וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבטחו את המידע שלכם, דאגו לניהול גיבוי בענן עם איי.פי מחשבים - שרתי ענן וירטואליים

בשיתוף איי.פי מחשבים - שרתי ענן וירטואליים

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 15:21

גיבוי בענן היא פעולה חיונית עבור כל בית עסק שרוצה לשמור על המידע שברשותו. איך עושים זאת ואילו סוגי גיבויים קיימים?

גיבוי ענן. depositphotos,
גיבוי ענן/depositphotos

איי.פי מחשבים מציעה לכם לנהל את העסק ברמה גבוהה יותר. בעידן הווירטואלי, גיבוי בענן הוא אפיק נחוץ ביותר עבור כל עסק וארגון. כך תוכלו לנהל את המידע ולנהל אותו באופן זמין ונוח. בעלי עסקים רבים לא מבינים את ההבדלים בין שירות גיבוי בענן שהוא גיבוי בלבד, לבין גיבוי מנוהל בענן, המספק הגנה על הגיבוי (אבטחת סייבר) ותמיכה לעסק במקרה של נפילת מערכות המחשוב והתקשורת.

כל מי שהעבודה שלו מתבצעת באופן קבוע על מחשב, יודע כמה חשוב לדאוג לגיבוי.

גם במכשיר המתקדם ביותר יכולות לקרות תקלות. המחשב נתקע ואין ברירה אלא להפעיל אותו מחדש, הסמארטפון נפל ונשבר, הסתנן וירוס למחשב, אירעה פריצת אבטחה ונפלתם קורבן מתקפת סייבר, יש מצבים רבים בהם אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה כאשר מידע חשוב נעלם." כך מסביר יניב לוי, סמנכ"ל חברת איי.פי מחשבים, המספקת שירותי ניהול גיבוי בענן עבור עסקים.

"לא משנה אם מקור הבעיה הוא חומרה או תוכנה, יש אינספור תקלות שיכולות לגרום לאבדן של קבצים. גם מי שחושב שזה לא יקרה לו, ייכנס לפאניקה כשזה כן קורה, לצערנו רק אז אנשים מבינים כמה זה קריטי לדאוג תמיד לגיבוי של הקבצים."

החדשות הטובות הן, שטכנולוגיית גיבוי בענן הופכת את כל הסיפור הזה לפשוט, בטוח וזול יותר. וזה בדיוק מה שיעשו בשבילכם באיי.פי מחשבים. אז עבור אלו מאתנו שפחות מבינים בנושא, נתחיל בשאלת השאלות - מה זה גיבוי מידע בענן? גיבוי בענן הוא שירות שניתן על ידי חברות המספקות שירותי מחשוב ענן, כאשר המטרה היא לגבות תכנים של חברות, ארגונים ולקוחות בשרת וירטואלי, כך שהתוכן לא ילך לאיבוד במידה ותתרחש תקלה מקומית.

"גיבוי בענן מאפשר לגבות נתונים ומדיה כמו טקסט, סרטונים, תמונות, אתרי אינטרנט ועוד באופן יומיומי ואוטומטי על גביי ענן דיגיטלי. כך ניתן לגבות את המידע ללא צורך ברכישה של שרתים פיזיים לצורך הגיבוי. כמו כן, יש הבדל גדול מבחינת אבטחת המידע בגיבוי בענן וארחיב על כך."

מה זה בדיוק ענן?

"הענן הוא בעצם כינוי לכך שהגיבוי הוא וירטואלי - משמע שהוא נעשה ברשת האינטרנט. זה פשוט דימוי מחוכם לרשת האינטרנט, והוא מבוסס על הצורה הגרפית בה מיוצג האינטרנט בדיאגרמות בעולם המחשוב. הענן מכיל את הנתונים והלוגיסטיקה העסקית של מערכות המחשוב על גבי משאבים וירטואליים המנצלים את השרתים הפיזיים, שאלו נמצאים במרכז המחשבים של הספק ומופעלים מיחידות קצה מרוחקות."

"גיבוי בענן הוא שירות שניתן בחלק משירותי מחשוב בענן, ואלו מסופקים על ידי ספקי מחשוב ענן. הספק מפעיל ומתחזק את מערכות המחשוב בענן כך שהן יספקו את השירות באופן רציף וסדיר. חברות המספקות שירותי מחשוב בענן נדרשות להחזיק מרכזי מחשבים גדולים עם כמות גדולה של משאבי מחשוב וכמובן להיות מיומנות בתפעול ובתחזוקה שלהם."

גיבוי היברידי - למתקדמים

אחד השירותים המבוקשים שמציעות כיום חברות המספקות שירותי גיבוי בענן הוא גיבוי בענן היברידי. מדובר למעשה בשירות המשלב בין גיבוי בענן פרטי לבין גיבוי בענן ציבורי. כדי להבין מהו גיבוי היברידי, נרחיב על סוגי העננים השונים:

• ענן פרטי הוא ענן המשרת ארגון או לקוח אחד ומופעל על ידו. ענן פרטי יכול להיות ממוקם בתוך הארגון או מחוצה לו, באתר של ספק חיצוני.

• ענן ציבורי הוא ענן המשרת מספר ארגונים, חברות או לקוחות. הענן הציבורי ממוקם אצל צד שלישי המספק שירותי ענן. במקרה של ענן שיתופי המשרת מספר ארגונים להם יש אינטרס משותף, הענן יכול להיות ממוקם אצל אחד הארגונים השותפים או אצל הספק החיצוני.

"למעשה ענן היברידי הוא ענן המשלב בין מאפיינים של ענן פרטי לבין מאפיינים של ענן ציבורי. ענן היברידי משתמש גם במשאבים של הענן הפרטי של הארגון וגם במשאבים המסופקים על ידי מפעיל ענן ציבורי. ענן היברידי לספק מספר יתרונות חשובים כמו גמישות למשל, כאשר ענן היברידי מאפשר גמישות בצריכת המשאבים ובעבודה מול ספקים שונים באופן שלא מצריך אתכם להיות נעולים על ספק אחד בלבד בתחום. יש בכך יתרון גדול לעסקים שהעבודה שלהם דינמית, והצרכים שלהם משתנים מחודש לחודש וזקוקים לתשתית ענן שתשתנה בהתאם.

יתרון נוסף הוא שילוב בין יתרונות ענן פרטי וציבורי. כשילוב בין ענן פרטי וציבורי, ענן היברידי משלב בין היתרונות של שני סוגי העננים ובכך למעשה מתגבר על המגבלות שלהם.

ויש גם את עניין העלויות. ענן היברידי מאפשר למצות את התועלות הכספיות של שירותי הענן ביעילות רבה יותר. זהו ללא ספק שירות חסכוני עבור העסק."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יניב לוי סמנכ"ל איי.פי מחשבים. IP מחשבים - תוכנה ותקשורת,
יניב לוי סמנכ"ל איי.פי מחשבים/IP מחשבים - תוכנה ותקשורת

מה הם היתרונות לגיבוי בענן?

יניב מסביר כי גיבוי בענן טומן בחובו לא מעט יתרונות קריטיים עבור לקוחות, בין אם מדובר במשתמש ביתי, עסק קטן, בינוני או גדול. יתרונות אלו נוגעים גם לעלות השירות, הנוחות ואולי הכי חשוב - הבטיחות.

"יש יתרונות רבים לגיבוי בענן אבל אם הייתי צריך לציין את העיקריים שבהם, אז אבטחת מידע הדוקה היא יתרון עצום, שכן אבטחת מידע היא פקטור חשוב מאוד בכל שירות מחשוב, וגיבוי לא יוצא מן הכלל במקרה זה. באשר לגיבוי בענן, האבטחה היא משמעותית הרבה יותר מאשר האבטחה בגיבוי מקומי ופיזי, וזאת משום שהאבטחה מסופקת על ידי חברות גדולות המנצלות את היתרון לגודל. לספקי שירותי מחשוב וגיבוי בענן יש יכולת טובה הרבה יותר להגן מפני דליפות ופריצות, ואולי הכי חשוב - יש להן יכולת טובה יותר לשחזר מידע שאבד.

עוד יתרון הוא אין צורך בהיכרות עם הסביבה הטכנולוגית. כאשר לא משתמשים בגיבוי בענן המשמעות היא שצריך להכיר היטב את הסביבה הטכנולוגית. כשאנחנו דואגים בעצמנו לגיבוי, אנחנו נדרשים למומחיות בכל מקרה של תקלה או כשאנחנו רוצים לשדרג את המערכת. אם אין לנו את המומחיות הזו אז נשכור מומחה, ולכך יש עלויות. לעומת זאת, בשירותי גיבוי בענן אנחנו נהנים מתמיכה טכנית בכל רגע נתון ואין צורך להיות בקיאים בסביבה הטכנולוגית.

יתרון חשוב נוסף הוא הגישה לקבצים דרך האינטרנט, כאשר מגבים בענן אנחנו לא תלויים במיקום, ויכולים לגשת לקבצים מכל מקום באמצעות האינטרנט. זהו יתרון בולט במיוחד בתקופת הקורונה, בה עבודה מרחוק הפכה לאפשרות רחבה, ובאמצעות גיבוי בענן עובדים יכולים לעבוד על קבצים שונים גם מהבית.

וכמובן, חשוב להתייחס למחיר הנוח והמשתלם. מבחינת עלויות מדובר בחיסכון משמעותי לעומת אפשרויות גיבוי אחרות ומיושנות. כאשר בוחרים באחסון וגיבוי בענן, ניתן לאחסן ולאבטח כמות גדולה של נתונים וזאת במקום להשקיע בשרת פרטי ובמשאבים הנדרשים בתחזוקתו. כמו כן, גיבוי בענן מפחית גם את עלויות התחזוקה וזאת משום שספקי שירותי הענן הם אלו המתחזקים ומבצעים שדרוגים טכניים, ובשל העובדה שהם משרתים כמות גדולה של לקוחות וארגונים העלויות מתחלקות בין גורמים רבים ויורדות משמעותית."

כיצד מתבצע המעבר לגיבוי בענן?

"הדבר הראשון שיש לעשות כאשר בוחרים לעבור לשירות גיבוי בענן הוא לבחור שירות גיבוי. כמובן שהבחירה שונה לחלוטין אם מדובר באדם פרטי, עסק קטן או עסק גדול. כך למשל, משתמשים פרטיים אוהבים את שירותי הגיבוי של חברות כגון גוגל, אמזון ומייקרוסופט ומוצרים כגון דרופבוקס ו-OneDrive. עם זאת, כאשר מדובר בעסקים נדרשת רמת שירות גבוהה וחברה שאתם יכולים לתקשר איתה ושתטפל בתקלות. כך למשל, חברת איי.פי מחשבים מתמחה בשירותי מחשוב בענן עבור עסקים קטנים, בינוניים וגדולים הכוללים גם גיבוי אוטומטי.

אם חיכיתם עד עכשיו, זה הזמן לעבור לשירותי ענן

עם טכנולוגיה שהולכת ומשתפרת כל הזמן אין סיבה שלא לעבור לשירותי מחשוב בענן. למחשוב בענן יש יתרונות בכל ההיבטים, החל מחסכון בעלויות, קלות ונוחות השימוש ואבטחת המידע. גיבוי בענן מאפשר למשתמשים בארגון שלכם לגבות מידע באופן אוטומטי בצורה קלה הרבה יותר, ללא צורך בידע טכנולוגי והיכרות עם הסביבה הטכנולוגית בה מתבצע הגיבוי.

"בשירותי ענן ובשירותים טכנולוגיים בכלל, חשובים השירות והמחיר. הפקטור החשוב ביותר הוא רמת השירות. תקלות קורות בכל מקום, אך ההבדל בין ספקים טובים ומומלצים לבין ספקים שלא מומלץ לעבוד איתם הוא קיומו של צוות סיסטם המטפל בשרתים, וזמינות מוקד לטיפול בתקלות. אני יכול לומר שהחברה שלנו מציעה שירות בזמינות גבוהה מאוד של צוות מקצועי לטיפול בשרתים, ואנו מפעילים מוקד לתקלות במסגרת חבילות המותאמות לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים במחירים נוחים שנעים בין 490 ל-970 ₪. הכל בהתאם לצרכי העסק."

אתר החברה - איי.פי מחשבים - תוכנה ותקשורת

להשארת פניה השאירו פרטים - יצירת קשר

לשיחת ייעוץ עם נציג שירות התקשרו - 077-4000179

בשיתוף איי.פי מחשבים - שרתי ענן וירטואליים
  • עוד באותו נושא:
  • גיבוי
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully