וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלנועית מתקפלת: כל מה שצריך לדעת לפני הרכישה

מוגש מטעם נבולייף

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 14:52

קלנועית היא כלי חיוני עבור אנשים רבים הזקוקים לסיוע בהתניידות - מבוגרים וכן בעלי מוגבלויות. בכתבה - כל מה שצריך לדעת על הנושא

קלנועית. יח"צ,
קלנועית/יח"צ

הקלנועית עשויה לחולל שינוי של ממש בחיי המשתמש בכך שהיא תקנה לו ניידות אמיתית ותפחית משמעותית את התלות שלו בגורמים חיצוניים, תאפשר לו עצמאות שכל אדם מייחל לה וזכאי לה. אם קיבלתם החלטה לקנות קלנועית מתקפלת עבור קרוב משפחה או עבורכם, מומלץ לערוך סקר שוק קצר ולהשוות בין הדגמים השונים, וכמו כן להכיר את מאפייני הקלנועיות ולהבין אילו מהם יענו על הצרכים שלכן באופן מיטבי. לצורך כך ריכזנו עבורכם רשימת טיפים שיעזרו לכם ללמוד את הנושא לעומק ולקבל החלטה מושכלת.

כיצד נבחר את הקלנועית המתאימה?

קיימים דגמים שונים, בעלי מגוון מאפיינים, שנועדו להתאים למשתמשים בעלי צרכים שונים. באופן כללי ניתן לומר כי המורכבות והמחיר משתנים עם מידת הקומפקטיות והניידות של הקלנועית. הסוג הפשוט ביותר, ובדרך כלל הזול ביותר, נקרא "פלט" ואין אפשרות לקפלו או לפרקו לחלקים, כך שהכנסתו לתא מטען של מכונית היא מסובכת יחסית. בדגמים יקרים יותר ניתן לפרוק את הכסא ולהסיר את הכידון ממקומו. לפיכך דגם "פלט" מתאים למי שמבקש לנסוע למרחקים קצרים בסביבת מקום מגוריו.

האם נסיעה בקלנועית נחשבת בטוחה?

הנסיעה בטוחה מאד! הקלנועית נעה על גבי המדרכה, מה שמגביר את הבטיחות, במהירות המגיעה ל-עד 12 קמ"ש. מרבית הדגמים מצוידים במערכת בלימה אלקטרונית המאפשרת למשתמש שליטה מלאה ומהירה על עצירת הכלי. מאפיינים נוספים המקנים בטיחות: שלדה קשיחה, מנגנוני בלימה למקרה של אובדן שליטה, פגוש קדמי, מנגנון לכיבוי הכלי במקרה של תנועה חריגה בכידון ועוד. חושב להדגיש כי כל הדגמים מאושרים בתקן אירופאי (CE) וכן במכון התקנים הישראלי.

האם יש הגבלה על הכנסת קלנועית לכלי רכב הפועלים בתחבורה הציבורית?

כיום ניתן להכניס קלנועיות למרבית סוגי כלי הרכב בישראל, לרבות תחבורה ציבורית לסוגיה. עם הזמן צברה תאוצה המודעות לנושא הנגישות ובעקבותיה הותאמו החקיקה ויישומה. אוטובוסים, רכבות ואף מוניות מונגשות מספקים שירות מותאם למשתמשי הקלנועיות בנוחות מרבית.

כיצד מתפעלים את הקלנועית ומי יכול לעשות זאת?

הקלנועיות המודרניות קלות לתפעול ומתוכננות כך שבעלי מוגבלויות ומבוגרים יוכלו להשתמש בהן
ולהשיב לעצמם את הניידות. כמו כן, קיפול הדגמים המתקדמים מתבצע ללא מאמץ פיזי, כך
שהשימוש בכללו מתאפשר בקלות ובנוחות.

האם דגמים שונים מתאימים לבעלי מוגבלויות שונות?

כל הקלנועיות מתוכננות ומעוצבות כך שיתאימו לאנשים הזקוקים לעזרה בתנועה. אולם ישנה שונות באופי השימוש שעשויה להיות רלוונטית. בדגמים מתקדמים קיפול הכלי נעשה באמצעות שלט רחוק, בדומה לשלט של רכב. מאפיין זה מתאים יותר לבעלי קושי מוטורי או גופני המגביל את יכולתם כגון היכולת להתכופף או לשאת משקל.

מהו משך זמן טעינת הסוללה?

זמן הטעינה של סוללת הקלנועית הוא בין 4-8 שעות עבור שימוש ממושך. יש לבדוק את מצב הסוללה לפני השימוש ולתכנן את מרחק הנסיעה על מנת למנוע מצב בו תאזל הסוללה באמצע הדרך.

מהו משך השימוש בסוללת הקלנועית?

זמן השימוש משתנה בהתאם לסוג הסוללה או המצבר, הספק הסוללה ואופי השימוש בקלנועית. טעינה בודדת מספיקה לזמן שימוש מינימלי של ארבע שעות ועד לעשר שעות מלאות.

האם כדאי לרכוש קלנועית קטנה?

קלנועיות קטנות מאפשרות את כל הנוחות והניידות של קלנועיות גדולות. ההבדל ביניהן לבין אחיותיהן הגדולות הוא שניתן לקפל אותן ולהכניסן לתאי המטען של כל סוגי כל הרכב כמעט, כך שמתאפשרת למשתמש ניידות גדולה הרבה יותר בהשוואה לקלנועית רגילה. לכן מומלץ לחפש קלנועית קומפקטית.

מה כוללת האחריות על קלנועית?

האחריות על הקלנועית חלה על החלקים המכניים בדרך כלל: מנוע, סוללה, בקר, מערכת חשמל, תאורה מובנית. האחריות איננה מכסה את חלקי הפלסטיק וכן אינה חלה על שימוש בלתי רגיל במוצר.

מה משפיע על מחיר הקלנועית?

מחיר הקלנועית נקבע על פי פרמטרים שונים הנוגעים לאיכות המוצר ולמאפייניו, בין היתר:

• איכות המנוע
• איכות הסוללה
• מאפיינים כגון תאורה מובנית, קיפול קומפקטי, שלט לקיפול
• מספר המושבים
• איכות חלקי הפלסטיק

מהו טווח המחיר של קלנועיות?

מחירי הדגמים השונים פרושים על פני טווח משתנה, החל מ-2,000 ש"ח עבור הדגמים הפשוטים והזולים, ועד 18,000 ש"ח עבור הדגמים המתקדמים והאיכותיים ביותר.

לסיכום, הקלנועית היא מוצר נוח לשימוש ולתפעול שעשוי לחולל שינוי בחייהם של מתקשים בתנועה. בטרם תרכשו קלנועית, יש לערוך סקירה ולוודא שאתם רוכשים את הדגם המתאים, ומוצאים ספק שיתחייב לתת לכם שירות מלא ומקיף לשביעות רצונכם. דרך צלחה!

מוגש מטעם נבולייף
  • עוד באותו נושא:
  • קלנועית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully