וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה בשירות בתי הדפוס

בשיתוף דפוס רולתג

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 14:34

רק מפני שעולם הדפוס נחשב פחות נוצץ מעולם המובייל או הרכב, זה לא אומר שאין גם בו תמורות ושינויים רבים בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות. ריכזנו אותם בכתבה

בית דפוס. freepik,
בית דפוס/freepik

בעבור אמצעי התקשורת, בתי הדפוס הם לא חדשות מעניינות שיש צורך לסקר באופן נרחב. כן, אם במקרה מערכת של עיתון נסגרת אז בהחלט מדובר על חדשות ראויות, אבל במקרים של טכנולוגיות חדשות בבתי הדפוס כנראה שלא נראה מבזק מיוחד עם יונית לוי. אך רק מפני שעולם הדפוס נחשב פחות נוצץ מעולם המובייל או הרכב, זה לא אומר שאין גם בו תמורות ושינויים רבים בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות. במאמר זה אנחנו עומדים לסקור כמה מהטכנולוגיות האלו ולבחון כיצד הטכנולוגיה משנה את בתי הדפוס כפי שהכרנו אותם והופכת אותם לידידותיים יותר למשתמש ולאיכותיים יותר בתוצריהם.

בתי הדפוס נדרשים להציע שירותים איכותיים יותר

"בעולם הדיגיטלי שבו אנחנו חיים היעילות והמהירות הפכו לערכים עליונים ורבים בתחום חששו כי בתי דפוס רבים לא ישרדו, אבל בני האדם עדיין מחפשים לקבל משהו שהוא מעבר לאינפורמציה. אם תסתכל על הלקוחות שנכנסים לכאן תראה שמרביתם צעירים ולאו דווקא מבוגרים כמו שהיית מדמיין" מספרים לנו בגאווה "דפוס רולתג" המתמחה בייצור והדפסה של חומרי אריזה מודפסים, "מה שגורם להם לחזור לבתי הדפוס זה לא רק האיכות של המוצר והעובדה שהם מקבלים משהו פיזי, אלא השילוב של זה עם המהירות והנוחות שמאפשרת כיום לבצע הדפסה בכלום זמן".

"העבודה שלנו כבית דפוס היום נעשתה חשובה יותר מתמיד מבחינת בעלי עסקים רבים שפונים אלינו. הטכנולוגיה מאפשרת למשרדים לקיים סביבה נטולת נייר ואנחנו באמת רואים שהרבה משרדים נפטרים מהמדפסות שלהם וכל התקשורת שלהם הופכת להיות דיגיטלית. אבל כשיש פגישה חשובה עם לקוח או משקיע אתה חייב לבוא עם משהו פיזי ביד שתוכל להשאיר אחר כך ואתה לא רוצה לתלות את כל הסיכויים לעסקה על חבילת דפים שהדפסת מתחת לבית בחמישים אגורות לעמוד, אתה רוצה להשאיר אימפקט עמוק יותר והטכנולוגיות שיש כיום בבתי הדפוס מאפשרות את זה".

המהפכה הטכנולוגית סחפה את בתי הדפוס

"ההשפעה הבולטת ביותר של המהפכה הטכנולוגית על בתי הדפוס היא דרכי ההתקשרות והעברת הקבצים. פעם כדי לייצר למשל אריזה מודפסת היית צריך לבוא לפגישות בבית הדפוס כדי לתכנן לפרטי פרטים את המוצר המבוקש, ורק אז היינו מייצרים דגם וגלופה לפני שהיינו בכלל מריצים טסט ראן. אבל היום הכול דיגיטלי, מהיר ואין אפילו צורך להגיע לבית הדפוס... מעבר לכך המהפכה הטכנולוגית ממש סחפה את בתי הדפוס ושינתה הרבה פרמטרים שהורגלנו אליהם במשך שנים. למשל תחום השבחת הדפוס שהיה מצריך מאיתנו שימוש בחומרים כימיים ואמולסיות, הפך להיות דיגיטלי ומשוכלל ברמה שמאפשרת לנו להיות מדויקים עוד יותר, וכמובן שלשמור על בריאות העובדים שלנו בצורה טובה יותר."

"אם נסתכל אחורנית על ההיסטוריה נראה שלבתי דפוס יש בעצם חלק משמעותי בהתפתחות תחום ההייטק כולו. את הסיפור המפורסם על איך Xerox המציאו את העכבר אני מניח שאין צורך להציג, אבל מעבר לסיפור הנפלא הזה יש כאלו שרואים בתעשיית הדפוס כתעשייה המשפיעה ביותר על עולם ההייטק בעיקר בגלל התלות שלהן זו בזו. ככל שחברה גדולה יותר, כך היא זקוקה לשירותי דפוס טובים יותר ולראייה רק לאחרונה ראינו חידושים כמו הדפסת שישה צבעים מטאלית ותוכנת AI שיודעת לבצע בצורה יעילה מגוון עצום של פעולות הקשורות בהדפסה. הרעיון שמוביל את מרבית הטכנולוגיות כיום הוא השבחת המוצר כדי להפוך אותו לחווייתי יותר ושמירה על איכות הסביבה תוך כדי על ידי שימוש בנייר ממוחזר ודיו אקולוגי".

הפרינט לא מת. הוא רק המציא עצמו מחדש

"הפרינט מת" הוא משפט שנזרק לחלל האוויר בתדירות גבוהה אך הוא למעשה לא באמת נוגע לבתי הדפוס אלא לאופן הצריכה של החברה. מהפכת המידע והטכנולוגיה שינו את האופנים שבהם אנחנו צורכים חדשות ובאמת ישנה ירידה דרמטית בכמות צרכני העיתונים, אך בתי דפוס לא מתעסקים בהדפסת עיתונים כל היום, מרביתם עובדים בשיתוף פעולה עם עסקים וארגונים כדי לייצר להם מוצרי דפוס איכותיים שמסייעים לאותם עסקים בשלל תחומים.

הטכנולוגיה הופכת את הדפוס למשהו ייחודי יותר, לחוויה שמעניקה ערך שאי אפשר להשיג במרחב הדיגיטלי. אנחנו לא באמת יודעים להגיד מה צופן העתיד לבתי הדפוס, אך אנחנו משוכנעים שהם עוד לא אמרו את המילה האחרונה ושגם בעוד עשרות שנים נזדקק לשירותיהם.

בשיתוף דפוס רולתג
  • עוד באותו נושא:
  • בית דפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully