וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לחסוך עשרות אלפי שקלים בביטוח המשכנתא?

בשיתוף אלי חרד

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 15:30

ביטוח חיים למשכנתא הוא משהו שגם אם אתם לא רוצים להכיר, כשתעמדו בשלב של רכישת דירה, לא יהיו לכם הרבה ברירות. אז כדאי שתקבלו מעט רקע על הנושא

ביטוח משכנתא. ShutterStock
ביטוח משכנתא/ShutterStock

כמעט לכל אחד מאיתנו יש ביטוח כזה או אחר. האחד מחזיק בביטוח לרכב, השני גם בביטוח דירה, מבנה ותכולה, והאחר דווקא בביטוח בריאות מורחב. אבל אין ספק כי הביטוח החשוב ביותר הוא ביטוח החיים. מלבד העובדה כי מדובר בדרך הטובה ביותר שלכם לדאוג ליקרים לכם במקרה של מוות פתאומי, מדובר גם על דרישת סף של הבנקים במקרה בו אתם מעוניינים בנטילת משכנתא.

כיום, כל אדם שנוטל משכנתא חייב לרכוש ביטוח חיים למשכנתא אשר מבטח אותו וגם את הבנק במקרה של מוות פתאומי. הסיבה לכך, נעוצה בעובדה כי בעבר כאשר אירע מוות פתאומי של נוטל המשכנתא, הבנק היה נשאר עם החוב ללא אפשרות לגבות אותו, מאחר ובמרבית המקרים לשאירים לא ממש היה איך לשלם את המשכנתא. ולכן, כאשר נוטל המשכנתא רוכש את ביטוח החיים לנוטלי משכנתאות, הוא בעצם חותם שבמידה וחלילה יקרה לו משהו, הבנק יוכל לגבות את חובו מכספי הביטוח של ביטוח החיים.

ביטוח החיים למשכנתא מגן גם על קרובי המשפחה, ומונע מצב בו בלית ברירה נאלץ הבנק לגבות את חובו באמצעות נטילת הדירה אשר בגינה שולמה המשכנתא.

הרפורמה בנושא ביטוחי החיים למשכנתא

עד לפני 17 שנה רכישה של ביטוח חיים למשכנתא הייתה נעשית בבנק כחלק מהתהליך של נטילת המשכנתא. מה שהיה קורה, שנוטל המשכנתא לא היה מודע כלל מיהו הגוף המבטח ומהי עלות הביטוח מכלל ההלוואה, ועלות הביטוח הייתה גם יקרה בהרבה מאשר ביטוחים מקבילים של ביטוח חיים רגיל בשוק הרחב.

בשנת 2005 הנושא טופל ומאז רכישה של ביטוח חיים למשכנתא נעשית באמצעות כלל חברות הביטוח, והבנק חייב לקבל כל ביטוח חיים מתאים אשר נרכש מאחת מחברות הביטוח, מה שהוביל כמובן לעלויות נמוכות הרבה יותר של ביטוח החיים למשכנתא.

איך רוכשים ביטוח חיים למשכנתא?

אלי חרד מתכנן פיננסי, מסביר שבשביל לרכוש ביטוח חיים למשכנתא יש לפנות אל אחת מחברות הביטוח אשר מתעסקות בביטוחי חיים למשכנתא, ולקבל מהם הצעות לגבי גובה הביטוח ותנאי התשלום השונים. לא מדובר כמובן על מלאכה פשוטה, ישנם חברות ביטוח רבות כאשר להשוות בין ההצעות יכולה להיות עבודה מפרכת במיוחד, ואף נדרש עבורה ידע פיננסי רלוונטי ולא מעט זמן. עם זאת, תוכלו לחסוך באמצעות ההשוואה הזאת אלפי שקלים ואף יותר, ולפרוס את התשלומים בצורה נוחה יותר שמתאימה לצרכים שלכם.

הבשורה הטובה היא, שאתם לא חייבים לעשות את זה בעצמכם, תוכלו לפנות אל סוכן הביטוח אלי חרד שיבצע עבורכם את כל הבדיקות הנדרשות ויציע עבורכם את ההצעה המשתלמת והמתאימה ביותר עבורכם, עבור ביטוח החיים למשכנתא. אלי חרד עוסק מזה שנים בתחומי הביטוח והפיננסים ומחזיק בידע ובקשרים הרלוונטיים בשביל לדאוג עבורכם לביטוח החיים למשכנתא אשר יהיה המתאים והמשתלם ביותר עבורכם.

בשיתוף אלי חרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully