וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יער אפשרויות": המקום לצמיחה וחדשנות של עסקים וחברות

בשיתוף יער אפשרויות

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 9:26

היזמית גליה בן חיים מספרת על "יער אפשרויות" - המקום שמעניק את כל אותם ערכים וכלים לשיפור ניהול החברה והגעה לפתרון עבור כל אתגר בדרך

גליה בן חיים יער אפשרויות. עדו לביא,
גליה בן חיים יער אפשרויות/עדו לביא

היום ישנה משמעות הרבה יותר גדולה לכל אדם במקום עבודתו, בתקופה בה שינויים הפכו להיות חלק ניכר בשגרה שלנו, מצאנו את עצמנו נאבקים בהם ומנסים אף להתרגל לכך. כמעט בכל ארגון או חברה גדולה, העובדים רוצים להרגיש שייכות, ביטחון ופרודוקטיביות בסביבת העבודה. "יער אפשרויות" הוא בדיוק המקום שמעניק את כל אותם ערכים וכלים, בשביל שיפור ניהול החברה והגעה לפתרון עבור כל אתגר בדרך.

היוזמה שמאחורי העצים

ישראלים אוהבים לטייל. אם מדובר בטיולי השבת בחיק הטבע עם הילדים, פיקניק עם חברים ליד הנחל או על האש עם כל המשפחה ביער הקרוב לביתנו. החיבור שלנו לטבע מעבר ליופיו המרהיב, הוא לא כזה תמים כמו שאתם חושבים, ולא תאמינו כמה אנרגיות וערכים אתם יכולים לשאוב ממנו.

בדיוק על החיבור הזה, מדברת היזמית של "יער אפשרויות" גליה בן חיים, בסדנאות המיוחדות שיצרה ועל ידי הכלים המקצועיים שרכשה במהלך השנים. היא עוסקת בתחום החדשנות וה-NLP וכבר 20 שנים בהן גליה מלווה מנהלים, עובדים וצוותים בארגונים, עסקים וחברות גדולות ברחבי הארץ. התוצאות הן יוצאות דופן ובראיון שערכנו איתה, גילינו גם מה הסוד שלה להצלחה.

"את היער בפתח תקווה אבא שלי נטע כחלק מפרויקט לפתרון עבור חקלאים", היא מספרת. "לאורך השנים עד שהיער צמח, הרבה אמנים הגיעו למקום ויצרו פסלים ויצירות מדהימות בתוך היער. כשהגעתי ליער, גיליתי לראשונה את הסיפור של תקשורת תת קרקעית בין העצים, לימדתי פיתוח חשיבה יזמית והבנתי שהסיפור הזה של עולם חדש, מאוד מתקשר לפילוסופיה של העצים. עץ אחד לבדו לא יכול לקיים מערך אקולוגי ללא עצים נוספים, כך נוצר יער".

המטרה החדשנית של "יער אפשרויות"

היום במציאות משתנה של חוסר ודאות, התפרקות של מודלים עסקיים, יש צורך בהתאמה של מודלים רלוונטיים ומותאמים כדי לפתח חוסן אישי וארגוני כדי לחולל חדשנות. כל אחד צריך ללמוד איך לפתח גמישות מחשבתית, לדעת להמציא את עצמו מחדש לפעמים.

כל זה יקרה רק ברגע שנדע מה באמת מניע אותנו, מה חשוב לנו ומה משמעותי עבורנו. ברמת הארגון והחברה, אנחנו צריכים לרדת לשורש של מטרות הארגון, כיצד הוא מקיים את עצמו ואיפה ניתן לשפר ולייעל את אופן ההתנהלות ואת פרודוקטיביות העובדים.

"המטרה של המיזם אשר פיתחתי, היא יצירה של שיתוף פעולה נכון ועבודת צוות יעילה בעסק, זאת מלמידה דרך הטבע ועל ידי סדנאות מותאמות. כל עץ ניזון מהשורשים של עצמו, אבל מחובר למערך הכללי הגלובלי. לכן, כשרוצים ליצור חדשנות, אנחנו צריכים שאנשים יהיו מחוברים למשאבים שלהם ולעצמם".

בעצם מה שקורה בתוך "יער אפשרויות", זו למידה חוויתית של עצמנו, אל מול החוזקות שלנו, הערכים והמשמעות שלנו בתור אנשים פרטיים ובתוך הארגון בו אנו עובדים. שינויים בתקופה זו, קוראים כמעט באופן יומיומי, וזה דבר נוסף איתו אנחנו צריכים להתמודד ולדעת כיצד לעשות זאת בדרך היעילה ביותר עבורנו.

לפרטים נוספים בקרו באתר

גליה בן חיים יער אפשרויות. עדו לביא,
גליה בן חיים יער אפשרויות/עדו לביא

"אנשים תמיד יפחדו משינוי"

שגרת העבודה שלנו יכולה לשאוב מאיתנו המון אנרגיות, שגרה שחוזרת על עצמה ולא תמיד אנחנו גם ממצים אותה כראוי. מה אם היינו אומרים לכם, שיום אחד הזמן היה עוצר מלכת, וכל המשימות הדחופות בעבודה יחכו והעולם לא יקרוס. יתרה מכך, למחרת תחזרו לעבודה ואף תבצעו את כל המשימות ביעילות והשגרה השוחקת שהתרגלתם אליה, תראה אחרת לגמרי מעכשיו.

"אנשים תמיד יפחדו משינוי, לכן הסביבה הטבעית היא זו אשר משנה במהירות את דעתם. היער מאפשר תהליך בטוח לשינוי, הטבע הוא מזמין יותר, מקבל, מכיל ויוצר אווירה נינוחה ורגועה לאורך כל הסדנה. מי שעובר את הסדנה הזו, מרוויח לבסוף את עצמו ואת היכולת להביא משהו אחר, חדש שישפר את כל יכולתיו במקום העבודה ובחייו האישיים".

הסדנא של גליה בן חיים, מתנהלת על פי המידע אותו היא מקבלת מהארגון, בנוגע למצב החברה והמטרות שלה, מי העובדים, מהם הקשרים והדינמיקה, מהם האתגרים והחסמים של החברה ועוד. כך היא יודעת להתאים באופן אישי את הפעילות לחוויה מעשירה, שממנה כולם יוצאים עם ערכים, כלים חדשים ופרקטיים לחיים וחשיבה עיצובית שונה מהרגיל.

צמיחה משמעותית לעסקים בארץ

אנחנו תמיד רוצים להרגיש משמעות, ביטוי, השראה ולייצר אמון ובטחון במקום העבודה שלנו. על מנת להגיע לנקודות הללו, מנהל בחברה, חייב ללמוד כיצד להנהיג. יש צורך בשיתופיות, מתן ביטוי אישי והדברים האלה קורים בתוך התהליכים עצמם. בשביל לחולל שינוי, אתם חייבים ללמוד כיצד לפתח את המנהיגות האישית שלכם לפני הכל.

במהלך הסדנאות, אתם תהנו מתכנים וכלים פרקטיים לצמיחה, פיתוח מיומנות חדשה בסביבת העבודה, יצירת חיבור עמוק לערכים האישיים שלכם, ותקבלו מגוון אפשרויות עבור שיפור ההתנהלות והתפיסה העסקית ולמימוש הפוטנציאל שלכם בחברה.

העובדים שלכם לא מרגישים חלק מהתהליך? ישנה ירידת מוטיבציה? צריכים אסטרטגיית ניהול חדשה? הגעתם בדיוק למקום הנכון - צרו איתנו קשר עוד היום.

בשיתוף יער אפשרויות
  • עוד באותו נושא:
  • יער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully