וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת סופטנס: תנועה רכה לשחרור מכאב

מוגש מטעם אורנה פיזנטי

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 11:53

שיטת סופטנס היא למעשה שילוב בין פיזיותרפיה ופלדנקרייז והיא פותחה על ידי אורנה פיזנטי, פיזיותרפיסטית ומורה מוסמכת לפלדנקרייז מעל 20 שנה

שיטת סופטנס. פלג אלקלעי,
"אני מלמדת לא רק כיצד לא להכאיב ולא להזיק, אלא בעיקר איך להגיע לשחרור ולהרפיה תוך כדי תנועה"/פלג אלקלעי

ישנו מנעד שיטות טיפול שמטרתן לסייע לנו להעלים כאבים באיברים שונים בגוף כגון גב תחתון, עורף, שכמות, ידיים ורגליים. כולנו שמענו על פיזיותרפיה שעוסקת בפתרונות שיקומיים, ולא מעטים אף נתקלו בשיטת פלדנקרייז - זו שבן גוריון כל כך הקפיד לעשות ואף הביאה אותו לעמוד על הראש. שיטת סופטנס היא למעשה שילוב בין פיזיותרפיה ופלדנקרייז והיא פותחה על ידי אורנה פיזנטי, פיזיותרפיסטית ומורה מוסמכת לפלדנקרייז מעל 20 שנה.

איך גילית את השיטה?

"הכל התחיל בעקבות הארה שהייתה לי במפגש עם המורה שלנו בקורס מורים לשיטת פלדנקרייז, שהסביר לנו שאנשים שחווים כאב בגב התחתון הולכים לפיזיותרפיסט שמטפל להם בגב התחתון וזה לא בסדר כי מי ש"אשם" הוא דווקא הגב העליון. אני, שהגעתי מעולם הטיפול, כנראה היחידה שהצליחה להבין באותה השנייה את המשמעות העמוקה של האמירה הזו. כבר למחרת שיניתי את דרכי הפעולה שלי והפכתי לפיזיותרפיסטית משעממת, אך לא משועממת. חקרתי לעומק את ההשפעה של הגב העליון על כאבים שונים בכל הגוף וגיליתי להפתעתי שרוב, אם לא כל הכאבים איתם הגיעו המטופלים שלי - היו קשורים לגב העליון. עבורם שחרור של הגב העליון עבד פשוט כמו קסם בשחרור מכאב".

"מה שמופלא בכל השיטה הזו הוא שהכל נעשה ברכות ובמינימום מאמץ וזה מוביל להרפייה ולשחרור מכאב. מכאן השם שיטת סופטנס - רכות. שיטת סופטנס היא חיבור של עולמות הפלדנקרייז והפיזיותרפיה. נדגיש שפלדנקרייז, לא מתיימר לטפל בכאבים בכלל, אולם אני עובדת אחרת, בגלל שאני גם פיזיותרפיסטית, באופן טבעי אני מחפשת אחר מקור הכאב ובאה לסייע לכל מי שכואב לו. כך שיוצא שהשיטה היא בעצם החוליה החסרה, שהופכת את שיטת פלדנקרייז לכלי טיפולי שדרכו ניתן לעזור לאנשים שכואב להם".

מי קהל היעד שלך?

"אני פונה לקהל יעד, שאני מכנה אותם לפני הכל - פריקים של תנועה רכה ומיטיבה - קהל שרובו מורים שעוסקים בתנועה, אנשים שכבר רכשו מקצוע והם מורים לפיאלטיס, ליוגה או לפלדנקרייז, או למטפלים בתנועה כמו פיזיותרפיסטים, אוסתיאופטים וכו'. כל מי שמגיע לקורס צריך גם לעבור ראיון קבלה".

מה לומדים בקורס?

"הקורס הוא שנתי והוא מכיל 48 מפגשים מהבית. כל מפגש אורך 3 שעות בזום. במהלכו אנחנו מתרגלים יחד שיעור, כשאני עוצרת פעמים רבות במהלכו במטרה לתת דגשים ולספק ידע והסבר כיצד נבנה השיעור. זאת על מנת ללמד את התלמידים לבנות בעצמם שיעור טיפולי באופן מודרג, זהיר וקשוב, בצורה שלא תגרום נזק לגוף. כל תלמיד מצלם את עצמו מעביר שיעור מספר פעמים במהלך הקורס כדי שאוכל לתת לו משוב אישי ממנו יכולים ללמוד כל התלמידים. אני מלמדת לא רק כיצד לא להכאיב ולא להזיק, אלא בעיקר איך להגיע לשחרור ולהרפיה תוך כדי תנועה, וזה סוד הקסם".

קורס המורים בשיטת סופטנס מתאים לפיזיותרפיסטים הרוצים לקצר את דרכם ברכות אל עולם הפלדנקרייז, למורים לפלדנקרייז הרוצים ללמוד מתוך הפיזיותרפיה את החיוני לטובת שחרור מכאב תוך כדי תנועה רכה ולכל העוסקים בתנועה.

להצצה בקורס המורים לחצו כאן>>

מוגש מטעם אורנה פיזנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully