וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה הישראלית החדשה שמעניקה בשורה למטופלי כימותרפיה

בשיתוף צוף גלובוס

21.3.2022 / 11:26

חולים רבים מתמודדים עם תופעות לוואי קשות בזמן טיפולי הכימותרפיה. תוסף התזונה "לייפמל" הוכח בניסויים קליניים כמסייע להפחתת תופעות הלוואי והסיבוכים של הטיפולים, וכעת ניתן להשיגו גם כאן

נכון לכתיבת שורות אלו, בכל שנה מאובחנים בישראל כ-30,000 אנשים עם מקרי סרטן חדשים.

בזמן טיפולי הכימותרפיה חולים רבים מתמודדים עם תופעות לוואי קשות, כמו: כאבים, בחילות, חולשה, עייפות, הקאות וירידה בתיאבון, וכמו כן סובלים ממחלות זיהומיות ומפגיעה קשה בתפקוד היומיומי.

הסיבה לתופעות הלוואי המוזכרות לעיל נעוצה בכך שהטיפולים הכימותרפיים פוגעים במספר כדוריות הדם הלבנות ובעקבות כך המערכת החיסונית של המטופל נפגעת מאוד.

הבשורה המעודדת היא שזה לא חייב להיות ככה: תוסף התזונה 'לייפמל' עבר בהצלחה שני ניסויים קליניים (שלב 2) והוכח כמסייע להעלאת מספר כדוריות הדם הלבנות בכ-64% מהמקרים ובכך מקל משמעותית על סבלם של המטופלים.

'לייפמל' הינו תוסף התזונה הטבעי היחידי בעולם המגובה בניסויים קליניים.

חברת 'צוף גלובוס' אשר ייצרה את לייפמל הצליחה להפיק תמצית ייחודית המשלבת מיצוי של 16 צמחי מאכל שונים, מהם מכינים מזון דבורים.

רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לתהליכים שעוברים על מיצוי הצמחים בבטנה של הדבורה, אך ברור לכל כי יש לכך השפעה נפלאה על יצירת פורמולה עוצמתית בה עולה האפקטיביות של המוצר על סך מרכיביו.

בשורה למטופלי כימותרפיה. freepik,
ניתן להקל על סבלם של המטופלים/freepik

שאלנו את ד"ר אלכסנדר גורושיט, המדען הראשי של 'צוף גלובוס', מהו שורש הבעיה במספר כדוריות דם לבנות נמוך, והאם מצב זה מונע המשך טיפולים כימותרפיים?

מיד לאחר טיפול הכימותרפיה הראשון, מטופלים רבים סובלים מתופעה הנקראת 'נטרופניה' - מדובר במצב רפואי המוגדר כירידה במספר טסיות הדם האדומות והלבנות.

במילים אחרות - התופעה פוגעת משמעותית במערכת החיסונית וביכולת שלה להתמודד עם טיפולי כימותרפיה ובכלל עם מחלות, אפילו כאלו הנחשבות פשוטות ולא מסוכנות.

בשלב הזה למטופלים יש רק שתי אופציות:

האופציה הראשונה - להפסיק את טיפולי הכימותרפיה עד שמספר כדוריות הדם הלבנות יעלה למינימום המאפשר המשך טיפולים.

זוהי אופציה נוראית, מאחר וברוב המקרים המטופל מרגיש מרוסק מהטיפולים עצמם, פיזית ונפשית, ובו זמנית אי אפשר להמשיך ולנסות לחסל את הגידול ע"י טיפולי כימותרפיה מפאת סכנה לחייו.

האופציה השנייה (ניתנת במקרים מסוימים בלבד) - שאיבת נוזל ממח העצם והזרקה שלו בחזרה לגוף, על מנת להגביר את ייצור כדוריות הדם הלבנות.

הבעיה בזריקה הזו היא בעצם יצירת עומס משמעותי על הגוף וגרימה לכאבים איומים הנמשכים ימים ושבועות ולתופעות לוואי נוספות.

האם אלו הן 2 האפשרויות היחידות בשלב הזה?

עד לא מזמן - כן. בשנים האחרונות פיתחנו ב'צוף גלובוס', סטארטאפ ישראלי מהגליל העליון, תוסף תזונה טבעי הקרוי 'לייפמל' שעבר לאחרונה ניסוי קליני על חולי סרטן שלב 2 בבית החולים האוניברסיטאי המוביל Novara באיטליה.

בניסוי הוכח כי בקרב כ-64% מהחולים אשר נטלו את 'לייפמל' - כדוריות הדם הלבנות, האדומות וההמוגלובין עלו באופן משמעותי למרות הטיפולים הכימותרפיים וללא כל תופעות לוואי מנטילת התוסף, מה שהפך אותו למצרך מבוקש במיוחד עבור מטופלי כימותרפיה ובני משפחותיהם בארץ וברחבי העולם.

רק כדי לסבר את האוזן, 'לייפמל' אינו מהווה תחליף לטיפולים כימותרפיים, אלא מסייע לחולים לעבור את הטיפולים בשלום.

איך 'לייפמל' עובד? ממה הוא מורכב?

"בפשטות ומבלי להיכנס להסברים מדעיים מורכבים מדי, מה שעשינו ב-20 השנים האחרונות היה לזקק ולהגיע לנוסחה המדויקת ביותר של מיצוי הצמחים, המורכבת מ-16 סוגי צמחים שהוכחו כבעלי סגולות רפואיות. "הקסם" קורה כאשר מכינים מזון דבורים ממיצוי הצמחים ומשהו בגוף הדבורה מחזק מאוד את הסגולות וההשפעות הרפואיות של הצמחים".

או-קיי, ואיך 'לייפמל' עוזר לחולי סרטן?

"בואו נפתח בדוגמה - אולגה פאלי מתל אביב, שבעלה חלה בסרטן אלים, מצאו את עצמם בסיטואציה בלתי אפשרית.

מצד אחד הם החליטו ללכת על טיפול כימותרפי על מנת לחסל את הגידול, ומהצד השני הטיפול גרם למערכת החיסונית שלו להיחלש בצורה דרסטית ע"י הורדת מספר כדוריות הדם הלבנות לכמות כה קטנה, עד שהיה מסוכן בשלב זה להמשיך את הטיפולים".

אז מתי בעצם תוסף התזונה 'לייפמל' נכנס לתמונה?

"בדיוק בשלב הזה, ולמעשה ההמלצה שלנו היא ליטול את התוסף למשך כל תקופת הטיפולים ואף לאחריהם, וזאת על מנת לסייע בהעלאת כדוריות הדם הלבנות וחיזוק המערכת החיסונית. מאחר ומדובר במוצר המיוצר על ידי דבורים, אין לו תופעות לוואי כמו אלו שאנו רגילים לראות בתרופות קונבנציונליות.

במקרה של בעלה של אולגה, 48 שעות בלבד לאחר נטילת 'לייפמל' מדד כדוריות הדם הלבנות שלו עלה והגיע לפי 3 ממה שהיה לו לפני, מה שאפשר לו להמשיך את הטיפולים (רוב המטופלים מתחילים לחוש בהבדל תוך 10 ימים עד שבועיים)".

מהם התגובות של המטופלים? מה הם מספרים על התוסף?

אולגה פאלי מתל אביב, מספרת בעדות המצולמת שלה, שבעלה חלה בסרטן אלים ונמנע ממנו להמשיך בטיפולים עקב ספירת כדוריות דם לבנות נמוכה בזמן הטיפולים.

"היום בעלי מרגיש מצוין, במיוחד לאור העובדה שבזמן טיפולי הכימותרפיה הוא לא יכול היה לזוז מהמיטה או אפילו לדבר. היום הוא רץ כ 5-6 קילומטר כל ערב. זה מדהים! בזמן הטיפולים הייתי בטוחה שאני הולכת להיות אלמנה.

תכתוב את מה שאני אומרת ותדאג שכולם ידעו: "אם לא 'לייפמייל' היום הייתי אלמנה"

מצד אחד אני שומע על מטופלים רבים שאומרים ש'לייפמל' הציל להם את החיים, אבל מהצד השני אני חייב לומר, זה נשמע קצת טוב מדי מכדי להיות אמיתי.

האמת שאני מבין אותך, אתה בטח אומר לעצמך איך זה יכול להיות שלא שמעתי על זה עד עכשיו? איך זה שלייפמל לא מוצע לכל חולה סרטן כברירת מחדל?

בדיוק מהסיבה הזו החלטנו כאן בצוף גלובוס להוכיח באמצעות שני ניסויים קליניים, על חולי סרטן מסוגים שונים ובשתי מדינות שונות, ש'לייפמל' הוא בשורה של ממש לחולי סרטן ולמשפחותיהם,

היה לנו חשוב לספק הוכחה מדעית גם לרופא הבכיר במשרד הבריאות וגם לאותו מטופל שרוצה למצוא הקלה מהטיפולים הכימותרפיים.

לניסוי הקליני ולראיון מלא עם החוקרים

אם מדובר בבשורה כמו שאתה אומר, מדוע אנו שומעים זאת רק עכשיו?

"ניסוי קליני לוקח זמן, בטח ובטח שני ניסויים במדינות שונות. לנו זה לקח למעלה מ- 15 שנים. בכל זאת, החלטנו שאנו לא יוצאים בפרסום נרחב עד שאין לנו הוכחות חד משמעיות מהקהילה המדעית, בארץ ובעולם, עם מטופלים ממדינות שונות ובתי חולים שונים, ש'לייפמל' עובד מעל כל צל של ספק ושלא מדובר רק בעוד תוסף תזונה, אלא בפריצת דרך מדעית ואפילו בהצלת חיים".

ניסוי קליני הוא לא תהליך שרק תרופות חייבות לעבור? הרי 'לייפמל' מוגדר כתוסף תזונה.

"בדיוק! נגעת בדיוק בנקודה החשובה. איך לדעתך שכנענו את בית חולים זיו בצפת לבצע ניסוי קליני אצלם בבית החולים? אתה לא תאמין. הגליל הוא מקום קטן וכולם מכירים את כולם, לכן כששמענו שמישהו עובר טיפולי כימותרפיה בבית החולים זיו, היינו נותנים לו צנצנת של 'לייפמל' בחינם.

כאשר הרופאים שמו לב פעם אחר פעם שהם שולחים את המטופלים הביתה עם מספר קטן מאוד של כדוריות דם לבנות, ושבוע - שבועיים אחרי הם חוזרים אליהם עם מדד תקין להמשך טיפול, הם היו בשוק וסירבו תחילה להאמין לתוצאות. הם ביצעו בדיקות שוב ושוב כי הם חשבו שיש בעיה בבדיקות הדם.

אבל לאחר מספר לא מבוטל של חולים שחזרו עם תוצאות דומות הם כבר רצו לדעת בעצם מי עומד מאחורי 'לייפמל'. משם כבר ההליך היה הרבה יותר מהיר ויצאנו לניסוי קליני שלב 1".

רק שאני אבין, לייפמל כבר נמכר?

"לייפמל נמכר כבר בארה"ב, דרום אפריקה, אנגליה, צ'כיה, הונג-קונג, אוקראינה ועוד מדינות ברחבי העולם, והוא כבר עוזר לעשרות אלפי מטופלים ומשפחותיהם. ועכשיו, אחרי התוצאות המדהימות של הניסוי הקליני שלב 2 שפורסמו במגזין רפואי בינלאומי, אנחנו בשלים לצאת להפצה נרחבת יותר".

חוץ מבתי מרקחת, כיצד ניתן להשיג את 'לייפמל'?

"כיום אפשר להשיג את 'לייפמל' אך ורק מאתר האינטרנט שלנו. יש שם את כל הפרטים, עדויות, ראיון מלא עם הרופאים על הניסויים הקליניים וגם אפשרות לשיחת ייעוץ מול מוקד הייעוץ האישי שלנו שיענה לכם על כל השאלות".

בשיתוף צוף גלובוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully