וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפוף פחים - מתי נרצה לבצע תהליך זה ואיך זה מתבצע

מוגש מטעם ס.ר.י מתכות

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 11:22

כיפוף פחים הוא תהליך בו אנחנו לוקחים חומר גלם מתכתי כלשהו, בדרך כלל בתצורה דקה שאנו מכירים גם בתור פח, ומפעילים עליו לחץ מכני, כך שמשנים את צורתו מבלי לחתוך אותו

ברמה הבסיסית, כל עבודת כיפוף מתבססת על העיקרון שבכותרת, אך כמובן שהביצוע עצמו יכול להיות הרבה יותר מורכב, עוצמתי ועדין מהתיאור הבסיסי הזה, שכל אחד מאיתנו יכול לבצע בביתו עם כפית האוכל הקרובה אליו ביותר.

"על מנת לבצע עבודות כיפוף פחים איכותיות, חזקות ומדויקות, הרלוונטיות לעולם התעשייתי, לענף הבניין וללקוחות פרטיים כאחד - כדאי לפנות למפעלים שיש להם מכונות כיפוף חדשניות וחזקות בטכנולוגיית CNC ובעלות כושר כיפוף גבוה" מספר לנו, מנהל הייצור במפעל ס.ר.י מתכות, מפעל המתמחה בכיפוף פחים (למידע נוסף לחץ כאן). אבל לפני שנניע כל מכונה - חשוב לנו שתבינו בדיוק במה מדובר.

כיפוף פחים - מתי נרצה לבצע תהליך זה, ועם אילו מתכות?

כיפוף מתכות הוא תהליך בסיסי וחשוב בעולם התעשייה המודרני, בו למתכות שונות ישנם תפקידים חשובים מאין כמותם ביצירת יסודות, תשתיות, צינורות, מכשור אלקטרוני ועוד מרכיבים בסיסיים רבים, המהווים אבני בניין של חיי היום-יום המודרניים. המתכות בהן עושים שימוש באופן השכיח ביותר בתהליך של כיפוף מתכת, הן מתכות מרודדות בצורה של לוחות, שידועים גם בשם הכללי "פח". המתכות עצמן יהיו באופן שכיח אלומיניום, ברזל או נירוסטה.

הפח המכופף הינו רלוונטי עבור יצירת פרופילים וצינורות מתכת, יצירת לוחות מתכת גדולים לתעשייה כבדה ולתעשיית הרכב ואפילו לתעשייה ימית ואווירית - הכול בהתאם לצורך הספציפי של כל לקוח. גם תעשיות מדויקות ועדינות יותר, בהן רוצים ליצור התקנים חשמליים למנועים, שנאים, גנרטורים ואפילו לוחות אם אלקטרוניים - עושות שימוש נרחב בתוצרים של כיפוף מתכת.

כיצד מבצעים עבודות כיפוף פחים CNC?

כיפוף פחים, ברמה הבסיסית ביותר, מתבסס על הפעלת כוחות מכאניים נגדיים על לוח מתכת, כך שצורתו משתנה בהתאם לווקטור הפיזיקלי שמופעל עליו. כאמור, גם כשאנחנו מכופפים כפית בכוח הזרוע, אנחנו עושים בדיוק את זה - אם כי בעולם התעשייתי כמובן שאנו משתמשים בכלים חזקים בהרבה ובשיטות מדויקות בהרבה. בדרך כלל, העבודה תתבצע באמצעות זרועות מכאניות בעלות בסיס חזק ורחב.

השליטה בתהליך עצמו מתבצעת באחת משתי שיטות. השיטה הראשונה והבסיסית, שכמעט ולא משמשת אותנו כיום ובוודאי שאינה רלוונטית מבחינה תעשייתית, היא כיפוף ידני. בשיטה זו עושים שימוש במכשור ידני על מנת לבצע את הכיפוף - תהליך שנתון למגבלות הדיוק של היד האנושית, ושמוכיח את עצמו כבלתי יעיל מבחינה אנרגטית ומבחינה פרקטית. השיטה השנייה, שמקובלת כיום אצל כל שירות מקצועי שמכבד את עצמו היא של כיפוף ממוחשב בשיטת CNC. מה זה בדיוק אומר? נסביר.

כיפוף מתכת. freepik,
כיפוף מתכת/freepik

טכנולוגיית ה-CNC מבטיחה עבודת כיפוף מדויקת ומהירה

פירוש הקיצור CNC הוא Computer Numerical Control, או בעברית - בקרה (או שליטה) מספרית ממוחשבת. הרעיון שעומד בבסיס השיטה הזאת פשוט להבנה - אנו מזינים למחשב את המידות המדויקות לפיהן אנחנו רוצים לבצע את עבודת כיפוף המתכת, והמחשב יודע לחשב את הכוח והכיווניות שהמכונה צריכה להפעיל בכל רגע נתון בכדי להגיע לתוצר הסופי המבוקש.

שיטה זו נושאת יתרונות רבים שקל מאוד להבין. בראש ובראשונה, היא מדויקת הרבה יותר - המחשב לא נתון לטעויות אנוש, ולמרות שישנו גורם אנושי המפקח על התהליך לכל אורכו, השליטה הממוחשבת מצמצמת את מרווח הטעות לערך קרוב מאוד ל-0. מלבד זאת, השליטה הממוחשבת מבטיחה עבודה הרבה יותר מהירה מהעבודה הידנית, וניצול מיטבי של הזמן שלנו ושל הלקוח, כמו גם יעילות אנרגטית גבוהה ובזבוז מינימלי של חשמל.

עם זאת, חשוב מאוד להקפיד על עבודה מקצועית מאוד עם מכונת ה-CNC. עבודה לא מדויקת ולא מקצועית מספיק יכולה לעלות בטעויות בייצור המוני ומהיר, וזהו מצב שלא יעלה על הדעת מבחינתנו. לכן, לכיפוף מתכת יש לגשת למומחים האיכותיים ביותר בתחום עיבוד המתכות בשיטת CNC.

עבודות כיפוף בסטנדרטים גבוהים ללא פשרות - למי כדאי לפנות

מומלץ לפנות למפעל וותיק שמחזיק צוות מקצוענים ובעל ניסיון מקצועי שמהווה מותג בתחום עיבוד פחים. כדאי לפנות למפעל שתקבלו את המענה האיכותי ביותר בתחום עיבוד הפחים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר משלב התכנון, עיצוב וביצוע ועד שלב האספקה לבית.

חשוב לפנות למפעל שיודע לאפיין את צרכי הלקוח ומבין בצורה מעמיקה ומבצע תהליך של תכנון ומדידה מדויקים, ורק אז מגיעה לייצור Prototype ורק לאחר מכן לייצור המוני.

מוגש מטעם ס.ר.י מתכות
  • עוד באותו נושא:
  • מתכת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully