וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להילחם בהתמכרות עם הכלים המתאימים

מוגש מטעם אחד לאחד - מרכז גמילה

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 13:50

התמודדות עם התמכרות מכל סוג היא מורכבת, בין אם מדובר על התמכרות לחומרים או לפעילות זו או אחרת, משום שלפני הכל, התמכרות היא רגשית. התלות הרגשית אותה אדם פיתח כלפי מושא התמכרותו היא הקשה ביותר להתרה, משום שגם לאחר הגמילה הפיזית, התלות הנפשית נותרת בעינה

ג'וינטים של מריחואנה. ShutterStock
ג'וינטים של מריחואנה/ShutterStock

ללא טיפול מתאים האדם המכור נותר חסר כלים ואיננו יודע להתמודד עם מצבו הרגשי וקשייו אשר הובילו אותו להתמכר מלכתחילה.

סמים וסטטוס חברתי

אם בעבר למילה "סמים" היה אפקט של סלידה וחשש, בשנים האחרונות המצב השתנה לחלוטין. כיום, על פי התפיסה הציבורית, המילה "סמים" מתחלקת לשני חלקים - האחד הוא הסמים הקשים, אשר כוללים סמים כמו הרואין, קוקאין וסמים אופייאטים נוספים, אשר עדיין מעוררים פחד וסלידה אצל מרבית האוכלוסייה. האסוציאציה הראשונית של רובינו כשמדברים על סמים קשים היא אנשים חסרי כל, חולניים, אשר איבדו את רכושם ומוכנים לתת הכל בשביל עוד מנת סם. מן הצד השני, לסמים הקלים התדמית הציבורית השתנתה - סם המריחואנה קיבל כינויים חברותיים, וכיום הוא נחשב לסם מקובל חברתית אשר אנשים נורמטיביים ומתפקדים מן השורה לא מהססים להשתמש בו. יתר על כן, קיים מאבק ציבורי משמעותי במדינות מערביות רבות על מנת לאפשר על פי חוק שימוש בסם המריחואנה. עם זאת, למרות התדמית החיובית של סם המריחואנה, בפועל המציאות איננה ורודה, ובגלל הפופולריות ההולכת וגואה של השימוש בסם, גם אחוז האנשים המתמודדים עם תופעות ההתמכרות אליו- עלה אף הוא. יותר ויותר צעירים פונים אל מכוני גמילה כאשר הם זקוקים לטיפול גמילה מסמים, משום שהגיעו למצב בו אינם יכולים להפסיק להשתמש בסם בכוחות עצמם.

טיפול מקיף ואפקטיבי

גמילה מסמים, חומרים ופעילויות ממכרות היא איננה פשוטה, הן בעקבות התלות הפיזית של האדם המכור במושא התמכרותו, והן בעקבות התלות הנפשית החמורה עימה הוא מתמודד. הבעיה הנפשית עימה האדם מתמודד היא מהווה לרוב את שורש ההתמכרות, הסיבה מדוע האדם התחיל להיות תלוי במושא ההתמכרות, והסיבה מדוע הוא מתקשה להיגמל ממנה ולהמשיך בחייו. לכן, גמילה יעילה מורכבת משני שלבים - שלב הגמילה הפיזית, ושלב הטיפול והשיקום הנפשי. על אף שהגמילה הפיזית היא כמובן איננה קלה ודורשת מאמצים רבים, כמו גם לעיתים השגחה צמודה של רופא במסגרת של מכון גמילה במקרים של גמילה מסמים קשים ומאלכוהול, שלב זה לרוב קצר יחסית וכאשר הוא נגמר בגופו של המכור לא נמצא יותר החומר הממכר. לאחר תום הגמילה הפיזית, מתחילה עבודה ממושכת וקשה, אשר כוללת טיפול רגשי ונבירה לעמקי נפשו של המכור על מנת להבין מהו אותו גורם אשר גרם לו ליפול לחומרים או לפעילות הממכרת מלכתחילה.

בחירת המסגרת הטיפולית הנכונה

במהלך גמילה מחומרים ופעולות ממכרות כמו התמכרות לסמים, הימורים ופורנוגרפיה, ישנן כמה שיטות טיפוליות אשר מסייעות למטופלים לעבור הן את הגמילה הפיזית והן את הגמילה הרגשית. ישנם מכוני גמילה אשר מציעים למטופלים בהם טיפול רגשי פרטני על ידי פסיכולוגים מומחים, ואילו ישנם מכוני גמילה אשר מציעים למטופלים בהם גישת טיפול קבוצתית, ולא פרטנית. לכן, בעת בחירת מכון גמילה על מנת לקבל את הטיפול לו אתם זקוקים נואשות, כדאי לבחון כמה קריטריונים חשובים - ראשית, הבחירה בין מכון גמילה פרטי לבין מרכז גמילה ציבורי במימון המדינה. לרוב, אם באפשרותכם לבחור במכון גמילה פרטי, כן ייטב, בגלל היחס האישי, יחס מטפלים מטופלים גבוה, תנאים יותר וכמובן גם פרטיות מירבית. שנית, כדאי לבחור בסוג המסגרת - האם אתם מעדיפים לעבור את הטיפול במסגרת אשפוז יום או במסגרת אשפוז מלא. לכל מסגרת ישנם יתרונות וחסרונות, ולכן חשוב לבחון את כל האפשרויות ולבצע החלטה מושכלת, כמו גם לשמוע לעצותיהם של אנשי המקצוע בתחום. מכון הגמילה אחד לאחד הוא מכון גמילה פרטי, אשר מציע למטופליו טיפול מותאם באופן אישי לצרכיהם ולהתמכרות שממנה הם סובלים, כמו גם מעטה אנונימיות ופרטיות אשר כה נחוץ ברגעים מורכבים אלו. צוות המכון מורכב ממטפלים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים ורופאים מומחים, כמו גם ממכורים לשעבר אשר הצליחו להתמודד עם הקשיים ולעבור את כל מכשולי

הגמילה, ולהפוך למדריכים אשר תומכים במטופלים בתקופה קשה זו של חייהם. אתם או אדם הקרוב אליכם סובל מהתמכרות ומעוניין בטיפול גמילה מקצועי, בהתאמה אישית? חייגו למספר 0504354321 ונחזור אליכם בהקדם.

מוגש מטעם אחד לאחד - מרכז גמילה
  • עוד באותו נושא:
  • גמילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully