וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: תוכנה לאימון המוח לבני 55 ומעלה

מוגש מטעם אפקטיבייט

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 13:29

מי שעבר את גיל 55 פעמים רבות חש בירידה ביכולת הקוגניטיבית בכלל ובמיוחד בזיכרון. פתאום אנחנו לא בדיוק זוכרים מה תכננו להמשך היום או איפה הנחנו את המפתחות. פיתוח ישראלי מאפשר לאמן ולחזק את יכולות הזיכרון באימון של 15 דקות על המחשב הביתי, הטאבלט או הנייד

effectivate. אפקטיבייט, אתר רשמי
effectivate/אתר רשמי, אפקטיבייט

כמעט כולנו מרגישים ירידה ביכולת הקוגניטיבית שלנו עם השנים. אם נודה על האמת, גם לפני גיל 50 - רובנו לא חדים כפי שהיינו בשנות ה-20 או ה-30 והזיכרון אינו צלול כפי שהיה בעבר. אך מסתבר שבדומה לשמירה על הגוף באמצעות אימונים פיזיים, ניתן לשמור על יכולות המוח - באימונים המתאימים לו.

"המוח הוא איבר גמיש וניתן לעבוד ולחזק אותו ביעילות רבה אם עושים תרגילים שעובדים על מספר יכולות ספציפיות", אומר שי גרנות, יזם ומייסד חברת אפקטיבייט. "למעשה כולם יכולים להמשיך לפתח את המוח בכל שלב בחיים, ואלו חדשות מצוינות במיוחד לאנשים בגילאים מבוגרים יותר, שפעמים רבות מוותרים ובטוחים שכבר אין דרך חזרה".

תוכנה המיועדת לבני 55 ומעלה

חברת אפקטיבייט, שגרנות עומד בראשה, פיתחה תוכנה ייחודית המיועדת לאימון המוח, אך עם מיקוד ייחודי התואם את הגיל הבוגר יותר. "יש מגוון תוכנות בשוק שעוסקות בשיפור הזיכרון, אך רק התוכנה שלנו פותחה מתוך מחשבה על גילאי 55 ומעלה", מסביר גרנות. "זה אומר שהממשק שלנו מתאים בדיוק לקהל הזה: העיצוב, החשיבה על התכנים, על היכולות הספציפיות שנשחקות בגילאים אלו, על המהירות, על העניין - הכל ממוקד לשכבת הגיל הזו וזה ניכר בפידבק שלהם".

המשתמשים בתוכנה מתחברים אליה מהמחשב או הטאבלט בבית, באמצעות האינטרנט וצריכים לתרגל את המשחקים 15 דקות ביום, 3 פעמים בשבוע או יותר מכך - כמה שרק ירצו. מירי פייפר, אחת מלקוחות החברה, מספרת כי היא מתאמנת באופן קבוע בתוכנה כבר מספר חודשים. לדבריה, היא עברה לאחרונה ניתוח בשתי העיניים שמנע ממנה את השימוש באפקטיבייט. "רק אז הבנתי כמה זה חסר לי", היא אומרת. "כשאני משתמשת בתוכנה אני מרגישה שאני עושה משהו למוח כדי לשמור על הזיכרון ואפילו חשה בשיפור".

"התפתחות מתמדת לחיזוק הזיכרון"

גרנות מדגיש כי "התוכנה שפיתחנו עוזרת לאנשים לשפר את איכות החיים שלהם. היא מכניסה עניין חדש לסדר היום, מאפשרת לשמור על 'כושר מוחי' ותומכת במערכות הזיכרון והקשב, לצד לימוד טכניקות ושיטות לזכירת פרצופים, שמות ומשימות, לעבוד במקביל על זמן התגובה, איכות התגובה, היכולת לשלוף מידע במהירות מהזיכרון ולזכור פרטים - דברים שאפשר להשתמש בהם באופן מיידי ביומיום", הוא אומר.

צוות אפקטיבייט. אפקטיבייט, אתר רשמי
צוות אפקטיבייט/אתר רשמי, אפקטיבייט

"בנוסף, התוכנה לומדת את המשתמש - לכן יש חשיבות לרציפות ולמנוי לתוכנית. אנחנו לא נותנים פתרון אחד לכולם. כל לקוח שלנו מתפתח עם התוכנה. כאשר התוכנה מזהה שיפור בביצועים, היא מעלה את רמת הקושי וממשיכה לשלב הבא - אנחנו ממשיכים לאתגר את המוח וזה מה שיוצר אימון טוב ויעיל של הזיכרון.

"מצליחים לעזור לאנשים להישאר רלוונטיים"

"אנחנו רואים לא פעם אנשים מבוגרים שיושבים בשיחה עם המשפחה או החברים ופשוט נודדים למקומות אחרים כי הם לא מצליחים לעקוב, מבחינתי הם ויתרו על איכות החיים ועל הרלוונטיות שלהם. אני התוודעתי לעולם הזה ממקרה אישי במשפחה ומשם הגיעה המוטיבציה שלי לפתח מוצר שיעזור לאוכלוסייה הזו", אומר גרנות.

"היום אני יכול להגיד בביטחון שאנחנו מצליחים לעזור לאנשים. יש לנו חברה יזמית וצעירה שכבר רשמה מספר פטנטים בתחום, שנותנת מענה אדיב, סובלני ואיכותי לקהל הלקוחות הגדל שלנו, יש לנו צוות מומחים מהשורה הראשונה, ביניהם נוירופסיכולוגים וחוקרי מוח, ששותפים איתנו בפיתוח המוצר כדי להביא אותו לאיכויות המצוינות שאנו שואפים אליהם - ואנחנו מתקדמים כל הזמן".

"15 דקות ביום, 3 פעמים בשבוע"

ואכן, התוכנה של אפקטיבייט עברה תיקוף כחלק ממחקר של פרופ' בעז בן-דוד במרכז הבינתחומי בהרצליה, בה נצפה שיפור קוגניטיבי בקבוצת משתמשים, אחרי 6 שבועות אימון בלבד. יעל גילוץ, המנהלת המדעית בחברה, שעבדה יד ביד עם גרנות מראשית הדרך, מוסיפה כי "התיקוף המדעי מאוד חשוב לנו, ולכן הממצאים המעולים של פרופ' בן-דוד משמחים ומצטרפים לממצאים הפנימיים שאנחנו מצאנו בניתוחים שלנו. מעבר לכך, משתמשים בתוכנה שלנו במחלקות שונות בשיבא וסורוקה לצרכים טיפוליים", היא מספרת.

מומחה נוסף שמלווה את החברה מראשית דרכה הוא ערן כץ, שיאן גינס בתחום הזיכרון ומי שכתב את רב המכר "סוד הזיכרון המצוין". כץ חולק עם משתמשי התוכנה את הטיפים שלו שרלוונטיים לשימוש בחיי היומיום והוא שותף פעיל בפיתוח התרגילים, תוך מיקוד ביכולות וברכיבי הזיכרון הספציפיים שמאבדים בגילאי ה-55 פלוס.

"המסר שלנו הוא לא להרים ידיים מול הידרדרות הזיכרון", אומר גרנות. "בדיוק כפי שאנשים מקפידים לשמור על תזונה נכונה ועל אימון גופני - כך יש לשמור על המוח, האיבר הכי חשוב שיש לנו. אימון של 15 דקות 3 פעמים בשבוע יכול לעזור לעשות זאת בהצלחה ולהחזיר את רעננות המוח, העניין ויכולת הקשב, המיקוד והזיכרון לעוד הרבה שנים".

מוגש מטעם אפקטיבייט
  • עוד באותו נושא:
  • זיכרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully