וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוטחי כללית בני 55+ מקבלים הנחה על תוכנה לאימון המוח

מוגש מטעם אפקטיבייט

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 13:29

בשנים האחרונות עולה יותר ויותר החשיבות של שמירה לא רק על הגוף, אלא גם על המוח, כשההתדרדרות הקוגנטיבית שחשים בני 55 ומעלה מובילה פעמים רבות לתסכול. "הסבסוד שנותנים בשירותי בריאות כללית לתוכנה לחיזוק ואימון הזיכרון מוכיחה את החשיבות הבריאותית"

effectivate. אפקטיבייט,
effectivate/אפקטיבייט

בדומה לשרירי הגוף שלנו שניתן לאמן באמצעות אימונים פיזיים, גם המוח הוא איבר גמיש שניתן לחזק ולפתח באמצעות תרגילים ייעודיים לו ובכל גיל.

אך אם עד לפני שנים לא רבות הקדישו את מרבית תשומת הלב להשקעה בגוף כדי לשמור על הבריאות והמליצו על פעילות גופנית יומיומית, כעת מכירים גם בחשיבות של אימוני המוח על הבריאות של האוכלוסייה המבוגרת.

"כשאנשים מתחילים לשכוח איפה הניחו את המפתחות או מה תכננו לעשות במהלך היום, זה גורם להם להמון תסכול ותחושה של הזדקנות", אומר שי גרנות, יזם ומייסד חברת אפקטיבייט, שפיתחה תוכנה ייחודית המיועדת לאימון המוח לגילאי 55 ומעלה. "תחושת ההזדקנות וחוסר האונים מול איבוד הזכרון וההתדרדרות הקוגנטיבית, יכולים להוביל לתחושות של דיכאון וירידה באיכות החיים שישפיעו בתורם גם על הבריאות הפיזית", הוא אומר.

"טכניקות לזכירת פרצופים, שמות ומשימות"

גם בשירותי בריאות כללית הבינו את המשמעויות הבריאותיות של אימוני המוח, וחתמו על הסכם בלעדי עם אפקטיבייט, שמעניק למבוטחי כללית הטבה משמעותית ברכישת התוכנה. "אנחנו גאים שנבחרנו להיות תוכנת האימון היחידה שנבחרה עבור המבוטחים של גוף בריאות כל כך משמעותי בישראל.
מבוטחי הכללית שמגיעים אלינו מקבלים חודש ראשון במתנה ו-30% הנחה על המנוי השנתי", מפרט גרנות, "זו הנחה משמעותית שמאפשרת כמעט לכל מבוטח להצטרף לשירות".

צוות אפקטיבייט. אפקטיבייט, אתר רשמי
צוות אפקטיבייט/אתר רשמי, אפקטיבייט

חברת אפקטיבייט היא סטארט-אפ ישראלי שהוקם על ידי שי גרנות ויעל גילוץ ומשלב נוירופסיכולוגים וחוקרי מוח שעזרו בפיתוח התוכנה.

בניגוד לשאר התוכנות הקיימות בשוק, באפקטיבייט בחרו מראש להתמקד רק בגיל הבוגר יותר, ולכן הממשק, העיצוב, החשיבה על התכנים, על היכולות, המהירות והעניין - ממוקדים בשכבת הגיל הזו. "הפידבק מהקהל שלנו מדהים", אומר גרנות. "הם סוף סוף מרגישים שיש חשיבה ספציפית על הצרכים והיכולות שלהם וזה גורם להם להתמיד בשימוש וגם ליהנות ממנו במקביל לחיזוק הזכרון".

"אחד הדברים החשובים הוא שהשימוש מותאם אישית לכל משתמש כך שיש התאמה מלאה לקצב ההתקדמות וכל פעם מעבר לדרגת קושי אחרת כדי להמשיך לאתגר את המוח ולפתח אותו", הוא מוסיף.

"המערכת שלנו תומכת בשימור וחיזוק מערכות הזיכרון והקשב, ובמקביל מלמדת שיטות שיכולות לעזור ברמה הפרקטית היומיומית כמו טכניקות לזכירת פרצופים, שמות, משימות, יכולת לשלוף מידע מהזכרון במהירות ועוד.

"מחזקים את האיבר החשוב ביותר: המוח"

מעבר לשיתוף הפעולה עם שירותי בריאות כללית, גוף הבריאות הגדול בארץ, גם במחלקות שונות במרכזים רפואיים בארץ עושים שימוש בתוכנה של אפקטיבייט. "התיקוף המדעי חשוב לנו מאוד והתוכנה עברה אותו כחלק ממחקר של פרופ' בועז בן דוד מהבינתחומי בהרצליה", אומרת גילוץ, שמכהנת כמנהלת המדעית של החברה. "במחקר נראה שיפור קוגנטיבי לאחר שימוש של 6 שבועות בתוכנה. אלו חדשות מצוינות- יש כלי נגיש, פשוט לשימוש ואפילו מהנה", היא אומרת.

ואכן, השימוש בתוכנה נגיש מהמחשב או מהטאבלט באמצעות האינטרנט. באימון של 15 דקות ביום, 3 פעמים בשבוע ניתן להחזיר את הרעננות המחשבתית, המיקוד והזכרון ולהרגיש טוב יותר.

"יש הרבה מבוגרים שמרגישים שבשלב מסוים בחיים שלהם הם התחילו לנדוד מהשיחות שהיו חלק מהן בעבר, הם לא מצליחים לעקוב ומאבדים את הקשב. המטרה שלנו היא להימנע מזה ולהחזיר אותם ללב העניינים וזה קורה תוך הנאה צרופה ורצון לשחק עוד ועוד ולהתקדם לרמות גבוהות יותר כל הזמן", מוסיפה גילוץ.

"אנו שואפים לשפר את איכות החיים של בני ובנות הגיל המבוגר יותר, ולתחושתי אנחנו באמת מצליחים לעשות את זה", אומר גרנות, שהגיע לפיתוח התוכנה מתוך סיפור משפחתי שחידד לו את הצורך בפתרון להתדרדרות קוגנטיבית. "יש לנו אלפי לקוחות מרוצים וצוות קשוב שגם הוא מוכוון לקהל היעד שלנו ותומך בו בכל שלב בדרך ככל שצריך".

"מה שחשוב הוא שאנשים ידעו שיש היום מענה גם לחיזוק המוח - שהוא כנראה האיבר החשוב ביותר שיש לנו. אם נתחזק אותו ונשמור עליו נוכל להרגיש טוב יותר ולשמור על איכות החיים לאורך זמן ארוך יותר. מבוגרים היום מאריכים חיים בזכות הרפואה, אבל המוח לא תמיד עומד בקצב. פה אנחנו נכנסים לתמונה, עם מערכת שכל הזמן מתקדמת עם המשתמש ושומרת אותו חד וממוקד".

מוגש מטעם אפקטיבייט
  • עוד באותו נושא:
  • זיכרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully