וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תכינו את הרכב לטיול המושלם

בשיתוף המאסטרו

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 15:13

איזה ציוד בטיחות נדרש, למה חשוב לשים לב לצמיגים ומה לגבי רכבי שטח? כל מה שצריך לדעת על נסיעה בטוחה לקראת החופשה הבאה שלכם

משפחה נוסעת ברכב רכב משפחתי. ShutterStock
משפחה נוסעת ברכב רכב משפחתי/ShutterStock

כשאנחנו נכנסים למכונית, תמיד נרצה שההגעה ליעד תהיה זריזה ונטולת תקלות, במיוחד כשמדובר על יום שבו אנחנו יוצאים לטיול - שניכר כי אף אדם לא חפץ בתקלה מסוימת כאשר נמצא רחוק מהבית ולעיתים גם רחוק מהכביש ומקורות העזרה השונים. אי לכך, מומלץ להכין את הרכב שלכם בהתאם אם אתם מתכננים לצאת לטייל בזמן הקרוב. במאמר הבא נעבור על מספר דגשים חשובים בכל הנוגע להכנת כלי הרכב לטיול הקרוב תוך התייחסות למרבית אמצעי הבטיחות הנחוצים.

ציוד בטיחות נלווה לרכב

אחד המרכיבים החשובים ביותר טרם יציאה לטיול עם כלי הרכב שלכם הוא הצטיידות בציוד הבטיחות התקני הכולל משולש אזהרה, ג'ק , גלגל רזרבי, מפתח גלגלים ואפוד זוהר. נוסף על ציוד זה מומלץ להצטייד בפנס על מנת להקל עליכם אם תתרחש תקלה בשעות הערב המאוחרות. מומלץ גם להצטייד בכבלים להתנעה וכל דבר היכול לשפר את רמת בטיחותכם לאורך הדרך - אין לדעת מה יעלה בגורל ומאחר ונתרחק מסביבת ביתנו תמיד נרצה להיות ערוכים לכל תרחיש אפשרי. על כן, חשוב לשמור במקום בולט את דרכי ההתקשרות עם חברת שירותי הדרך או לחילופין חברת הביטוח, למקרה בו תיאלצו ליצור עמם קשר.

לחץ אוויר תקין בצמיגים

חשוב להקפיד על לחץ אוויר תקין בכל צמיגי הרכב - לא לחץ גבוהה מדי ולא נמוך מדי, בהתאם להוראות היצרן. עיקרון זה חשוב לא רק לקראת יציאה לטיול אלא גם באופן כללי ושוטף - אך כאשר אנו עומדים לצאת לטיול ארוך כדאי במיוחד לדאוג ללחץ אוויר תקין בארבעת הצמיגים ואף גם בגלגל הרזרבי. צמיגים לרכב בעלי לחץ אוויר נמוך לא מאפשרים אחיזה מיטבית בכביש, גורמים לצריכת דלק גבוהה יותר ועל כן גם נשחקים יותר. על תהליך מילוי האוויר בצמיגים להתבצע כאשר הגלגלים קרים - כלומר טרם תחילת הטיול. נוסף על כך חשוב להקפיד לבדוק כי אין פגמים בצמיגי הרכב (עיוותים, קרעים, סדרים ועוד) ושעומק חריצי הצמיג מגיעים ל-2.5 מילימטר לפחות. צמיגים שחוקים ופגומים משפיעים באופן ישיר על מידת הבטיחות במהלך הטיול וכן מגבירים את הסיכון לפנצ'ר.

משפחה ילדים נוסעת ברכב כלב. ShutterStock
משפחה ילדים נוסעת ברכב כלב/ShutterStock

ציוד לרכבי שטח

אזרחים רבים במדינת ישראלים מחזיקים בבעלותם רכבי שטח, שמסוגלים לנסוע גם בנחלים, שטחים בוציים, דיונות של חול, ואדיות, גאיות וכן הלאה וכן הלאה. חשוב לדעת מעבר באזורים אלה מאופיין בהצטיידות מיוחדת. ציוד החילוץ חשוב ונחוץ ביותר, כדי שאם מסיבה כזו או אחרת תתקעו עם רכב השטח שלכם, תוכלו לחלץ אותו ולהמשיך במסע שלכם. ציוד מסוג זה כולל רצועות (לפחות שתיים), שקאלים (לפחות ארבעה), פנס ראש, קרש עבה, את חפירה, ארגז כלי עבודה בסיסי, שמנים חיוניים, איזולירבנד ואזיקונים.

האם מומלץ להוריד מלחץ האוויר בצמיגים של רכבי השטח?

כאשר ננהג בכבישים תחול עלינו החובה להקפיד כי לחץ האוויר בארבעת צמיגי הרכב תואם להנחיות היצרן. לעומת זאת, בנהיגת שטח ישנם מקרים אשר בהם יהיה מומלץ להוריד לחץ כדי לייעל את רמת הבטיחות. יש לעשות זאת באופן מושכל ובהתאם לתנאי השטח בו כלי השטח נמצא וצריך לעבור. על כל מקרה חשוב להקפיד על מהירות נמוכה, להמעיט במספר הפניות החדשות ולשמור מרחק מכל מכשול חד שהוא: דופן הצמיג בולט כלפי חוץ עקב הורדת לחץ האוויר בצמיג ולכן חשוב להיזהר.

בשיתוף המאסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully