וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל האפשרויות במקום אחד": מיטל חלוצי משנה את החוקים בתערוכות וכנסים

בשיתוף מיטל חלוצי

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 14:22

עם שירות ייחודי בסטודיו שלה, ניסיון של 13 שנה בתחום וגם קורונה שלא הצליחה לעצור אותה, המעצבת ממשיכה לכבוש יעדים ותערוכות ענק ברחבי העולם

מיטל חלוצי מעצבת. יח"צ,
13 שנים של ניסיון. חלוצי/יח"צ

כשמאחוריה 13 שנים של ניסיון בתחום עיצוב הביתנים לתערוכות, המעצבת מיטל חלוצי צברה ידע רב בכל הקשור לתכנון חללים מסחריים, עיצוב ריטייל, חנויות פופאפ, עיצוב סטנדים, דלפקים ועמדות מכירה וכן אפילו תכנון חנויות, עיצוב משרדי הייטק ועוד.

אבל חלוצי לא עוצרת שם, היא ממשיכה להסתכל קדימה ולהמציא את עצמה בכל פעם מחדש. להבדיל ממעצבים אחרים, יש לה יתרון מובהק - ניסיון מקיף שצברה בשלל תחומים מעולם העיצוב, מה שמאפשר ללקוחותיה לקבל שירות 360, כאשר הסטודיו הפרטי שלה מספק את כל הפתרונות מא' ועד ת'.

חלוצי מתמחה גם בהדמיות 3D, שרטוטים ותכניות לייצור ולצד אלו גם מיתוג ועיצוב גרפי. אבל מה הבשורה האמיתית שהיא מביאה ללקוחותיה? מה הערך המוסף? מה הסיבה האמיתית שהיא הבחירה הנכונה? אם הייתם פעם בחדר בריחה, ביקרתם בתערוכה, עברתם ליד חלון ראווה או אפילו הסתכלתם על שלט או אריזת מוצר להייטק, כנראה שמדובר בעוד פרויקט מוצלח של חלוצי.

מיטל, מתי הבנת שזה העולם שאת רוצה לכבוש ושזה הייעוד שלך?

"תמיד הייתה לי אהבה לאמנות, לציור וכשהגיע הזמן לבחור מה ללמוד, רציתי לבחור באדריכלות, ובמכללה כשבאתי להרשם ביום העיון, הציעו לי לבדוק לגבי מגמה של עיצוב תעשייתי שהם היו בטוחים שתדבר אליי יותר מהכל. ראיתי את הסטודנטים משייפים, עובדים בסדנה ומכינים מודלים להגשה והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות".

מיטל החלה ללמוד במכללה לפני כ-20 שנה ואין ספק שהמון השתנה מאז בתחום. הטכנולוגיה התפתחה, החומרים החדשים שינו את חוקי המשחק, התהליכים השתכללו ותמיד מחפשים את השלבים הבאים. התעשייה נכנסה לתחומים חדשים, אוכל מתועש הפך להיות הטרנד החם, הבשר המתורבת, גם החשיבה על קיימות, מיחזור חומרים מתכלים או ידידותיים לסביבה, מיכון מתקדם שמחליף ייצר ידני של פעם שלא היו קיימת אז. אם מתמצתים, בעבר נחלת הכלל בתחום הייתה עולם היופי וקוסמטיקה, והיום שלל תחומים שוטפים את התערוכות.

אבל מהו אותו סטודיו שמספק 360 מעלות מבחינת מיטל? כזה שמספק את כל האפשרויות ללקוח. תחילה, מיטל מקבלת בריף מהלקוח שמשתתף בתערוכה. היא מגיעה מתחום התערוכות, שנסגר כמעט כליל בשל הקורונה, אבל לא שכחה לרגע את הקסם. הלקוח מקבל את השטח לביתן שלו, ומשם היא מתחילה להכנס לעובי הקורה ולתכנן עבורו את הביתן המושלם, כיצד הוא יתאים לחלל הפתוח ואילו קירות יתאימו, כשהכול צריך להיות תלת מימדי. היא תעצב עבורו מא' עד ת' עד כל מה שהוא צריך כדי שהביתן שלו ימשוך את העין וישרת את המטרה ויציג את המוצרים בצורה הנכונה.

משם, היא עושה את ההדמייה התלת ממדית ללקוח, היא מעבירה את השרטוטים לנגרים שהם מהמובילים בתחום שעמם היא עובדת יד ביד, ואז את העיצובים ואת הגרפיקה, והיא נותנת את כל השירותים הללו במקום אחד,. היא עושה גם ברנדינג אם ללקוח יש צורך בכך, שכן אין סיבה להסתובב בין שלל נותני שירות מנגר, למעצב, למקים תערוכה. מיטל נותנת את כל הפתרונות.

מה את יכולה לספר על השנתיים האחרונות, כשהקורונה מן הסתם פגעה לא מעט בעולם התערוכות?

"אני באה מעולם הכנסים והתערוכות והוא מאוד נפגע בזמן הקורונה, גם עולם התרבות עוד לא התאושש. הייתה הפוגה לרגע, לכמה חודשים וחזרנו לסגרים. הצגתי תערוכות בעולם וזה היה שונה מאוד מאשר כאן בישראל, שכאן מרגישים שהכל חזר לשגרה וזה לא נכון. יש תערוכות שאנשים מחכים להם חודשים מראש, תערוכות מאוד גדולות של גיימינג והייטק, יש מבקרים מכל העולם וההכנות חודשים מראש, לא מעט כאלו בוטלו. יום אחד הכול נסגר ולא הייתה עבודה, אסור היה לטוס ולהפגש. מאוד קשה להתאושש גם כשזה חזר קצת לכמה חודשים, יש תערוכות שנדחו ובוטלו. כנסים ואירועים הצטמצמו".

מיטל חלוצי מעצבת. יח"צ,
"רוצה להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת"/יח"צ

והיום, כשכבר יש קצת אור בקצה המנהרה?

"קודם כל החזרה מהקורונה תהיה דבר מבורך, אני אוהבת להיות בעשייה. אני מקווה ומאמינה שהכנסים הוורטואלים שהיו בתקופה הזו של הקורונה, שהן לא היו אותו דבר, יהפכו שוב לפגישות בינאישיות, אין לזה תחליף, יש לזה את הערך המוסף לתת את חווית השימוש במוצר או בשירות, להרגיש את המרקמים, לא סתם יש הרבה עמדות דמו. זו חוויה אחרת כשאתה מרגיש את הכול ביד".

מה היו הפרויקטים הגדולים ביותר שלך בקריירה?

"לקחתי חלק בלא מעט כנסי ענק, כמו תערוכות ביטחוניות, כשעשיתי ביתן בטחוני מחו"ל של חברה גדולה, מאוד נחשבת, בארץ לקחתי חלק בתערוכת ענק שכללה שישה ביתנים לתערוכה של אלקטרה בכנס מותגים. עבדתי עם החברות הכי נחשבות, גם שטראוס, קוקה קולה, H&M. יש תערוכות ענק והן הולכות ומשתכללות, אבל אני לא רק עוסקת בתחום הזה, זה אמנם מה שאני עוסקת בו ביום יום, אבל כמעצבת תעשייתית אני עושה דברים אחרים. עיצבתי קפיטריות, עיצוב סביבת חוויות למידה בבתי ספר, דוכני פופ אפ, שלטים".

מה את יכולה לומר על התערוכות לפני 15 שנים לעומת היום?

"תמיד יש לאן ללמוד ולהתפתח, הכול השתנה במיוחד בעשר השנים האחרונות, אם אז דברים עגולים היו הדיבור החם, היום הקווים הישרים, המינימליזם והשקט הוא הקו העיצובי השולט".

למה לבחור בך על פני כל מעצב תעשייתי אחר?

"יש לי ניסיון עשיר, אני דואגת תמיד להיות מדויקת ומקצועית, מה שאני דורשת מעצמי לא יאפשר לי לתת פחות ממה שמגיע לכל הלקוחות, אני נותנת מענה לכל מה שלקוח מבקש ובכל תקציב. אני מצליחה להכנס לראשו של הלקוח, גם השקט ביותר וגם הצבעוני ביותר, אני יודעת לענות על החלומות של כל לקוח בכל סגנון עיצובי שהוא מדמיין לעצמו. השירות 360 מעלות שנותן את החבילה השלמה, עם בעלי המקצוע הטובים ביותר, האווירה הביתית והידיעה שתמיד יש עם מי לדבר. אני לא אגיש לעולם ללקוח משהו שהוא פחות ממושלם. אני קשובה מאוד ללקוח ותמיד אמליץ לו את מה שנכון עבורו, נותנת לו את ההכוונה שהוא צריך ונכון לו. אם הוא יצטרך את עזרתי, אני אהיה שם עבורו".

איפה את רואה את עצמך עוד 10 שנים?

"כאדם שאוהב ליצור ולשמח אנשים, אני רוצה להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת, אבל לראות שהלקוח מקבל את מה שאני יצרתי עבורו והרגע שהוא רואה את זה בפעם הראשונה זו המתנה שלי שאשמח לקבל גם בעוד עשר שנים. זו השמחה שלי, לכוון את הלקוחות ולהביא אותם לאן שהם רוצים להגיע. להמשיך לעשות את זה".

בשיתוף מיטל חלוצי
  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully