וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הנדל"ן של גלב פיין: מחוסר ודאות לרווח של 100,000 ש"ח

מוגש מטעם פיין נכסים

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 10:50

שוק הנדל"ן בישראל עובר שינויים רבים מאז תחילת עידן הקורונה. הביקוש לדירות הולך וגובר וריבוי האופציות יוצר מכשולים ושאלות בקרב בעלי דירות כאשר הם ניגשים למכור את דירתם. לפניכם עסקה אחת מיני רבות שביצע מתווך הנדל"ן החיפאי גלב פיין

גלב פיין סוכן נדל"ן חיפאי. יח"צ,
גלב פיין סוכן נדל"ן חיפאי/יח"צ

שוק הנדל"ן בישראל עובר שינויים רבים מאז תחילת עידן הקורונה. הביקוש לדירות הולך וגובר וריבוי האופציות יוצר מכשולים ושאלות בקרב בעלי דירות כאשר הם ניגשים למכור את דירתם. לפניכם עסקה אחת מיני רבות שביצע מתווך הנדל"ן החיפאי גלב פיין בה הוא הוביל את לקוחותיו למכור את דירתם במחיר גבוה מערכה בשוק ולהרוויח כ-₪100,000 ממה שתכננו, הסיפור המלא בכתבה שלפניכם.

מה קורה בתקופה האחרונה?

זה לא סוד שמאז פרוץ הקורונה בישראל שוק הנדל"ן רותח, המחירים עולים והביקוש לבתים ודירות מגורים עלה פלאים. נתון נוסף שרובנו מכירים מניסיון אישי, הוא שלאחר תקופת הקורונה, שבה שהינו שעות רבות בין ארבע קירות, לרוב המוחלט של מחפשי הדירות חשוב מאוד שתהיה בנכס חצר, גינה או מרפסת. לפני שנצלול לסיפור של גלב ומשפחת עמינדב במכירת הנכס שלהם, חשוב להבין מהיכן נובע הביקוש הגבוה בשוק ומגמת עליית המחירים בתחום הנדל"ן בארץ.

בהתאם לגידול הדמוגרפי באוכלוסיית ישראל, שיעורי החיתון והילודה, נדרשות כ-80 אלף יחידות דיור בשנה על מנת לאלכס את כל המשפחות החדשות. על אף שבשנים האחרונות מסתמנת עלייה בתנופת הבנייה, לשוק יוצאות מדי שנה רק כ-30 אלף יחידות דיור חדשות. כלומר, ישנו ביקוש ל-80 אלף יחידות אך בפועל ההיצע (מספר הנכסים המוצעים למכירה) עומד על כ-50 אלף דירות בשנה. משמע, ישנו פער משמעותי של כ-30 אלף יחידות דיור מידי שנה. לפיכך, נכנס לפעולה כלל מספר אחת בכלכלה, כשההיצע נמוך והביקוש גבוה, המחירים עולים.

אם זה המצב, האם המסקנה פשוטה?

מוכרי דירות רבים סבורים שעקב העלייה בביקוש אין להם צורך ביועצי נדל"ן או מתווך מקצועי מכיוון שהם כמעט בוודאות יקבלו את המחיר המבוקש לנכסם. זה בדיוק הרגע לשים את הנתונים והטבלאות בצד ולצלול לסיפור של משפחת עמינדב החיפאית והקונים של דירתם שיצאו מרוצים עד השמיים.

גלב פיין הוא מתווך מנוסה הנותן שירות בעיר חיפה, אשר מאחוריו עומדים סוללה של יועצים מקצועיים בתחומים שונים. בשל המוניטין הידוע בקרב לקוחותיו, הגיעה משפחת עמינדב דרך המלצה, אל משרדו של גלב, מכיוון שהם התעניינו בקניית דירה חדשה שתתאים בדיוק לצורכיהם. לאחר פגישה מסודרת ופרישת כל הנתונים והדרישות, משפחת עמינדב וגלב הבינו שבמקביל לחיפושי הדירה החדשה עליהם למצוא קונים לדירה הנוכחית שבבעלותם, שנמצאת בשכונת רוממה הישנה בחיפה. כלומר, חיפוש הדירה הנכונה ביותר בשבילם תקרה במקביל למציאת קונים לדירה שאותה הם עוזבים.

לפיכך, גלב ומשפחת עמינדב פתחו בחיפושים והתחילו לראות דירות שעשויות להתאים לצרכיהם. לאחר ביקורים בכמה עשרות דירות רלוונטיות, גלב הציע להם פתרון יצירתי מעט שונה. המשפחה בליווי ובתיווכו של גלב הלכו לבדוק יחדיו אפשרות לרכישת דירה בפרויקט עתידי חדש (טרם נבנה), אשר הבנייה שלו תיקח מעט יותר משנה. לאחר המשא ומתן המעמיק שגלב ביצע מול חברת הבנייה למען משפחת עמינדב, הם הגיעו למחיר שתואם בהחלט את התקציב של המשפחה ובנוסף, סוכם שמשפ' עמינדב ישלמו רק 20% מעלות הנכס מראש, ואת שמונים האחוזים הנותרים ישלמו במעמד המסירה (קבלת מפתח). כעת, כאשר משפחת עמינדב מצאה את הבית החדש שלהם והוציאה על כך רק 20% מהסכום בשלב זה, אפשר היה להתפנות לתהליך מכירת הדירה בשכונת רוממה המבוקשת, בנחת.

שידוך משמיים

לאחר התייעצות עם שמאי מקרקעין, גלב ויועציו הבינו שערך הנכס של משפחת עמינדב, שאותו יפנו בעוד כשנה (בתום הבנייה של הדירה החדשה) יהיה גבוה מ1.65 מיליון, שזהו למעשה המחיר שדרשה משפחת עמינדב עוד בטרם הגעתו למשרד של גלב. כעת, כאשר אין דחיפות למכירה בעקבות קניית דירה ותשלום מראש בסכום שהיווה רק 20% מעלותה המלאה, יש מספיק זמן למצוא את הקונים הנכונים לבית הנפלא שערכו כמובן יעלה בשנה הקרובה.

משפחת כהן, הגיעו למשרדו של גלב אחרי חודשים ארוכים ומעייפים של חיפושי דירה חדשה שביצעו בעצמם, אך אף נכס רלוונטי ומתאים לא עלה בחכתם. התקציב של משפחת כהן עמד על כ 2 מיליון שקלים, כך שלגמרי היה עם מה לעבוד. באותם ימים, משפחת כהן גרה בשכירות כך שבניגוד לקונים אחרים לא היה לחץ לתאריך כניסה ספציפי והעניין היה גמיש גם אם מדובר בפינוי תוך שנה.

גלב הציע למשפחת כהן את הדירה של משפחת עמינדב בשכונת רוממה, הסביר להם את התנאים לפינוי ומסר להם את כל הפרטים, 107 מ"ר משופצת מהיסוד, חמישה חדרים, שתי מרפסות ומחסן בטאבו. לאחר הביקור בו, משפחת כהן מאוד התלהבה מהנכס, הוא התאים להם כמו כפפה ליד והיה בדיוק מה שהם חיפשו. לאחר הפעם השנייה שהלכו יחד עם גלב לראות את הנכס קיבלו החלטה שהם אכן רוצים להתקדם ולקנות את הבית. על מנת לשמור את הזכות והמחיר המוצע (1.75 מיליון), שהיה זול משמעותית מהתקציב שלהם, גלב חיבר בין משפחת כהן ליועץ המשכנתאות שעובד עימו והוא הוציא להם אישור עקרוני למשכנתא תוך 24 שעות בלבד, בנוסף לכך שהם קיבלו תנאים מעולים מבחינת אחוזים וריביות.

חיוכים מכל כיוון

הסיפור שלפנינו מוכיח שעבודתו של המתווך אינה פשוטה ודורשת יצירתיות ותושייה רבה. גלב, שפועל במסירות ובנחישות למצוא לכל לקוח את העסקה המתאימה ביותר בשבילו, עשה בדיוק כך למען שתי המשפחות. משפחת עמינדב שמכרה את דירתה, הרוויחה 100 אלף שקלים יותר מהמתוכנן על הנכס המצוין באיזור הנחשק, ונוסף על כך, משפחת כהן מצאו אחרי חיפושים מתישים את הבית המושלם בשבילם, שאינו מצריך שיפוץ או הוצאות נוספות, במחיר מצוין שהשאיר אותם מחויכים ומרוצים עד הגג.

מוגש מטעם פיין נכסים
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully