וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלות מערכת השתן - הבעיה שאסור להתעלם ממנה

מוגש מטעם אורומדיק

12.5.2022 / 15:30

מערכת השתן נמצאת במגע עם פסולת הגוף, מושפעת וחשופה לזיהומים רבים ועלולה לגרום לנזק בלתי הפיך. מהן המחלות הנפוצות וכיצד ניתן לטפל בהן?

למערכת השתן יש תפקיד חשוב בכל מה שנוגע לסינון והוצאת פסולת מן הגוף. מאחר שמערכת זו נמצאת במגע עם פסולת הגוף, פעמים רבות היא מושפעת וחשופה למחלות וזיהומים רבים. המחלות המוכרות והנפוצות ביותר הן אלה שמתקיימות בתוך שלפוחית השתן, אך קיימים גם מצבים רפואיים ומחלות אחרות אשר עלולים להשפיע באופן עקיף על מערכת השתן. אז מהן המחלות והמצבים הרפואיים הנפוצים במערכת השתן? הנה כמה מהם.

- תסמונת שלפוחית רגיזה - קושי בהתאפקות עד כדי חוסר שליטה הגורמת לדליפת שתן. התסמונת גם יכולה להתבטא בצורך תדיר במתן השתן ובהשתנה לילית במהלך השינה.

- תסמונת השלפוחית הכאובה - תסמונת כרונית המלווה פעמים רבות בהפרעות בהטלת שתן, וגורמת לכאב באגן: כאב בעת קיום יחסי מין, כאב בבטן תחתונה, כאב בשופכה, כאב בנרתיק, כאב בגב תחתון ועוד.

- דלקות במערכת השתן - דלקות יכולות להופיע עקב חיידקים שחדרו לדרכי השתן. ישנם שני סוגי דלקות נפוצות: דלקות בדרכי השתן התחתונות ודלקות בדרכי השתן העליונות. דלקת במערכת השתן היא מצב שעלול לסכן את הכליות שלנו ולכן יש לטפל בה בהקדם. דלקת יכולה להיגרם גם ממחלות כרוניות שמונעות ריקון מלא של השתן מהגוף, כגון סוכרת, ערמונית מוגדלת, מחלות הפוגעות בעמוד השדרה או במערכת החיסונית ועוד.

- גידולים בשלפוחית (שפיר או סרטני) - יכולים לפגוע בשלפוחית השתן, והם מלווים, כמעט כמו כל מחלה אחרת במערכת השתן, בכאבים בעת מתן שתן או בצריבה.

כמו כן, ישנם מחלות נוספות שיכולות להשפיע באופן ישיר או עקיף על מערכת השתן, כמו מחלות לב, בעיות בכליות, בעיות נפשיות, דמנציה, ערמונית מוגדלת, פרקינסון ועוד.

גבר בחליפה אוחז בירך ובמפשעה שלו. ShutterStock
יש טיפול מתאים/ShutterStock

מדוע חשוב לטפל בבעיה בהקדם?

כמעט לכל מחלה או בעיה ישנו טיפול מתאים שיכול לשפר את איכות החיים - למנוע בריחות שתן, לשכך כאבים, להפחית את דחיפות ותכיפות השתן ועוד.

התעלמות מהבעיה עלולה לגרום להחמרה ואף להוביל לנזק בלתי הפיך. חשוב להיות ערניים לשינויים המתחוללים במערכת השתן ולגשת לטפל בבעיה בזמן, כך גם תבטיחו מניעת נזקים וגם חזרה מהירה לשגרת החיים - חשוב מאוד לא לזלזל ולגשת לאורומדיק - מרפאת מומחים לאורולוגיה לבירור.

היכן ניתן לטפל במחלות מערכת השתן?

מרפאת אורומדיק אסותא רמת החייל היא מרפאה ייחודית אשר פועלת במטרה לטפל בכל הבעיות, המחלות והתסמונות הקשורות למערכת השתן. אם אתם סובלים ממחלה אחרת שמשפיעה על מערכת השתן, אם אתם חשים צריבה או כאבים במתן שתן, אם יש לכם בריחת שתן או שאתם צריכים להתפנות לעתים תכופות, במרפאה זו תמצאו מענה לכל בעיה או מחלה בתחום האורולוגיה.

המרפאה יושבת באסותא רמת החייל, והיא מהווה מרכז רפואי אורולוגי ייחודי המאגד בתוכו את מיטב המומחים, אשר עברו הכשרות במגוון תחומים הקשורים לאורולוגיה, כמו גם בעלי ניסיון עשיר ומקצועי בכל הקשור למערכת השתן. לצד זאת, המרפאה דוגלת בקדמה רפואית וטכנולוגית, כמו גם מתן ליווי צמוד למטופל/ת מרגע ההגעה למרפאה ועד ההחלמה.

לפרטים נוספים, צרו איתנו קשר עוד היום.

מוגש מטעם אורומדיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully