וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגינה עולה לגג: הכירו את השיטה המתקדמת ביותר כיום

מוגש מטעם חברת גינון ואליה

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 16:13

ככל שחולפות השנים הולכים ומצטמצמים בארץ שטחי הבנייה. מבנים נמוכי קומה הולכים ונכחדים ויזמי הנדל"ן מכוונים את הענף לבנייה לגובה. מכאן שענף אדריכלות הנוף, התפתח במקביל, וכיום ישנה מגמה ברורה ליצירת ריאות ירוקות בגגות ובמרפסות רחבות ידיים

גגות ירוקים. יח"צ,
גגות ירוקים/יח"צ

כיום אנחנו רואים יותר ויותר גגות ירוקים ומטופחים בבנייני מגורים, מלונות, בנייני משרדים ומגדלים. ניצול שטח הגג או המרפסות הגדולות לטובת הקמת גינה ירוקה, מהווה תחליף הולם לגינות הקרקע.

מכאן שענף אדריכלות הנוף, התפתח במקביל, וכיום ישנה מגמה ברורה ליצירת ריאות ירוקות בגגות ובמרפסות רחבות ידיים - בבנייני מגורים, מלונות, בנייני משרדים ומגדלים, זאת כתחליף הולם לגינות הקרקע, ולרווחת דיירי המבנה.

על הרעיון העומד מאחורי גגות ירוקים - אקולוגיים, חשבו בהתחלה מתוך רצון ליצור מרחבים ירוקים ופורחים בערי מטרופולין, כמקסום השטח וכפתרון לגגות הפולטים חום ורעלים רבים מהזפת שעליהם, ובכדי שהגג יתרום לאיכות הסביבה במקום לפגוע בה, בכך שהצמחייה בגגות תפלוט חמצן לאוויר, במקום שהזפת תזהם אותו ברעלים שונים.

על אף שמסתמן כי בשנים האחרונות אנשים לא היו מספיק מודעים לאפשרויות העומדות בפניהם מבחינת הקמת גינת גג או גינה במרפסת גדולה, נראה כי כיום המודעות לניצול שטחי הגג ושטחים פתוחים בכל מבנה, הולכת ועולה במגזר הפרטי והציבורי כאחד.

אליה זייטמן הבעלים והמנכ"ל של חברת גינון ואליה עוסקת בין היתר בתכנון והקמה של גינות גג בשיטה חדשנית - מסביר כי הגגות והמרפסות הגדולות בהחלט מציעים לנו אזור נוח במיוחד עם יתרונות רבים שאינם אפשריים בהכרח בקומות הקרקע, וכי מדובר בפוטנציאל אדיר ויוצא דופן.
בכתבה זו נסביר על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום להקמת גינת גג מדהימה, ואף חשוב מכך - אקולוגית וחסכונית. כך שאם יש בבניין המגורים או בניין החברה שלכם מרחב חוץ או גג שאינם מנוצלים - כדאי שתקראו ותחכימו.

מהי שיטת גג ירוק במצע מנותק ומה הם יתרונות הטכנולוגיה הזו?

בשיטת גג ירוק במצע מנותק, מותקנות על שטח הגג או המרפסת ארבע שכבות, שמטרתן ליצור ביחד את הגג הירוק והפורח ביותר, ובד בבד לשמור על המבנה הן מבחינת איטום הגג והן מבחינת תשתיות הבניין.

השכבות האמורות משפרות את בידוד המבנה במידה ניכרת ובכך נותנות את תרומתן בכמה מובנים.
בראש ובראשונה - היתרון העיקרי בא לידי ביטוי בחיסכון משמעותי באנרגיה, משום שהצורך בהפעלת חימום או קירור במבנה פוחת במידה רבה.

יתרון חשוב נוסף הוא שיפור בקליטת מי הגשמים וניצולם. הגג הירוק קולט וצובר את מי הגשמים ומכאן משפיע לטובה על הנגר העירוני (כולנו מכירים את בעיית ההצפות שפוקדת ערים רבות בארץ בחורפים האחרונים), כך שבנקודה זו חלק ממי הגשמים לא נשטף מהגג לרחוב, אלא נקלט בגינת הגג.

מלבד היתרונות האקולוגיים, השכבות הללו מהוות בסיס מתאים להקמת גינה שופעת לרווחת הדיירים בדירת הגג או דיירי בניין , ובמקרה ומדובר במבנה ציבורי או בניין משרדים - את עובדי ובאי המקום.
מה שיפה זה שכמו בכל גינה, ניתן לשלב בגינת הגג או המרפסת הרבה עצים וצמחיה, דשא, וכן ריהוט כדוגמת פינות ישיבה ואירוח ומטבחי חוץ. בחלק מהמבנים אף ניתן להציב בריכות שחיה או בריכות נוי.
נקודה נוספת שיש להתייחס אליה, היא שעל אף שברוב הגגות יש קולטי שמש ודודים המעכירים את אזור הגג - במסגרת התכנון המקיף של גינת הגג אפשר להסתיר אותם בצורה חכמה, כך שמתקבל מרחב חוץ מסודר ויפה למרות היותם שם.

גגות ירוקים. יח"צ,
גגות ירוקים/יח"צ

פתרון מצוין, חכם ומוצלח למקסום הפוטנציאל הקיים בשטחים האפורים של הבניין

אליה זייטמן, בעלי ומנכ"ל חברת גינון ואליה, מסביר כי לגינות גג יש יתרון בולט שאין לגינות קרקע - נוף וארבעה כיווני אוויר פתוחים. "תדמיינו עד כמה רקע של נוף יפה ופתוח יכול להוסיף לאווירה בגינה שלכם, תוסיפו לזה בריזה כיפית כאשר אין מבנים שיסגרו ויפריעו לה לנשוב ולהנעים, הלא בדרך כלל בגגות אפשר ליהנות מארבעה כיווני אוויר".

באופן כללי, העסק בבעלותו של אליה זייטמן - חברת גינון ואליה, מתמחה בעיצוב והקמה של גינות פרטיות וציבוריות, לרבות גינות גג ומרפסות. החברה מתכננת, מעצבת ומקימה גינות עבור לקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים וכן עבור המגזר הציבורי - כולל משרדים, רשויות מקומיות, מוסדות ציבור, מוסדות חינוך ועוד.

כיום, החברה מקדמת את הבחירה בטכנולוגיית גגות ירוקים על בסיס ניסיונה הרב אשר מוכיח כי שיטה זו מהווה פתרון מוצלח ביותר לטובת הקמת גינות גג נהדרות בגגות מבנים שונים.

העבודה משותפת עם חברת אואזיס גגות ירוקים, שהיא החברה המייבאת והמיישמת של הטכנולוגיה המתקדמת מהולנד. יש להדגיש כי מדובר בתשתית מצע מנותק לגגות ירוקים, בציון האיכות הגבוה ביותר בעולם.

למעשה ב-אואזיס מתמחים בהתאמת התשתית המתקדמת לכל גג לפי תנאיו ורמת מורכבותו, כך שאפשר ליצור גינת גג ירוקה ואקולוגית כמעט בכל גג או מרפסת גדולה (החל מ-45 מ"ר).

בפרויקטים משותפים עם חברת אואזיס, חברת גינון ואליה מבצעת את הנחת התשתית והקמת הגינה, בחלק מהעבודות אף את תכנון ועיצוב הגינה.

הצוותים של גינון ואליה אחראים על ביצוע העבודה החל מהקמת התשתית ועד שתילת הצמחייה, דרך הקמת מערכות ההשקיה, התאורה, התאמת פינות הישיבה, הצללות וכן הלאה.

חשוב להדגיש כי ביצוע של פרויקט גג ירוק מחייב ידע מעמיק רב בהנחת תשתיות באופן הנכון ובטיפול בהן. תשתית לקויה יכולה לגרום נזק רב למבנה בתוך שנים. כולנו יודעים מה זה רטיבות ונזילות בבית, מצב לא סימפטי כלל.

על כן, התשתית חייבת להיות מדויקת ומותאמת לכל גג בפני עצמו. צריך לחשב בדיוק את השיפועים, את פתחי הניקוז ואת גובה המצע הנדרש. כמו כן יש לבחון את הגג מבחינה הנדסית.

אליה מוסיף שלפני כל דבר אחר, הכרחי להשיג את התוכניות המקוריות של הבניין ולהתייעץ עם מהנדס בניין שיאשר את המשקלים אותם יכולה המבנה לשאת. ממצאי הבדיקה ישפיעו על האפשרויות הריאליות ליישום בפרויקט. בחישוב נכללים משקל התשתית, משקל המצע, משקל המים שייקלטו במצע, והמשקל הצפוי לצמחיה שתגדל ותתפתח על הגג.

גינת גג על מצע מנותק - הסבר על הטכנולוגיה לפי שלבי השיטה

הנחת התשתית והקמת הגינה מתבצעת על ידי חברת גינון ואליה. מבחינת הכנת התשתית והתקנתה, יש מספר שלבים חשובים שיש לדייק בביצועם. לאחר הבדיקות והממצאים הנדרשים, כאשר נתוני השטח ברורים, אפשר להתחיל בהנחת השכבות:

שכבה ראשונה - שכבת איטום. התקנת שכבה זו מתבצעת על ידי חברת איטום.
שכבה שניה - התקנת יריעה חוסמת שורשים אשר מגנה על שכבת האיטום מפני שורשי הצמחייה.
שכבה שלישית - התקנת יריעת ניקוז אשר שולטת על עודפי המים ומהירות ניקוז הנוזלים.
שכבה רביעית - התקנת יריעת סינון שמטרתה לשמור על המצע שלא יחלחל החוצה ויסתום את פתחי הניקוז.

כל שכבה מגבה את השכבה הבאה שמתחתיה, וביניהן מונחות עוד יריעות הגנה נוספות. לאחר התקנת כל שכבות המצע והתשתית, מפזרים את מצע השתילה. כאן נציין כי המצע אותו מייבאת חברת אואזיס הוא ייחודי ביותר ואין שני מסוגו בארץ. היתרון הבולט של מצע זה הוא המשקל הקל שלו. המצע קרוי 'Light Stone' אשר מספק פתרון מעולה במקרים בהם יסודות המבנה לא מסוגלים לעמוד במשקל רב. המצע האמור מהווה פתרון הולם ופותח את האפשרויות להקמת גג ירוק במבנים שהפתרונות הסטנדרטיים בשוק לא מתאימים עבורם.

אם אתם מעוניינים ליצור גינת גג במרחב החוץ במבנה שלכם - גינת גג אקולוגית בה תוכלו ליהנות מאוויר נעים, מנוף מרהיב, ומסביבה פורחת מבודדת מההמון המשקיפה על הכל מלמעלה - צרו קשר והיוועצו עם הצוות המקצועי של חברת גינון ואליה לגביי האפשרויות העומדות בפניכם.

לפרטים נוספים ולתיאום ייעוץ עבור הקמת גינת גג במצע מנותק - התקשרו או שלחו הודעה

אליה זייטמן | גינון ואליה 054-7723040
אתר - גינון ואליה
פייסבוק - גינון ואליה
אינסטגרם - גינון ואליה

מוגש מטעם חברת גינון ואליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully