וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את אתי וירון ישפה, הזוג שעומד מאחורי BLACK IRON

בשיתוף BLACK IRON

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 8:46

ברחוב אגריפס - הציר הראשי של מחנה יהודה בירושלים, פועלת מסעדת BLACK IRON - מסעדת בשרים כשרה על טהרת הוואגיו, בגישה צעירה, ממוקדת ותוססת. המסעדה שנפתחה לפני מספר חודשים הפכה לסיפור הצלחה מסחרר ולאתר עלייה לרגל לחובבי הבשר

אתי וירון ישפה, הזוג שעומד מאחורי BLACK IRON. אסף קרלה,
אתי וירון ישפה, הזוג שעומד מאחורי BLACK IRON/אסף קרלה

בלאק איירון היא מסעדה המגישה נתחי וואגיו במחירים שלא קורעים את הכיס, בסגנון הגשה ייחודי ללא המניירות וה"יוקרה" הכבדה המאפיינת מסעדות בשר קלאסיות. במקום אווירה צעירה, לונדונית, מוזיקה קצבית ותפריט מצומצם הכולל נתחי וואגיו בשיטות צלייה שונות ובמשקלים שונים.

וואגיו הוא זן יפני הידוע בשיוש יוצא דופן המאפשר להגיש נתחים עם טעמים עמוקים כמו דנבר קאט, פלאט איירון ועוד - ברכות ועסיסיות שאי אפשר להסביר עד שלא טועמים, וכמובן הקלאסיקות - אנטריקוט, סינטה ועוד.

לצד הנתחים מוגש תפריט מנות צד יצירתי וייחודי - לחם מחמצת עם חמאת וואגיו, מח עצם צלוי עם בצל מקורמל, דג שלם בג'וספר ועוד. לצד תפריט האוכל מוגשים במקום מגוון קוקטיילים מיוחדים ומשקאות אלכוהול איכותיים.

אתי וירון ישפה, הזוג שעומד מאחורי BLACK IRON. אסף קרלה,
הבשרים המובחרים של Black Iron/אסף קרלה

אתי וירון ישפה. ספרו לנו מה עומד מאחורי הקמת המסעדה?

אתי: "ירון ואני מאוד אוהבים בשר, כל החיים שלנו זה סביב הנתחים, אנחנו מאוד מבינים בבשר, היה לנו חשוב לעשות את זה וקודם כל בשביל עצמנו, לבטא את עצמנו ולתת ללקוחות שלנו את כל הידע והאהבה שלנו לתחום היישר לצלחת. בנוסף היה חשוב לנו להביא בשורה גם לקהל שומרי הכשרות וגם לקרניבורים בלי שום קשר - הסטייקים שלנו ברמה מאוד גבוהה, התפריט שלנו מתמקד נטו בבשר והכי חשוב מבחינתנו היה הרצון לתת חוויה מהנה לכל מי שייכנס בשערי המסעדה".

מה מייחד את המקום שלכם?

"הקונספט עצמו - בעצם וואגיו סטייק בר. בנינו את הקונספט בלי כל המניירות של היוקרה. מדובר במקום בגובה העיניים, התפריט מאוד קולע, בלי מיליון סוגים של מנות. יש כאן התמקדות נטו בבשר ובסטייקים. לא בעישון ולא בשיטות אחרות. את הסטייקים שלנו אנחנו עושים על גריל פחמים (ג'וספר) עם מלח ופלפל. בלי צירים, בלי קרמים ובלי שטויות, נטו סטייק על בוצ'ר. מה שיש לנו בתפריט זה מנות צד, אנו לא מגדירים אותן כראשונות, אלו מנות שבאו להעצים את החוויה של הבשר, מנות עם ירקות, מח עצם. יש לנו בתפריט עוד מנעד של מנות - יש מבחר מצומצם של דגים, יש פרגיות, המבורגר, אבל כל הקונספט הוא מאוד קרניבורי סביב הסטייקים".

איך אתם מוכרים וואגיו במחיר שלא קורע את הכיס?

ירון: "מה שאנחנו בעצם עושים אף מסעדן בארץ לא עושה ובאחריות. אנחנו עובדים ישירות מול מגדלי הבקר, זאת אומרת שאין לנו את כל פערי התיווך. ועוד דבר משמעותי - יש בבעלותנו את המחנה אסאדה, זה הסטריט פוד שלנו - ששם גם הכuל 100 אחוז וuאגיו. מדובר באוכל רחוב, כריכים מאוד טובים, אז יוצא שאנחנו משתמשים בכל חלקי הפרה, חלק הולך לעסק אחד וחלק לשני, אז בגלל זה יוצא לנו יותר זול. עדיין צריך לזכור שוואגיו זה דבר מאוד יקר, אך ביחס למסעדות אחרות שמוכרות, אני יכול לומר באחריות שאצלנו הכי זול.

למה דווקא בשוק מחנה יהודה, אזור שעמוס במסעדות ודוכני מזון?

יש לנו השוק הכי יפה בארץ ומהיפים בעולם, השוק הפך להיות פנינה קולינרית בשנים האחרונות, אנשים מכל הארץ ותיירים מכל העולם באים במיוחד לשוק. המון אנשים שמגיעים רוצים לטעום את האוכל ולהתנסות בכל מיני מאכלים, זה הפך להיות סוג של מקום בילוי מרכזי. אנחנו נותנים בבלאק איירון חוויה כוללת ואנשים נורא אוהבים את זה, מתחברים וללא ספק אנחנו גאים שפתחנו את המקום שלנו בשוק מחנה יהודה.

אתי וירון ישפה, הזוג שעומד מאחורי BLACK IRON. אסף קרלה,
הבשרים המובחרים של Black Iron/אסף קרלה

כתובת: אגריפס 80 (בצמוד למחנה ASADA)

טל': 02-5465650

שעות פעילות: א'-ה' 18:30-אחרון הלקוחות. ו': סגור, ש': כשעה לאחר צאת השבת ועד אחרון הלקוחות.

כשר, רבנות ירושלים

בשיתוף BLACK IRON
  • עוד באותו נושא:
  • בשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully