וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו זאת בעצמכם: 7 טיפים לניקוי ספות, מזרנים ושטיחים

בשיתוף קלאס קלין

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 14:38

שוברים את הראש איך לנקות את הספה או המזרן? ריכזנו עבורכם את הטיפים הכי שווים

קלאס קלין ניקוי ספות. ליאור מחני,
ספה אחרי ניקוי/ליאור מחני
קלאס קלין ניקוי ספות. ליאור מחני,
ניקוי ספה, ריפודים וחיטוי/ליאור מחני

רוצים לנקות את הספה, המזרן או השטיח? לפני שמתחילים במלאכה רצוי לעיין היטב בהוראות היצרן ולבצע ניסיון במקום שלא נראה לעין כדי למנוע נזקים ולהבין את תגובת החומר על הבד. יש לציין שכל הטיפים הן בגדר עצות בלבד והאחריות היא שלכם, לכן המלצתנו היא לפנות לחברת ניקיון, ולבצע ניקוי ספה יסודי ומקצועי.

1: כמו שלפני שטיפת רצפות אנו מטאטאים, בניקוי ספה אנו מברישים. מתחילים את תהליך הניקויבהברשה/שאיבה יסודית שנדרשת לפחות פעם בשבוע. גם באזורים שלא נראים לעין השתמשו במברשת/שואב המתאימים לכך. השאיבה מיועדת ללכלוך שאינו מתפרק במים כמו חול, שיערות, אבק, שאריות אוכל וכדומה. מדובר בטיפ חשוב מאוד מאחר ואם "נקצר" את הדרך ולא נבצע שאיבה יסודית בטרם נשתמש בחומרי הניקוי, חומר הניקוי יתייבש ובעצם כל הכתמים יימרחו על הספה. טיפ זה נכון לגבי ניקוי ספה, ניקיון מזרנים, ניקיון שטיחים וכלל הריפודים השונים בבית.

2: ניקוי כתמים עדינים שנוצרו מנוזלים כמו קפה, תה, מיץ, חלב וכדומה. אפשרות אחת היא להקציף אבקת כביסה עם מים, לשפשף בעדינות עם הקצף של אבקת הכביסה ולאחר מכן, באמצעות מברשת בעלת סיבים, לנקות באופן נקודתי. אפשרות נוספת היא לערבב היטב ליטר מים עם חצי כוס חומץ, לשפשף בעדינות בעזרת מברשת מתאימה (רצוי עם סיבים עדינים) ולייבש היטב בעזרת מטלית לחה כדי לא לפגוע בסיבי הבד.

3: החלטתם להשתמש בחומרי ניקוי שמיועדים לניקוי ספה? שימו לב שהחומר לא ייספג בתוך סיבי הבד וישאיר כתמים. לכן, לאחר סיום ההברשה והניקיון עם החומר, חשוב לנגב את הספה באמצעות מטלית יבשה ונקייה.

4: הספה שלכם עשויה מעור? רצוי לשמור על לחות טבעית של עור הספה, אחרת העור ייסדק ובסופו של דבר ייקרע. דאגו למרוח חומר שמנוני מתאים או פשוט את קרם הגוף שלכם - כן כן, אותו קרם שאנו מורחים על גופנו מתאים גם לספות העור שלכם. יש שריטות על ספת העור? יש לכך פיתרון. ניתן להשתמש במשחת נעליים בצבע הספה ולצחצח בדיוק כפי שמצחצחים נעליים. אם השריטה עמוקה יותר ניתן להשתמש בטיפקס ולצבוע את האזור השרוט.

קלאס קלין ניקוי ספות. ליאור מחני,
מזרן, לפני ואחרי ניקוי וחיטוי/ליאור מחני

5: אם הספה שלכם עשויה מבד ומתאימה לניקוי בחומרי ניקוי על בסיס מים, השתמשו במגהץ או במגהץ קיטור. פעולה זו משחררת את מולקולות הכתם מסיבי הבד. דאגו לחצוץ בן המגהץ לספה באמצעות חולצה או בד נקי, שכן החום יקל משמעותית על תהליך הניקוי ויפריד את הכתם מהריפוד.

6: ניקיון מזרנים. טיפ חשוב להורים שבינינו - במקרה ואחד הילדים "פספס" במיטה, או שהמיטה התלכלכה מכתמים אחרים, יש לנו טיפ מושלם: ניתן לפזר על הכתם עיסה של קמח ומים. את ה"בצק" שנוצר יש למרוח על גבי הכתם ולהשאיר למשך כל הלילה. במשך הלילה הבצק סופח את הנוזלים ומעלים את הכתם. חשוב להקפיד שהבצק לא יהיה דליל מידי על מנת שבבוקר תהיה אפשרות "לקלף" את הבצק בקלילות. טיפ נוסף לניקיון מזרנים: לשפוך סודה לשתיה בכמות נדיבה, להשאיר את האבקה כארבע שעות, לאחר מכן לשאוב היטב ולנגב במטלית לחה. לא מומלץ להשתמש במלבין כמו אקונומיקה על מזרנים מאחר ועם הזמן הבד מצהיב ואף מתפורר.

7: ניקוי שטיחים. יש כתם דם על השטיח? חשוב לזכור את החוק הבא: ניקוי והסרת כתמי דם משטיחים, ספות, מזרנים או כל ריפוד אחר מתבצע בעזרת מים קרים בלבד. בעת שימוש במים קרים אנו מונעים מהדם להתפשט ולחדור לעומק הסיבים. ואיך מנקים שטיחים? קחו בקבוק שתוכלו לרסס בעזרתו, מלאו אותו ב1/4 חומר לניקוי כלים, הוסיפו מים קרים וערבבו. רססו על הכתם נקודתי ומיד לאחר מכן קחו מגבת יבשה ונסו לנגב את מקור הדם מהשטיח. במקרה הצורך ניתן להשתמש בחמצן פעיל 50%, שידוע כחומר שמעלים את כתם הדם.

ניקיון עצמאי משמיד את כל החיידקים?

התשובה לכך היא לא. ניתן לנקות ולתחזק באופן עצמאי את הספות, המזרנים והשטיחים, ופעולות אלו אכן ישמרו על נראות המוצר, אך הן אינן מחליפות חברת ניקיון שמתמחה בתחום. מאחר ומרבית החיידקים שגורמים לאלרגיות ולמחלות כרוניות בקרב ילדים ומבוגרים אינם מושמדים כשמנקים לבד, חברות הניקיון משתמשות בתכשירים ובמכשור ייחודי שחודר לעומק סיבי הבד ומחטא את הספות, המזרנים והשטיחים או כל ריפוד אחר. ניקיון מקצועי מסיר טפילים כמו קרדית אבק הבית אשר ניזונה בעיקר מקשקשי עור.

"קיימים לא מעט טיפים לניקיון ותחזוקת הריפוד והריהוט בביתנו", אומר לירן מחני, מנכ"ל חברת "קלאס קלין". "אולם לצד הטיפים הרבים, הוכח מדעית שמרבית החיידקים אינם מושמדים ומוסרים בניקוי ביתי. לכן, על מנת להשמיד חיידקים וטפילים ובכך למנוע תחלואה ואלרגיות בקרב ילדים ומבוגרים בבית, לפנות לחברת ניקיון מקצועית ואמינה, שמשתמשת בחומרים איכותיים שמותאמים לסוג הבד והריפוד. אחרי עשור בתחום, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי בבתים בהם ניקיון הריהוט מתוחזק היטב, כמות התחלואה והאלרגיות יורדות באופן דרמטי ואני בהחלט ממליץ לכל בית בישראל להזמין חברת ניקיון מקצועית לפחות פעמיים בשנה. מדובר בשירות זמין מאוד, נוח, מקצועי וזול מאוד והכי חשוב שומר על בריאות דיירי הבית".

מעוניינים בעזרה וייעוץ מחברת קלאס קלין? לחצו כאן>>

בשיתוף קלאס קלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully