וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקרייה: אודיה ואברהם פרייזן מחברים את ירושלים דרך הצלחת

בשיתוף שוקרייה

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 11:53

בזמן הסגרים והקורונה שהשביתו את המסעדות החליטו בני הזוג לערוך סדנאות קולינריות, ארוחות שף ואירועי בוטיק שיחברו דרך האוכל את קצוותיה של העיר וייצרו פסיפס קולינרי צבעוני, טעים וייחודי

השפים אודיה ואברהם פרייזן, בעלי שוקרייה. אסף קרלה,
השפים אודיה ואברהם פרייזן, בעלי שוקרייה/אסף קרלה

בלב רחוב קינג' ג'ורג בירושלים נפתח בית מיוחד לתרבות קולינארית בשם "שוקרייה", על שמה של השף-קונדיטורית אודיה (בערבית שוקרייה) שהיא ובעלה השף אברהם פרייזן, בעלי המקום, יוצאי מטבחי מסעדות עלית בעיר כדוגמת "אנה" ו"טלביה". השניים צברו ניסיון עשיר ורזומה מרשים בענף. בזמן הסגרים והקורונה שהשביתו את המסעדות ביקשו בני הזוג להתפרנס כשבתחילה הכינו מארזים עם מוצרי גלם מהעיר העתיקה ולאחר שזכו לאהדת הקהל, התקבלה ההחלטה להנגיש לקהל את הידע ואת המנות במקום חדש במרכז העיר. הקמת מסעדה פחות קרצה לשניים שהחליטו לערוך סדנאות קולינריות, ארוחות שף ואירועי בוטיק שיחברו דרך האוכל את קצוותיה של העיר וייצרו פסיפס קולינרי צבעוני, טעים וייחודי.

יצאנו לראיין את אודיה ואברהם כדי לשמוע קצת עליהם, קצת על המקום, וגם על הפעילות המעניינת שיצרו השניים לקראת חג הפורים.

השפים אודיה ואברהם פרייזן, בעלי שוקרייה. אסף קרלה,
שוקרייה, בית לתרבות קולינרית ירושלמית/אסף קרלה

תוכלו לספר לנו על המקום?

"שוקרייה זו הגשמת חלום משותף שלי ושל אודיה, אודיה ואני בני זוג, אנחנו הרבה שנים בתחום, אבל מאחורי הקלעים, עשינו מטבחים וסרוויסים קשוחים במקומות הכי נחשקים בירושלים, והגיע הרגע שהרגשנו שאנחנו חייבים לשבור את המחיצה, להביא את עצמנו ואת האוכל שלנו בלי פילטרים ובלי מתווכים. פתחנו מקום שהוא בעצם בית בו נוכל לראות כל אורח לייצר שיח ולמידה ולהעניק חוויה אחרת של אירוח וקולינריה".

אילו סדנאות אתם מציעים?

"נכון להיום אנחנו מציעים שלושה סוגי סדנאות, כולן סדנאות מעשיות. המשתתפים לוקחים חלק פעיל לאורך כל הסדנא בהכנת המוצרים. "שישי ירושלמי"- סדנא שחוגגת את המגוון הקולינרי המתפרץ בימי שישי העיר. "באב אל עמוד"- סדנא שמתמקדת בייחודיות ובטעמים של שער שכם והשוק הערבי בעיר העתיקה. "מתוקים ירושלמים" - סדנא עם המתוקים הכי ירושלמים שיש. כל הסדנאות מסתיימות בארוחה עשירה ומפנקת שמשלבת את תוצרי הסדנא ומאכלים נוספים שאנחנו מכינים ועוד הפתעות קטנות שהמשתתפים לוקחים איתם הביתה".

בשוקרייה שמים דגש על המטבח הירושלמי - מה מייחד אותו?

"המושג 'אוכל ירושלמי' הוא מושג מאוד חמקמק אבל האופן שאנחנו תופסים אותו הוא כביטוי המושלם לדואליות הקולינארית של הימצאותנו כאן. מצד אחד זהות היסטורית קולינרית שיכולה להגיע ממזרח אירופה, ארצות ערב ובעצם מכל מקום בעולם כמעט ומצד שני נוכחות פיזית במרחב שמגדיר קולינאריה שמותאמת לאקלים ולחומרי הגלם המקומיים, ירושלים על רב התרבותיות הכל כך עשירה שבה מאפשרת לנו לתת ביטוי, כבוד והערכה לשני הפנים הללו, לשאוב מתוכם השראה ולייצר שילוב קוליאנרי שמבחינתנו הוא האוכל הירושלמי".

איך התגובות שאתם מקבלים?

"מלבד הפרגון והערכה שאנחנו מקבלים מכל ממי שהתארח אצלנו. שמנו לב לשתי תגובות שחוזרות על עצמן בכל סדנא וארוחה: הראשונה היא הפתעה- אנשים נחשפים לראשונה למאכלים ולטעמים שאו שלא הכירו כלל לפני או שהכירו רק בגרסאות משונמכות, והחוויה שלהם מלגלות עולם קולינרי חדש מרגשת ומשמחת כל פעם מחדש. התגובה השניה היא שאנשים לא רוצים לעזוב- חווית האירוח והביתיות כל כך עוצמתית שלא פעם ולא פעמיים סדנאות ואירועים נמשכו הרבה מעבר לזמן שהוגדר להם, פשוט כי אנשים רצו להישאר ומבחינתנו זה הסימן הטוב ביותר שהצלחנו להגשים ולממש את החלום שלנו ליצירת בית לכל אחד ואחת מהאורחים שלנו".

יש פרויקט חדש בפורים שזוכה כבר עתה להתעניינות רבה. אפשר לקבל קצת פרטים?

"אנו עובדים בימים אלה ממש על בניית סדנאות מיוחדות שימקדו בהכנת משלוחי מנות ייחודיים, שיביאו בתוכם את הטעמים ואת הניחוחות של ירושלים. בחג עצמו אנחנו הולכים להרים משתה פורים בלתי נשכח עם אלכוהול מקומי, קוקטיילים ייחודיים וכמובן תפריט אוכל ירושלמי שיורכב במיוחד למשתה, יש בהחלט למה לצפות".

השפים אודיה ואברהם פרייזן, בעלי שוקרייה. אסף קרלה,
מביאים את ירושלים לצלחת/אסף קרלה

שוקרייה, רחוב קינג ג'ורג' 37, ירושלים
לפרטים והזמנות באתר>>
לעמוד האינסטגרם

בשיתוף שוקרייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully