וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך חול איכותי לחתולים יכול לשנות לכם את החיים?

מוגש מטעם אנימל שופ

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 9:34

חתולים הם חיה מהממת ומרתקת, הם בלתי צפויים ונותנים לנו אהבה שייחודית רק להם. עם השנים אימצנו אותם בהמוניהם אל תוך ליבנו וגם לתוך הבית שלנו, החתולים חיים איתנו והם כבר ממזמן כמו בני משפחה. אבל מה לגבי החול?

חתולים הם חיה מאוד נוחה לגידול בהשוואה לחבריהם הכלבים, הם יכולים לגדול בהנאה בדירה ולא צריכים לצאת לטיול 3 פעמים ביום, לפעמים הם יוצאים לטייל לבד ולפעמים הם בכלל לא רוצים לצאת מהבית.

היתרון של החתולים הוא גם נקודה מאוד רגישה למגדלי חתולים רבים, החתולים צריך לעשות את הצרכים שלו בתוך הבית, זה מאוד נוח מצד אחד ומצד שני יכול להיות גם מאוד לא נעים.

מה יכול להשתבש?

הבסיס לחוויה מוצלחת של עשיית צרכים של החתול בבית הוא ללא ספק החול לחתולים, הוא אחראי לספוג את כל הריחות ולצמצם עד כמה שאפשר את אי הנעימות של חתול שעושה פיפי וקקי בתוך הבית ובלי היכולת לעשות את הצרכים האלה בעצמו באסלה ולשטוף אותם לביוב בסיום.

יש הרבה סוגים ואיכויות של חול לחתולים, בחירה בחול זול ולא איכותי יכולה מהר מאוד להשפיע על מאזן הריחות בבית שלכם ולהפוך את חווית הניקוי של השירותים לסיוט לא קטן.

מה חשוב כשבוחרים חול לחתולים?

בסופו של דבר מדובר בשתי תוכנות עיקריות ועוד כמה משניות.

הכי חשוב לרוב האנשים שהחול יכיל רכיבים לנטרול ריחות, ככל שהחול מנטרל ריחות יותר טוב, ככה הבית שלכם יריח טוב יותר. התכונה השנייה בחשיבותה היא יכולת ועוצמת ההתגבשות של החול (לא רלוונטי למשמשי חול קריסטל או חול טבעי שפחות נפוצים) - ככל שהחול סופג טוב יותר נוזלים ומתגבש חזק יותר סביב היציאות של החתול, ככה קל ונוח יותר לסלק את היציאות וגם פחות חול טוב שניתן עוד לשימוש נזרק ומתבזבז.

כמובן שיש עניין גם של גודל הגרגרים, מגדלי חתולים בעלי פרווה ארוכה בדרך כלל מעדיפים חול עם גרגרים גדולים כי הוא פחות נדבק להם לפרוות כפות הרגליים. בנוסף חשוב מאוד שהחול לא יכיל כמויות אבק גבוהות, חול עם הרבה אבק ילכלך לכם את הבית והוא ידבק לכפות הרגליים של החתול.
אם אתם מתלבטים, מומחי החתולים של אנימל שופ ישמחו לעזור לכם בטלפון 073-726-0769.

חתול עושה צרכים בארגז. ShutterStock
חתול עושה צרכים בארגז/ShutterStock

אילו סוגי חול הקיימים?

חול טבעי - דומה לחול ים, הכי זול והכי פחות אפקטיבי.
חול קריסטל - גבישי סילקה שיכולים לספוג כמויות גבוהות של נוזלים, יחסית זול אבל לא מתאים לכל אחד.
חול מתגבש - בדרך כלל עשוי מחימר בטונייט אבל יכול להיות גם מסויה, טופו, תירס, שבבי עץ ועוד.

תכונות מיוחדות וסוגי חול אורגניים

ישנם סוגי חול עם בישום בשלל ריחות וזה בעיקר עניין של טעם וריח, יש חתולים שיסרבו בתוקף להשתמש בחול עם בישום וכמובן יש אנשים שרגישים לריחות ומעדיפים חול ללא בישום. סוגי חול פופולריים ביותר הם כאלה מכילים תוספת פחם פעיל, פחם פעיל הוא מנטרל ריחות טבעי שמסייע לנו להסוות בצורה מאוד יעילה את ריח היציאות של החתול. לא חייבים לקנות חול עם פחם, אפשר אפילו להוסיף פחם פעיל שמיועד לדגי אקווריום ולערבב או עם החול.

בנוסף על כך יש את הדור החדש של החול המתגבש, הוא יהיה עשוי מרכיבים טבעיים כמו סויה תירס או שבבי עץ. ישנם סוגי חול אורגני כאלה כמו החול סויה, שגם מנטרלים ריחות בצורה מדהימה, גם מתגבשים מאוד טוב ואפילו אפשר להוריד אותם באסלה. העניין של הדחה באסלה קורץ להרבה מאוד אנשים ועוזר להם להיפטר מהפיפי והקקי של החתול מבלי לשמור אותם בשקית עד שיזדמן לנו לרדת לפח האשפה לזרוק את הזבל.

נוחות היא נושא חשוב

האריזות הכי נוחות הן ללא ספק של סוגי החול שמגיעים בקרטון, הבעיה היא שאריזות אלו יקרות משמעותית מסוגי החול שמגיעים בשקיות ניילון אם משקללים את הכמות הכוללת. לאנשים מבוגרים, חולים או פשוט חלשים פיזית, יש העדפה ברורה לאריזות הקרטון כי אפשר לשפוך מהן חול אפילו בלי להרים את כל הקרטון, אריזות הניילון שוקלות בערך פי 2 מהקרטון.מי שמגדל כמות גדולה של חתולים וכוחו בידו, יעדיף לרוב את אריזות הניילון החסכוניות.

סיכומון

יש מגוון ענק של סוגי חול לחתולים בישראל, הסוגים נבדלים אחד מהשני בשלל תכונות, אתם צריכים לבחור את החול שיהיה לכם ולחתול שלכם הכי נוח וגם כמובן שיעמוד במסגרת התקציב שלכם.
תזכרו - בחירה בחול איכותי יכולה לשנות לחלוטין את הריח בבית שלכם!

מוגש מטעם אנימל שופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully