וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה החדשה שמאפשרת לחולים לרפא את עצמם באמצעות ריפוי ממוקד

אלה בירן, מוגש מטעם חברת האומץ לחיות את החלומות שלך

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 17:42

בשנים האחרונות מכירים יותר ויותר אנשים ביכולות של הגוף לרפא את עצמו. דן לוסטיג, מומחה לריפוי עצמי והנציג הרשמי בישראל של ארגון META-Health International חושף את הסודות שמאפשרים לקסם הזה להתרחש

דן לוסטיג. ענת לוינסקי,
דן לוסטיג/ענת לוינסקי

קשה להאמין, אבל זה עובד. בגוף של כל אחד מאיתנו פועלת "מערכת ריפוי עצמי" טבעית ומולדת, שיודעת לזהות שיבושים בתאים ולרפא אותם. אלא שלעתים קרובות המערכת הזו מפסיקה לתפקד ואינה מאפשרת לריפוי להתחולל באופן טבעי. מי שלמדו איך להפעיל אותה מחדש נשבעים שהיא שינתה להם את החיים ועזרה להם לרפא את עצמם ממחלות שנחשבות כרוניות.

אבל לא כולם מתלהבים. כולנו גדלנו על תפיסת הרפואה המערבית המטפלת בסימפטומים, רואה ברופא כל יכול, ומסירה את האחריות מהמטופל. תפסנו לשיחה קצרה את דן לוסטיג, מומחה לריפוי עצמי, הנציג הרשמי בישראל של ארגון רפואת על הבין-לאומי (META-Health International), וחבר מייעץ בדירקטוריון הארגון, כדי להבין על מה הרעש.

דן לוסטיג. סיוון צדוק,
דן לוסטיג. "הפסוריאזיס נעלם מהחיים שלי לתמיד ולא חזר יותר"/סיוון צדוק

דן לוסטיג, מייסד בית הספר לרפואת על בישראל, זה באמת עובד?

"בהחלט כן", השיב דן. "יש לגוף יכולת ריפוי עצמי מולדת: מערכת החיסון יודעת להרחיק חיידקים ולהילחם בוירוסים, וגם כשאנחנו נחתכים הגוף מרפא את עצמו. אז איך יכול להיות שבכל זאת אנשים חולים וסובלים מכאבים? מחקרים מראים שמה שמונע ממערכת הריפוי העצמי לפעול באופן תקין הוא סטרס שמתמשך לאורך זמן".

"יש כל כך הרבה מחקרים שמראים את הקשר בין סטרס לבין מחלות כרוניות", מוסיף דן. "אבל רפואת על גורסת שקיים רגע ספציפי שגרם לסטרס שהוליד את המחלה. ולמרות שנצבר המון ידע על הדרכים להורדת סטרס - על ידי מדיטציות, ספורט, שינוי הרגלים וטיפולי גוף-נפש שונים - כמעט אף אחת מדרכי הטיפול המוכרות לא יודעת לזהות באופן ממוקד את הרגע הספציפי שיצר את סטרס ולשחרר אותו. כשרגע כזה מופיע בחיים הוא מפעיל את מנגנון ההישרדות של הגוף, מה שנקרא Fight or Flight, להילחם או לברוח".

"במצב כזה, מנגנון ההישרדות הקדום שקיים בגוף שלנו משחרר אוטומטית סדרה שלמה של הורמוני סטרס, שהידוע מביניהם הוא קורטיזול, הורמונים שמשפיעים על התפקוד של איברים שונים בגוף שלנו. המטען הרגשי שמקושר לרגע הזה נשאר כלוא בגוף ומשחזר את עצמו שוב ושוב, מה שיוצר מתח נפשי מתמשך, ולפעמים גם מחלות וכאבים. מה שרפואת על מאפשרת זה לאבחן את הרגע הספציפי שיצר את הבעיה, ולשחרר את כל המטען הרגשי הכלוא הזה במהירות ובכך להפעיל את מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף".

אמרת שיש הרבה מחקרים שמוכיחים את הקשר בין סטרס מתמשך למחלות. אתה יכול לתת דוגמא?

"בוודאי. כבר בשנות החמישים מצא ד"ר הנס סלייה, ביוכימאי ואנדוקרינולוג קנדי, קשר בין סטרס מתמשך לבין הפרעות במערכת העיכול, בלוטת התריס, הכליות, הלב, לחץ דם גבוה, סוכרת, ועוד. מחקר משותף של חוקרים מארה"ב בריטניה ופולין שהתפרסם במגזין Scientific Reports, מצא גם הוא שלחץ פסיכו-סוציאלי מגביר את הסיכון לתחלואה. החוקרים בדקו את השפעתם של 28 ימי בידוד ושינוי קיצוני של השגרה על קופים, ומצאו עלייה בקרישיות הדם, ירידה בתשעה סמנים של מערכת החיסון בדם, ועלייה משמעותית של הרגישות לדלקות ומחלות כרוניות".

"חוקרים מאוניברסיטת קולומביה ואוניברסיטת רוקפלר ניו יורק בדקו את הקשר בין סטרס למיכוטונדריה, חלקי התא האחראים לייצור האנרגיה הדרושה לפעילותו התקינה של התא. הם מצאו קשר בין התגובות הרגשיות הנובעות מחוויות פסיכו-סוציאליות, לבין שינויים ביולוגיים ופיזיולוגיים בגוף שיש להם משמעות קלינית".

דן לוסטיג. דן לוסטיג,
דן לוסטיג ומיטל פריברג לוסטיג. "רפואת על היתה בשבילי מתנה מדהימה שרק רציתי לתת ולחלוק עם עוד אנשים"./דן לוסטיג

איך גילית את השיטה הזו? ואיך הבנת שהיא עובדת?

"זה התחיל כשהתפרץ אצלי פסוריאזיס מאוד קשה בכל הגוף בזמן טיול בחו"ל. אחרי חודשיים המחלה פשוט חלפה, וזה קרה משתי סיבות: ראשית, אפקט הפלצבו, לא ידעתי שזו מחלה שנחשבת 'כרונית', לא ידעתי עליה כלום כשהרופאה אבחנה לי את הבעיה ואמרה לי שהמשחה שהיא נתנה לי היא הפיתרון - חוויתי הקלה גדולה, האמנתי לה בכל ליבי וכל המתח שהיה לי סביב הבעיה - השתחרר. לימים גיליתי שאותה משחה סטרואידית לא פותרת את הבעיה לתמיד, ובבמקרים מסויימים אף מעצימה את התסמינים".

"שנית, וזה הדבר העיקרי - עברתי טרנספורמציה מאוד עמוקה עם עצמי, שבדיעבד אני יודע שהביאה לריפוי המחלה. מאז הפסוריאזיס נעלם מהחיים שלי לתמיד ולא חזר יותר. אחרי שחוויתי את ההבדל הגורלי בין בריאות לחולי, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים - אני רוצה לעסוק בטיפול ולעזור לאנשים לחוות ריפוי אמיתי ועמוק. למדתי המון שיטות טיפול, אבל הן טיפלו במחלות ובעיות באופן כללי וחיצוני ולא מהשורש. זה גרם לי תסכול, כי הרגשתי שאני משקיע המון רצון טוב ואנרגיה בטיפולים והם לא תמיד מצליחים, או שהבעיות חוזרות אחרי הטיפול. עד שיום אחד ישבתי עם חבר, שיתפתי אותו בתסכול שלי, והוא חשף אותי לרפואת על וריפוי עצמי".

"זה שינה לי את החיים! נפתח בפניי עולם חדש ונחשפתי לכלים מדהימים שאפשרו לי לאבחן את השורש האמיתי של הבעיה, ולפתור אותה באמצעות ריפוי ממוקד. עם כלים לשחרור מתח ומטענים רגשיים עמוקים במהירות ובקלות יחסית. הכלים החדשים שלמדתי אפשרו לי לרפא את עצמי בכל כך הרבה מובנים, לא רק בגוף. ריפאתי את תחום הזוגיות אצלי, ריפאתי את הערך העצמי שלי, ריפאתי את התחום הכלכלי, אחרי 3 חודשים של עבודה עצמית עם הכלים האלו - כל החיים שלי השתנו מקצה לקצה והכל נפתח. נכנסתי לזוגיות מדהימה והתחלתי להרוויח כסף מהדבר שאני הכי אוהב לעשות, שזה לטפל וללמד. רפואת על היתה בשבילי מתנה מדהימה שרק רציתי לתת ולחלוק עם עוד אנשים".

"התחלתי לעזור למשפחה ולחברים שלי עם הכלים האלה, וגם בקליניקה, התוצאות היו מדהימות, תוצאות יוצאות דופן. הבנתי שיש לי ביד כלי ייחודי, פשוט וממוקד שאין למטפלים אחרים או לשיטות טיפול אחרות, ויכול להקל בצורה משמעותית על תהליכי ריפוי עצמי. עברתי את ההכשרות המתאימות ברפואת על והתחלתי להכשיר אנשים לרפא את עצמם ולטפל בשיטה. אחרי שגיליתי את העבודה המדהימה של רפואת על ומה היא מאפשרת למטופלים בקליניקה, זה אפשר לי סוף סוף לעזור לאחרים באמת לרפא את עצמם"

seperator

אורית (שם בדוי) מספרת כיצד היא נחשפה לשיטה הזו: "חליתי בסרטן השד לפני כשבע שנים. במקביל לטיפולי הרפואה הקונבנציונליות, עשיתי גם עבודה תודעתית ורגשית, והחלמתי. לפני שנה שוב הופיע הסרטן, הפעם בראש. זה היה גידול בגודל 4 ס"מ במוח הקטן, שלמעשה היה גרורה של סרטן השד שהיה לי שש שנים קודם. הפעם הטיפול הקונבנציונלי כלל סטרואידים כדי להוריד את הבצקת שהתפתחה סביב הגרורה, והקרנה אחת בודדת. דן הגיע אלי הביתה כי הייתי נפוחה כולי ולא יכולתי לזוז".

"הוא עשה איתי סשן ממוקד של ריפוי עצמי בשיטת רפואת על כדי להוריד את הבצקת והכאבים, ואחרי הסשן יכולתי לקום ולתפקד. אחרי כמה ימים, בסשן נוסף שעשינו בזום, עבדנו על הגידול הסרטני, ודן עזר לי לזהות את הקונפליקט הפנימי שעליו יושבת המחלה. עשינו תהליך ריפוי קצר וממוקד ברפואת על על אזור הגרורה, כדי להחזיר אליו את האיזון, והרגשתי שמשהו שסחבתי הרבה זמן השתחרר ממני. אחרי חודשיים וחצי הגרורה נעלמה. נשארה ממנה רק צלקת קטנה מההקרנה באורך של כמה מילימטרים".

שלומית וולפין, מומחית לשיפור התפקוד המיני שהיתה גם היא תלמידתו של דן, החלימה לחלוטין מקוליטיס קשה בעזרת רפואת על. היא מספרת: "הגעתי לדן בשביל לטפל במגרנות ונרשמתי להיות סטודנטית בקורס פרואקטיב שלו ושל מיטל אשתו. תוך כדי הקורס התוודעתי לרפואת על. דן סיפר על השיטה והציג מקרים אמיתיים, אבל הייתי סקפטית. לא הבנתי איך יכול להיות שבכמה דקות של עבודה מרפאים מחלות קשות של שנים".

seperator
שלומית וולפין - מומחית לשיפור התפקוד המיני.. רוני פריירייך,
שלומית וולפין - מומחית לשיפור התפקוד המיני. רפאה את עצמה מקוליטיס קשה בעזרת רפואת על/רוני פריירייך

"אחד הרגעים המכוננים היה כשראיתי אותו עושה את התהליך לתלמידה בקורס שסבלה מאלרגיה קשה וראינו איך היא ריפאה את עצמה מהאלרגיה", מספרת שלומית. "אז החלטתי לנסות את זה באופן אישי. חליתי בקוליטיס ב-2013 , שנקראת גם קוליטיס כיבית כרונית, זו מחלת מעיים שגם אמא שלי סבלה ממנה ונפטרה מסיבוכים שלה. אני כבר הגעתי עם הקוליטיס למצב של אי שליטה בגוף, קיבלתי סטרואידים וטונות של תרופות, הייתי פגועה פיזית וחברתית, לא יכולתי לטייל, הייתי מורה ומנחה וזה ממש פגע לי בחיי היום יום. הייתי תמיד עם בגדים להחלפה, הייתי צריכה חיתולי מבוגרים, תרופות, הפסקתי לנסוע בתחבורה ציבורית כי תמיד פחדתי שתקרה לי תקלה".

"אחרי שניים-שלושה מפגשים עם דן המחלה היתה מאחוריי", ממשיכה שלומית. "היה לי פתאום שקט במעיים, ללא דימומים, ללא ריצות לשירותים, ללא תחושה של חוסר שליטה ביציאות. אני נקייה מקוליטיס כבר 3 שנים, כשבמקביל לתהליך הריפוי העצמי לקחתי תוספי תזונה כדי לשקם את מערכת העיכול. מאז לא ראיתי גסטרואנטרולוג ולא ראיתי בית חולים. בשום אופן אין כאן המלצה להפסיק טיפול רפואי או תרופתי", היא מדגישה. "חשוב לעשות הכל בהתייעצות עם הרופא המטפל. אבל הרעיון הוא שכל תסמין, כל כאב וכל מחלה יושבים על עניין רגשי, ומה שרפואת על עושה זה לגעת בפחדים וברגשות הכי עמוקים כמו זעם ועצב, ופתאום הם לא שם יותר. נהיה שקט".

"בהתחלה זה עצבן אותי, שמשהו שנמשך שנים נפתר כל כך בקלות. אבל היום אני משתמשת המון ברפואת על כשאני מטפלת בגברים שסובלים מבעיות בתפקוד המיני. מה שטוב בשיטה זה שאנחנו כמטפלים פשוט שואלים את השאלות שהן מאוד מדויקות, והלקוח פשוט מביא את התשובה. יש מי שמגיבים בכמה שעות אבל לפעמים לוקח יותר זמן עד שהגוף מגיב".

seperator

דן לוסטיג, כל אחד יכול לרפא את עצמו עם רפואת על?

"עקרונית כן, אבל יש אנשים שזה בהחלט לא מתאים להם", אומר דן. "ריפוי עצמי לא מתאים לאנשים שמצפים שמישהו אחר יפתור להם את הבעיות, כאלה שלא מאמינים ביכולת שלהם לעזור לעצמם ולהשפיע על הבריאות שלהם. וזה בהחלט לא מתאים למי שפסימי מטבעו ולא רוצה לחפש באופן אקטיבי דרכים לרפא את עצמו. חשוב להבין שהרפואה המערבית המודרנית לא עסוקה בלרפא אלא בלפתור סימפטומים נראים לעין. ברפואת על אנחנו יוצאים לחפש את הסיבות שגרמו למחלה, כדי לאפשר את הריפוי".

"רפואת על מתאימה לאנשים שמוכנים לקחת אחריות על תהליך הריפוי שלהם, אנשים שרוצים לעזור לעצמם ולטפל בעצמם גם מעבר לטיפול הקונבנציונלי. אלה אנשים שהבינו שאף אחד אחר לא ירפא את הגוף שלהם במקומם, ושלא מספיקות תרופות, צריך להבין את הסיבה הנפשית שיצרה את הבעיה ולפתור אותה כדי להגיע לריפוי. מדובר בראש ובראשונה באנשים שמאמינים או רוצים להאמין ביכולת הטבעית של הגוף לרפא את עצמו".

"לפעמים אתה נתקל ברופא שאומר לך שהמחלה היא לכל החיים ושאין ריפוי, 'קח כדור ותנהל את הסימפטומים'. בגלל האמון הגבוה שלנו ברופאים אנחנו מאמינים להם ולא בודקים עוד אפשרויות. יותר מזה, זה עלול לייצר את אפקט הנוסיבו: מחקרים הראו שאנשים שאמרו להם שיהיו להם סימפטומים מסוימים, הגוף שלהם אכן ייצר את הסימפטומים האלה. רפואת על מתאימה לאנשים שמאמינים שהם יכולים ליצור שינוי בחיים שלהם ולא מוכנים לקבל 'לא' כתשובה. זה לא שהם פוסלים את הרפואה הקונבנציונלית, הם פשוט מוכנים להמשיך לחפש ולחקור את שורש הבעיה, ומוכנים להטיל ספק בקביעה שהמצב בלתי הפיך".

מי האנשים שבוחרים ללמוד את השיטה?

"התלמידים שלי הם אנשים שרוצים לדעת איך לרפא את עצמם או את היקרים להם, וגם ומטפלים בהווה או לעתיד שמבינים את החשיבות של כלים מעולים לאבחון וטיפול ממוקד במטענים רגשיים שגורמים לבעיות פיזיות", מספר דן. " לומדים אצלי גם מטפלים בכירים, פסיכולוגים, רופאים ואנשי צוות רפואי שרוצים להיפתח לעוד גישות במקביל לעבודה המקצועית שהם עושים. אני גם מרצה על ריפוי עצמי בפני חברות וארגונים שרוצים לקדם את הרווחה הנפשית והגופנית של העובדים והחברים בהם".

איזה מסר היית רוצה להעביר למי שקורא את הכתבה הזו?

"חשוב לי שאנשים יזכרו שאם הרופא נתן אבחנה פסימית, זה לא אומר שזו המילה האחרונה. אני מאמין שתמיד יש מה שאנחנו יכולים לעשות כדי לרפא את עצמנו, יש אנשים שעשו את זה לפנינו והצליחו- זה אומר שגם אנחנו יכולים, אולי זאת לא הסטטיסטיקה, אבל אם מישהו הצליח זה אומר שגם אנחנו יכולים. כשאנחנו לוקחים אחריות ולומדים לרפא את עצמנו, לא צריך לפחד יותר ממה שקורה לנו בגוף, הרבה יותר מקדם לראות בעיה רפואית או בריאותית כהזדמנות לעשות שינוי אמיתי ועמוק בחיים ולרפא את עצמנו, וזה לא אומר שאנחנו צריכים לעשות את זה לבד. ובכל אופן- רפואה קונבנציונאלית לא מחליפה ריפוי עצמי".

"המטרה שלי, והייתי אומר השליחות שלי, היא להנגיש ריפוי עצמי לכל אדם. אני ריפאתי את עצמי מפסוריאזיס שהרופאים אומרים שזה לכל החיים. ריפאתי את עצמי מקרע ברצועה בזמן הרבה יותר קצר ממה שהרופאים צפו. עזרתי לאנשים לרפא את עצמם מסרטן, כאבים כרוניים, בעיות עיכול קשות, קוליטיס ובעיות שונות, גם כאלו שרופאים אומרים שאי אפשר לרפא. מה שאני מלמד זה איך לאפשר לגוף שלנו לרפא את עצמו. יכול להיות שנצטרך לעבור דרך ולהשקיע בכך, אבל אנחנו בהחלט יכולים לעשות את זה כשאנחנו פתוחים לשינויים, ומבינים איזה מסר הגוף מעביר לנו ומוכנים לראות את הבעיה - כהזדמנות גדולה לשיפור החיים שלנו".

מה אתה ממליץ למי שרוצה לדעת יותר על רפואת על?

"מי שרוצה עוד מידע יכול למצוא selfheal.co.il/gift/?ref=KatavaWallaElla1' target='_blank'>הדרכת וידאו במתנה, פודקאסט ריפוי עצמי, מאמרים, סיפורי הצלחה ומידע על הקורסים ותכנית הכשרת המטפלים ברפואת על שלנו באתר selfheal.co.il".

אלה בירן, מוגש מטעם חברת האומץ לחיות את החלומות שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully