וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדשות מולטיפוקל חדשניות גם ל"אזור הביניים"

בשיתוף וורובל אופטיק בוטיק

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 8:35

הכל אודות "אזור הביניים" - אזור הצפייה במחשב - במשקפי מולטיפוקל החדשניים

אורטל ורובל בסכס. יח"צ,
אורטל ורובל בסכס/יח"צ

בדרך כלל אנשים שהגיעו לגיל 40-45 והיו זקוקים למשקפיים לראייה מרחוק, מקרוב וגם ל"אזור הביניים", בחרו במשקפי מולטיפוקל, שענו להם על כל הצרכים.

אבל היום מומלץ לשים לב גם ל"אזור הביניים - אזור חשוב בראיה, והוא זה שנקרא "אזור המחשב". כאשר אנחנו מסתכלים מקרוב במסך הטלפון הנייד שלנו, או כשאנחנו קוראים ספר, המספר של המשקפיים שונה מאשר בעבודה מול מסך המחשב, כי המרחקים הם שונים.

קריאה בספר מתבצעת מטווח של 30 - 40 ס"מ ואילו צפייה במסך מחשב מתבצעת בטווח של 60 - 70 ס"מ. עד היום המשקפיים היו נותנות מענה לכל הצרכים, אבל לאחרונה שמנו לב שיש דרישה נרחבת, לתת מענה גם ל"אזור הביניים".

כידוע, עדשת המולטיפוקל בנויה כך שהחלק העיקרי והרחב של העדשה משמש לראיה מרחוק, וכשמסתכלים כלפי מטה ופנימה, אנחנו מגיעים לאזור הקריאה. באמצע העדשה יש לנו את טווח הביניים, ואילו אזורי הפריפריה בעדשות לא נמצאים בשימוש, כי הם די מעוותים.

למי שעובד מול מחשב, משקפי המולטיפוקל בעקרון מתאימים לו, אבל זה מצריך הרבה תנועות עם הראש כדי לראות טוב יותר דרך אזור הביניים, שהוא צר יחסית בעדשה זו. לכן לאדם כזה אנחנו נציע עדשות ייעודיות, שיהיו לו לשימוש משרדי: עדשות OFFICE ואילו את משקפי המולטיפוקל הוא ירכיב בחיים הרגילים שלו: בחוץ, בנהיגה, בבילויים ובבית.

בעדשות OFFICE אנו מוותרים בעצם על החלק המיועד לראייה מרחוק, ונותנים שטח נרחב לאזור הביניים שהוא אזור המחשב, הנמצא בחלק העליון של העדשה, וגם נותנים שטח משמעותי לראיה מקרוב לצורך קריאה. כמובן שמשקפיים אלו יכולים גם לשמש לתפקוד כללי בבית, וגם בזמן בישול.

איך מחליטים למי מיועדת העדשה הזו?

אנו בודקים עם הלקוחות שלנו מהו אורח החיים שלהם, ואז מתאימים להם את העדשה. המיוחד בעדשות אלו הוא, שניתן לקבוע בהן מה המרחק שאנחנו רוצים לראות איתם.

אם אדם אומר לנו שהוא צריך את המשקפיים רק לקריאה ולעבודה במחשב, הרי שהטווח המקסימלי יהיה 1 מ'. אם אדם עובד בסביבת עבודה עם עוד אנשים שנכנסים אליו לחדר והוא רוצה להרגיש נוח ולזהות אותם היטב, הרי שנגדיל את הטווח ל - 1.5 מ'. יש לנו יכולת לקבוע טווח של עד 4 מ'.

בחדר הבדיקה שלנו נמצא ציוד אופטי מאד מתקדם, ושם מתקבל המרשם המדויק המתאים לאותו לקוח.

לאחר בחירת המסגרת, אנו מתכננים את חלוקת השטחים של העדשה, ובעזרת מכשיר הנקרא ויזפיט 1000 ובו ממוקמות 9 מצלמות, אנו מצלמים את הלקוח עם המסגרת בה הוא בחר, מצלמים את תנוחות הגוף הטבעיות שלו, וכך אנו מקבלים עוד פרמטרים להתאמה אישית ומדוייקת.

כמו כן אנו מצלמים את הזוית שבה ממוקמת המסגרת על הפנים, את המרחק בין המשקפיים לעדשה, את תנועות העיניים המשתנות ואת קוטר האישון, המשתנה במרחקים שונים ובגילאים שונים.

הכותבת היא אורטל ורובל בסכס, אופטומטריסטית ואורטופטיסטית, "וורובל אופטיק בוטיק", דיזנגוף סנטר תל-אביב

לפרטים נוספים לחצו כאן>>

בשיתוף וורובל אופטיק בוטיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully