחנו כישראלים בכלל עומדים בהשוואה לשאר העולם בניצול השמש, המשאב הכי יקר שלנו? ואיך נדע לנצל אותה בעתיד? האם התשתיות במדינה בכלל מתאימות לצריכה מאסיבית של אנרגיה סולארית?

ישי פרץ, סמנכ"ל פיתוח טכנולוגיות בחברת TDI solar, שמח לענות על השאלות:

חברת TDI SOLAR. TDI SOLAR,
חברת TDI SOLAR/TDI SOLAR

האם אנחנו נמצאים בנקודה בה אנרגיה ירוקה מספיק נגישה לצרכנים פרטיים?

צריך להבין קודם מה זאת אומרת "צרכנים פרטיים", ומה גודל הבית. בוא נתחיל בדברים הפשוטים: הכי פשוט? בתים בסגנון וילה, זה הכי משתלם והכי יעיל. בבית כזה יש פאנלים על הגג ובעל הדירה מקבל את הכסף. גגות לצרכנים פרטיים שווים החזר השקעה של קרוב ל-17% תוך 5-7 שנים, תלוי כמובן בגודל הבית וגודל הגג. בנוסף, בנקים נותנים מאה אחוז מימון אחרי חתימה מול חברת החשמל. זה פשוט, ביתי ורגיל. זה מומלץ לכל צרכן ולא רק בבתים פרטיים: גם בבתים משותפים - יצא חוק כי מספיק 66 אחוזים מהדיירים שיחתמו על הסכמה להתקנה כדי לבצע כך שזה רלוונטי גם למי שגר בבניין משותף. נכון, יש הוצאה של 60-80 אלף על ההתקנה, אבל כאמור, תוך כמה שנים תקבלו החזר ומשם זה נטו חיסכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ישי פרץ סמנכ"ל פיתוח טכנלוגיות בחברת TDI SOLAR. TDI SOLAR,
ישי פרץ סמנכ"ל פיתוח טכנלוגיות בחברת TDI SOLAR/TDI SOLAR

לאן התעשייה הולכת? מה השלב הבא?

יש פיתרון נוסף, פחות מוכר וכרגע פחות זמין, של אגירת אנרגיה במצברי ליתיום. זה פותר את עניין ההגבלות של רשת ההולכה של חברת החשמל, וזה מאפשר למשפחה לאגור אנרגיה לסוללה ולהשתמש בחשמל בכל שעה. עדיין יש בעיות רגולציה, ותהליך של הודעה לחברת החשמל לוקח שנים, וזה האתגר הגדול, יותר מכל טכנולוגיה. אבל אני מאמין שכבר בשנים הקרובות הרגולציה תהיה קלה הרבה יותר.

האם אנחנו כישראלים מנצלים את אנרגיית השמש בצורה מיטבית? איפה אנחנו עומדים, בהתחשב בזה שאנחנו מדינה קיצית?

כרגע אנחנו לא מנצלים בצורה אידיאלית, כאמור בעיקר בגלל רגולציה, אבל זה צפוי להשתנות. היעד שהוצב על ידי ה-OECD הוא 30 אחוזים מהצריכה הכוללת של הארץ שתסופק באמצעות אנרגיה מתחדשת. כרגע אנחנו עומדים רק על 8-10 אחוזים, כולל טורבינות רוח. אנחנו מפגרים מאחורה למרות שיש לנו יותר שעות שמש בשנה. אבל זה עניין בירוקרטי נטו. הפאנלים אצלנו מפיקים 40 אחוז יותר מאירופה, אבל הרגולציה והחקיקה עדיין מעכבת את התהליך הזה לכל המדינה. בצפון אירופה דוחפים לכיוון הזה בכל הכוח ואני מקווה שבשנים הקרובות העניין הזה ישתנה גם פה. תאריך היעד הוא 2030 ואני מאמין שבטווח זמן של 8 שנים אפשר לעשות את זה. יש עניין של שינוי תשתיות ורשתות הולכה אבל זה עוד אפשרי.

חברת TDI SOLAR. TDI SOLAR,
חברת TDI SOLAR/TDI SOLAR

איך צרכן פרטי יכול לדעת אם הוא נמצא בשלב בו שווה לו להשקיע בהוצאה כספית בשביל ליהנות מאנרגיה ירוקה?

תמיד יהיה שווה לך. בבית מעל 90 מ"ר אתה מקבל 13,000 ש"ח בשנה. זה אומר החזר של בערך 6 שנים עד לכיסוי השקעה. ברור שיש עניין של תחזוקה ובלאי, אבל המערכת שלנו לשטיפה אוטומטית עוזרת לך לעשות אופטימיזציה למערכת ולקבל החזר, ואחר כך גם כסף מחברת החשמל, במינימום זמן. זו ההשקעה שמחזירה את עצמה הכי מהר ובביטחון הכי גדול.


רוצים גם להרוויח כסף מהגג שלכם? היכנסו לאתר

בשיתוף TDI SOLAR
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully