וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנות זה משחק ילדים: ללמוד פיית'ון ותכנות באמצעות מיינקראפט

בשיתוף מכללת שחקים

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 15:55

למידת תכנות באמצעות מיינקראפט היא למידה חיה, רלוונטית ומהנה

ילד משתמש במחשב. ShutterStock
ילד משתמש במחשב/ShutterStock

אם אתם הורים לילדים ודאי שמעתם לא פעם את המילה מיינקראפט ולא הבנתם על מה מדובר. מיינקראפט הוא משחק הרפתקאות שמכיל חופש יצירתי חסר גבולות ולא במקרה כבש את העולם (מעל 200 מיליון עותקים), כשהוא סוחף אחריו ילדים מכל קצוות תבל וזוכה בפרסים.

אצלנו במכללת שחקים פיתחנו שיטה להפוך אותו למשחק לימודי חינוכי, כלומר דרך המשחק ללמוד לתכנת. בנוסף, הקורס שלנו מלמד תכנות וקוד, פיזיקה (אווירונאוטיקה וכוחות כבידה), הנדסת חשמל, חוקי טבע וכולל גם לימודי אנגלית.

כך למשל, אם מדובר בתלמיד כיתה ג' שהוא חסר ניסיון במחשבים נוכל ללמד אותו תכנות באמצעות שפה ויזואלית. הכוונה ששם לא צריך לכתוב את הקוד באמצעות המקלדת, אלא משתמשים בקוד ויזואלי שמורכב מבלוקים צבעוניים שאפשר לגרור אותם (drag and drop) וע"י כך לבנות תסריטי קוד מורכבים.

למידת תכנות באמצעות מיינקראפט היא למידה חיה, רלוונטית ומהנה. בשונה מלימודים הכוללים קוד רק לשם הלימוד שעשויים להיות מעט משעמים ולא סוחפים במיוחד עבור ילדים, בקורס התכנות במיינקראפט יש לתלמידים מוטיבציה אמיתית ללמוד - הקוד שהם כותבים משפיע על המשחק עצמו. הפידבק שהם מקבלים מהקוד שהם כותבים בא לידי ביטוי באופן מידי בתוך המשחק.

בתוך המשחק הילדים יכולים לבנות מה שנקרא "מכונות רדסטון", שהם אובייקטים שמדמים עקרונות פיזיקליים וחשמליים מהעולם האמיתי, כך שאם הילד רוצה ליצור משהו במשחק עליו לקודד ומשם מגיעה המוטיבציה לא רק לסיים את המשימה אלא לפתח אותה הרבה מעבר. הלמידה היא חוויתית וקבוצתית ותורמת גם להתפתחות הכישורים החברתיים של ילדכם.

בנשימה אחת ילדכם הופכים לבנאים, אדריכלים ומעצבים. לדוגמה 4 בני נוער, בני 13 ועד 15, בנו אצלנו את בניין ה"יס פלאנט" בראשון לציון, לאחר ביקור קצר במתחם. חלקם נהנו עד כדי כך שהם שוקלים להיות אדריכלים בעתיד.

נגלה לכם שחלק מבוגרי מכללת שחקים, כלומר בני נוער לפני צבא, כבר השתלבו בתעשיית ההייטק כעובדים. את כל אלו ועוד ניתן ללמוד במכללת שחקים שיוסדה ע"י עידו דויטש, מהנדס תוכנה ומרצה אקדמי במסלולי אבטחת מידע וסייבר במכללות טכנולוגיות. בנוסף עידו מנהל בהתנדבות מרכז לנוער בסיכון.

לאתר מכללת שחקים סייבר
דף הפייסבוק של שחקים

בשיתוף מכללת שחקים
  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully