וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקר של ה"דרופשיפינג באיביי" נחשף

בשיתוף לאון דירקטוביץ

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 15:24

טרנד הדרופשיפינג סחף אחריו רבים בשנים האחרונות. אלפי ישראלים התאכזבו בזמן שקומץ קטן בלבד מרוויח את כל הכסף. יצאנו לבדוק

בי"חד דרופשיפינג. ShutterStock
דרופשיפינג/ShutterStock

בשנים האחרונות נראה ש"דרופשיפינג" הפכה למילה נרדפת להתעשרות מהירה. אלפי ישראלים נרשמו לקורס דרופשיפינג במטרה להרוויח כסף אבל בפועל הרוב נכשלים ויוצאים מאוכזבים. יצאנו לבדוק מה באמת קורה בתחום הדרופשיפינג בארץ, ומה 5% הדרופשיפרים המצליחים עושים שונה מהשאר.

מי מאיתנו לא חלם לעבוד מהבית ולהרוויח כסף באינטרנט? אחד מהתחומים החמים ביותר בישראל בשנים האחרונות הוא מכירות באיביי - ובייחוד תחום הדרופשיפינג. בשנים האחרונות אלפי ישראלים נרשמו לקורס דרופשיפינג במטרה להביא הביתה תוספת הכנסה משמעותית, אבל מסתבר שרובם לא הצליחו להרוויח שום דבר.

לאחרונה הגיעו למערכת שלנו הרבה מאוד תלונות של דרופשיפרים מאוכזבי קורסים. לאחר שדיברנו עם מאות דרופשיפרים מאוכזבים, יצאנו לפגוש את אחד המומחים למסחר אלקטרוני בארץ, לאון דירקטוביץ. לאון היה מראשוני הדרופשיפרים בארץ, בנה רשת של עשרות חנויות באינטרנט והיום מייעץ לחברות וארגונים גדולים בתחומי המסחר האלקטרוני. פגשנו את לאון במשרדו לראיון מקיף על מנת להבין מדוע הרוב נכשלים בתחום הזה, ולבדוק איך קומץ קטן של סוחרים כן מצליחים איפה שהרוב כשלו. אל תתקרבו לאיביי לפני שאתם קוראים את הכתבה הזאת.

לאון שלום. בוא ניגש ישר לעניין. מדוע אנחנו מקבלים כל כך הרבה תלונות של דרופשיפרים מאוכזבים?

"שאלה מצויינת. תראה, הכל מתחיל מזה שמוכרים לאנשים חלומות. במקום ללמד מסחר אלקטרוני ברמה גבוהה, רוב הקורסים מבטיחים הבטחות שווא ללא שום כיסוי. לצערי רוב הקורסים היום הם פשוט עסק של מכירת קורסים שמזמן שכחו איך באמת מוכרים באיביי. אנשים נרשמים ועושים קורס דרופשיפינג כדי להביא הביתה עוד הכנסה. הם משקיעים הרבה כסף, זמן ומאמץ אבל לא מצליחים להרוויח שום דבר. הם מתייאשים, מתאכזבים ופורשים מהתחום תוך כמה חודשים. והכי כואב להם - הם לא מבינים איך בכל זאת יש קומץ דרופשיפרים שכן מרוויחים הרבה מאוד כסף באיביי. אני מאמין שרבים מהקוראים מזדהים עם התחושות האלה".

ואולי דרופשיפינג באיביי לא באמת עובד? איך אפשר לדעת בוודאות שבאמת יש בזה כסף?

"בוא נסתכל על עובדות. לא מזמן אחד מהמנהלים הבכירים באיביי ישראל אמר שיש היום בארץ 28,000 איש שמתפרנסים ממכירות באיביי. כל 2 שניות ישראלי מוכר מוצר באיביי. אלה נתונים רשמיים שהופיעו בעיתונות הכלכלית. עובדות בשטח."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לאון דירקטוביץ. יח"צ,
לאון דירקטוביץ/יח"צ

אז מה הסיבה שכל כך הרבה אנשים לא הצליחו?

"הכל מתחיל ונגמר באיך עושים את זה. קודם כל מה שרוב הדרופשיפרים מפספסים זה שאיביי הוא לא אתר מכירות אלא מנוע חיפוש. ממש כמו גוגל. רוב הדרופשיפרים מתרכזים במוצרים, אבל הכי חשוב זה בכלל לא המוצר אלא לקדם אותו לעמודים הראשונים. הסוחרים המצליחים מבינים לעומק איך עובד מנוע החיפוש של איביי. בנוסף מה שרוב הדרופשיפרים מנסים לעשות זה להעתיק מוצרים מעליאקספרס לאיביי או מאמזון לאיביי, וזה מה שמכשיל את רובם עוד לפני שהם התחילו."

אבל זה מה שרוב הקורסים מלמדים. לעשות דרופשיפינג מעליאקספרס לאיביי, או מאמזון לאיביי.

"בהחלט זה מה שהרוב עושים ואפילו לא מבינים שהם מכשילים את העסק של עצמם כי הם נכנסים למלכודת של "אפס רווח". לוקחים מוצר מעליאקספרס ומנסים למכור באיביי. מצד אחד, בלתי אפשרי לעלות מחיר כדי להרוויח כי הקונה פשוט ילך לקנות בעצמו בעליאקספרס. מה אתה חושב שהקונים פראיירים?! ומצד שני אי אפשר למכור במחיר נמוך כי אז לא מרוויחים שום דבר. וכשעושים חישוב בסוף החודש יוצא שההוצאות על תוכנות, עמלות איביי וכל ההוצאות מסביב הרבה יותר גבוהות מההכנסות, והעסק בהפסד. ובכלל לא דיברנו על זה שהסינים כבר מזמן מוכרים בעצמם את כל המוצרים באיביי ושיהיה בהצלחה להתחרות איתם."

ומה לגבי דרופשיפינג מאמזון?

"תארו לכם שהייתם קונים מוצר באיביי, מקבלים חבילה מאמזון, ומגלים שבאמזון המוצר זול יותר ב- 20%. נכון שהייתם מתעצבנים ש"עשו עליכם סיבוב"? במקרה כזה הרבה לקוחות נותנים פידבק שלילי למוכר באיביי ומתלוננים עליו. איביי הוציאו הודעה רשמית שהם יחסמו חשבונות ויורידו חשיפה למי שעושה דרופשיפינג מזירות מסחר אחרות כמו אמזון. זה רשום במפורש בתקנון של איביי. בשורה התחתונה, אף סוחר איביי רציני כבר מזמן לא עושה דרופשיפינג מאמזון."

אז מה עושים? אין יותר כסף בדרופשיפינג?

לאון צוחק. "יש היום הרבה יותר כסף בדרופשיפינג מאי פעם. רק לא בשיטה הישנה שהרוב עושים ומתאכזבים ומשם התחלנו את הכתבה הזאת. צריך לדעת להימנע מטעויות ולעשות הכל בצורה מקצועית וחכמה."

אז איך עושים את זה?

"קודם כל צריך להבין שאיביי מקדמים מוכרים שיודעים לתת ערך מוסף אמיתי ולא סתם מעתיקים מוצרים שאלפי מתחרים גם ככה כבר מוכרים אותם. הדרך הנכונה לייצר באיביי תוספת הכנסה היא למצוא ספק אמיתי ולעבוד איתו ישירות בשיתוף פעולה. לקבל הנחות על המוצרים שלו ולדאוג למשלוח מהיר. ברגע שמביאים לאיביי מוצר ייחודי ואיכותי במחיר אטרקטיבי, אפשר להרוויח הרבה מאוד כסף. אבל לצערי מה שרוב הקורסים לא מלמדים, זה שבמסחר הכסף האמיתי לא מגיע מהלקוח אלא מהספק!"

מה הכוונה? איך מרוויחים מהספק אם הלקוח הוא זה שקונה?

"אני יודע שזה נשמע מאוד מוזר למי שלא בנה עסק אף פעם, אבל בעסקים זה מאוד הגיוני: במקום לעלות מחיר, למכור ביוקר ולהרוויח על הגב של הקונים, אני עובד עם ספקים שנותנים לי הנחות מאוד משמעותיות של 30%-40% על המוצרים. משם אני יכול למשוך הרבה קונים באיביי כי אני נותן מחיר אטרקטיבי, ואני עדיין מרוויח הרבה על כל עסקה כי אני קונה בזול מהספק. וזה כל הסוד, הכסף האמיתי בדרופשיפינג נמצא בקניה ולא במכירה. כמובן שאני עדיין מדבר על דרופשיפינג. אני לא רוכש מוצרים מראש, אין לי שום סיכון כספי והספק שלי עושה בעצמו את כל המשלוח וההתעסקות."

אתה למעשה מציע שיטה הפוכה לגמרי ממה שרוב הקורסים מלמדים?

"נכון לגמרי. לצערי היום כל ילד יכול לקנות מיקרופון בעליאקספרס, לקרוא לעצמו מומחה לאיביי ולמכור קורסים. מי שנדפק מזה הם אותם אנשים ששילמו ממיטב כספם על קורס ופשוט לימדו אותם שטויות כמו להעתיק מוצרים מאמזון או מעליאקספרס. זה פשוט מרתיח אותי. במקום לעשות מה שכולם עושים ולהכנס למלחמת מחירים עם מיליוני דרופשיפרים מתחרים, אני מעדיף לברוח מהתחרות האיומה הזאת ולעשות דברים יחודיים בלי שאף אחד יתחרה בי. ואני אגיד יותר מזה: זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע."

אנחנו יושבים במשרד של לאון והטלפון שלו מוציא כל כמה שניות רעשים מוזרים. "זה הצ'יצ'ינג של איביי מסביר לאון. כל פעם כשיש מכירה הטלפון משמיע התראה. אני מכור לזה". לאון הוא אחד מהמרצים המבוקשים בתחום האיקומרס בארץ ועובד עם חברות וארגונים גדולים כמו לשכת המסחר, המכללה העסקית, ג'ון ברייס, המרכז הבינתחומי, בנק הפועלים ואפילו בפרוייקטים בשיתוף איביי ישראל. לאון אף פיתח תוכנה ייחודית בה משתמשים למעלה מ- 5,000 סוחרי איביי מצליחים בעולם.

לסיכום, מה היית ממליץ לדרופשיפרים שרוצים להיכנס לתחום?

"הייתי ממליץ קודם כל להבין שדרופשיפינג זה עסק שצריך להתייחס אליו ברצינות. כדי להרוויח בתחום הזה צריך לעבוד חכם ולחשוב מחוץ לקופסה איך לעקוף את כל הדרופשיפרים האחרים שעובדים בצורה חובבנית. ומי שנכנס ללמוד את התחום, תבדקו טוב טוב שאתם לומדים ממישהו שבאמת עושה את זה ולא מישהו שרק מוכר קורסים".

ומה היית אומר לאותם אנשים שכבר עברו קורס דרופשיפינג ולא הצליחו ?

"האמת שכמעט כל איש עסקים מפורסם נכשל בתחילת דרכו לפני שהוא הצליח. יש משפט מאוד מפורסם שאני אוהב: "ווינר הוא לוזר שניסה עוד פעם אחת" לכן, אם כבר ניסיתם למכור באיביי אז יש לכם את הבסיס, וזה מצויין. אל תזרקו לפח את הכסף והזמן שכבר השקעתם בזה. אל תתייאשו כי אתם לא פחות טובים מאף אחד אחר שכן הצליח. ראיתי מאות דרופשיפרים שבהתחלה לא הצליחו אבל לא ויתרו, נתנו לזה עוד צ'אנס, שינו את שיטת העבודה והגיעו לתוצאות מדהימות. תנו לזה עוד צ'אנס, אבל הפעם, תעשו את זה נכון."

תודה רבה ליאון, היה מרתק. אני בטוח שנתת תקווה חדשה לאלפי דרופשיפרים בישראל.

בשיתוף לאון דירקטוביץ
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully