וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיזום וכריתת עצים: עונת האביב כבר בפתח. כך תתכוננו בזמן

בשיתוף אומן הגיזום

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 13:57

גיזום וכריתת עצים אלו פעולות השייכות לתחום הגינון, אותן מומלץ להפקיד בידיים של בעל מקצוע היודע את מלאכתו נאמנה. מדובר על עבודה הדורשת ידע בתחום והבנה טובה של טבעו של העץ כדי להגיע לתוצאות טובות

אם יש לכם עצים בשטח שלכם הדורשים גיזום וכריתת עצים, או רק אחד משני הדברים הללו, המאמר הזה נועד עבורכם.

את הריאיון עם בעל העסק אומן הגיזום אנחנו מקיימים בתקופת האביב, בה העצים מלבלבים ורבים לא מודעים לסכנות שעלולות להיווצר כתוצאה מקיומו של עץ פורח בגינה.

"ללא כל ספק, לעצים יש מטרה חשובה מאוד, היא להחזיר אותנו בני האדם, באופן מסוים לחיבור מחודש עם הטבע", כך אומר אומן הגיזום. אבל, חשוב לזכור כי עץ הוא לא דומם, אנחנו מדברים על יצור שצומח, שכל הזמן גדל. לא רק זה, אלא שמדובר על צמח שעלולים להיות עליו מיני מזיקים שפוגעים בו. כך שהרבה פעמים, גם אם מאוד אוהבים את העץ, יש לקרוא בזמן עבור שירות של גיזום וכריתת עצים. זאת משום שהשמירה על הביטחון של כל אחד מאיתנו ושל עוברי האורח בגינה, זו המשימה החשובה ביותר שיש.

האם יש מקרים בהם אסור לבצע גיזום וכריתת עצים?

ישנם מקרים כאלו בהחלט. אנחנו כמובן לא מדברים על גיזום, שזו פעולה שהתפקיד שלה הוא לאפשר לעץ להמשיך ולצמוח בצורה טובה יותר בהמשך, ממש כמו שהיינו עושים תספורת. כריתת עצים היא מה שצריך לקבל עליו אישור מסודר על פי חוק האילן.

החוק שקובע כי עצים בוגרים מעל לשני מטרים שהקוטר שלהם הוא עשרה סניטימטרים לא יכרתו ללא אישור. הרבה פעמים נותנים את האישור הזה בסופו של דבר. וודאי כאשר גיזום וכריתת עצים נועד לשמור על הביטחון של העוברים בסביבה, אבל לא רק. אנחנו יכולים לראות עוד מקרים, באתרי בניה וכיוצא באלו, שניתן גם עבורם אישור עבור גיזום וכריתת עצים.

גיזום כריתת עצים. יח"צ,
גיזום כריתת עצים/יח"צ

מתי קיימת התלבטות בין שתי הפעולות, בין גיזום וכריתת עצים?

באמת בהרבה מאוד מהמקרים אין לנו התלבטות. העבודה היא או גיזום או כריתה של העץ ואין עוד אפשרויות נוספות. אבל, במידה ומדובר על עץ שפוגע בתשתיות, אז ההתנהלות היא אחרת, למשל כאשר שורש של עץ נכנס למערכת הביוב או ענף מפריע למערכת החשמל לפעול כנדרש. בסופו של דבר, אנחנו לא רוצים להגיע למצב של כריתת עץ.

מדובר על פעולה מורכבת שיש בה הרבה מאוד סיכונים. מעבר לעובדה שמדובר על עבודה קשה יותר, שעולה יותר כסף, דורשת יותר משאבים ודורשת מהלקוח למצוא מקום לגזע העץ החדש שמופיע לו בחצר, מדובר גם על פעולה שהיא פוגעת בגינה ממש. הרי, כאמור, העצים נועדו לנוי, אם נוריד אותם, מה יצא לנו מזה? במקרים בהם אנחנו יכולים לבצע רק גיזום זה מה שנעשה. לעיתים גיזום וכריתת עצים זה כל מה שנותר לנו לעשות.

האם כל אחד יכול לבצע גיזום וכריתת עצים?

הרבה פעמים שואלים את השאלה הזו על גיזום ולא ממש על כריתת עצים, אבל בשני המקרים הטענה המקצועית היא לא לבצע את העבודה לבד ולקרוא לאיש מקצוע המכיר את התחום. אומר אומן הגיזום וממשיך, זאת משום שבראש ובראשונה מדובר על פעולות שביצוע לא נכון שלהן עלול להיות פשוט מסוכן ליד לא מיומנת. מכאן שחשוב מאוד להקפיד על כך שהעבודה תיעשה על ידי מי שיודע לבצע גיזום וכריתת עצים, מי שמכיר את הנהלים ויודע להפעיל עזרים טכנים שמאפשרים ניהול נכון של האתר ושל המקרה. חשוב מאוד לזכור כי במקרים של גיזום וכריתת עצים, לאחר העבודה, חשוב מאוד לדעת להיכן להעביר את שאריות הפסולת והגזם. כך שגם במישור הזה מדובר על עבודה שטוב להשאיר למקצוענים אמיתיים.

כמה עולה העבודה של גיזום וכריתת עצים

מדובר על מחירון רחב שכולל כל מיני סוגים של מקרים. קיימים מקרים יותר יקרים, בעיקר כאשר לא מדובר על גיזום בלבד, אלא על גיזום וכריתת עצים. כאשר אנחנו צריכים לבצע עבודה הדורשת כלים יותר מקצועיים וידע טכני רב. קיימים מקרים אחרים, בהם מדובר על עבודת תחזוקה קלה שתעלה כמה מאות שקלים בלבד.

המלצה לקוראים שלנו

לא לוותר על קבלת שירות מאנשי מקצוע טובים שיודעים איך לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
לבירורים ולפרטים נוספים התקשרו 077-9976330

עמוד העסק בפייסבוק>>

בשיתוף אומן הגיזום
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully