וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 טיפים להארכת משך החיים של פרחים

מוגש מטעם משתלת הסחלב

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 13:35

פעולות פשוטות שיאפשרו לכם להנות מיופיו של הזר במשך ימים רבים

קניתם לעצמכם או קיבלתם במתנה זר פרחים מהמם? יופי! במדריך זה נלמד אתכם איך לשמור על רעננות העלים, איך לשדרג את המים, להאריך את חיי הפרחים ולמשוך כמה שרק אפשר את ההנאה מהם.

ביקרנו במספר לא קטן של משתלות וחנויות פרחים במרכז הארץ והכל כדי להבין מהן הטכניקות להארכת משך החיים של הפרחים. רובם באמת שיתפו פעולה וגילו לנו באמת את סודות המקצוע.

קפצנו אל משתלת הסחלב המתמחה בגידול צמחים ומשלוח פרחים בראשון לציון והסביבה (hasahlav.com). דיברנו עם אנשי המקצוע במשתלה, שטוענים כי יש המון טכניקות אבל הציעו שנתמקד ב-9 טכניקות עיקריות ואפקטיביות והנה הן:

1. תנו לנשום בשקט

הורידו את אריזת הצלופן כדי לחשוף את זר הפרחים לאוויר. נכון, האריזה יפה ומהודרת, אבל היא חונקת את הגבעולים, הזקוקים למעבר חופשי של חמצן כדי לשרוד. אם הזר קשור בחוט כלשהו, גזרו את החוט.

2. קיצור הגבעול מאריך את חייו

חתכו את הגבעולים. אחת הטעויות הנפוצות שעושים אנשים הוא לשכוח לחתוך את הגבעולים.
לצורך החיתוך, עדיף להשתמש במזמרה. אם אין לכם מזמרה, חפשו מספריים חדות או סכין חדה במיוחד (מספריים קהות עשויות להסב נזק לגבעול). כמה להוריד? 3-4 סנטימטרים מהגבעול יעשה את העבודה. שימו לב לחתוך בזוית לא ישרה. מדוע? כשהגבעול בזוית ישרה זה מקשה עליו לקבל מים, מכיוון שבתוך האגרטל הגבעול נח על הקרקעית ואם החיתוך בזוית ישרה מעט מים נכנסים והגבעול נשאר צמא.

3. החליפו את נקודת החיתוך

זה טיפ למקצוענים. "החלפת נקודת החיתוך" משמעותה שאחת לכמה ימים, אתם חוזרים וחותכים את הגבעולים, בכל פעם מסירים כ-2 סנטימטר ושוב להקפיד על זוית לא ישרה. מה התועלת בהחלפת נקודת החיתוך אחת לכמה ימים? חשבו על זה כמו שיפוץ של דירה.. החיתוך יוצר נקודה חדשה וטריה עבור הגבעול לקבל דרכו מים, וזה נותן לגבעול "בוסט" של אנרגיה לשרוד ולפרוח עוד מספר ימים.

4. הסירו את העלים מתחת למים

הסירו את כל העלים הנמצאים בקו המים או מתחת לקו המים. הסרת העלים לא רק תשפר את מראה זר הפרחים שלכם, היא גם תמנע מהחיידקים לשגשג ולהביא למותם בטרת עת של הפרחים.
בדקו מדי יום (או לפחות אחת ליומיים) האם ישנם עלים מתים או עלים שנפלו למים, והסירו אותם כדי למנוע מהחיידקים לעשות מעשה חבלה בפרחים המהממים שקיבלתם. בנוסף, הסירו פרחים מתים אם ישנם, כדי שלא יפגעו בפרחים החיים שנותרו.

פרחים. freepik,
פרחים/freepik

5. הסירו את עלי הכותרת

לפרחים מסוימים, כגון ורדים, יש עלי כותרת המשמשים בתור שומרים. לעתים תמצאו שתיים או שלושה עלי כותרת ארוכים המגוננים על הפרח. הסרת עלי הכותרת הללו תאפשר לפרח להיפתח.

6. נקו את הבית

חשוב מאוד לנקות את האגרטל בסבון ומים לפני שמכניסים לתוכו את הפרחים. סביבה נקיה לפרחים משמעותה בריאות ואריכות חיים. אחת ליומיים, גג שלושה, הוציאו את הפרחים מהאגרטל, רוקנו את המים ושוב, נקו היטב עם מים וסבון לפני שתכניסו שוב את הפרחים פנימה. יבשו את האגרטל עם נייר מגבת (או באור השמש) ולא עם מגבת, כדי למנוע מחיידקים להיכנס.

טיפ של מקצוענים: איך לבחור אגרטל?

בחרו עבור זר הפרחים אגרטל נאה ועדיף מזכוכית, מכיוון שאור השמש החודר דרך הזכוכית מזין את הפרחים. לשדרוג מראה הזר, כדאי שגובה האגרטל יהיה כחצי מגובהו של הזר. צר או רחב? כדאי למקם את הזר פעם באגרטל צר ופעם ברחב, ולראות איזה אגרטל מטפח ומעצים את מראהו של הזר.

7. מים לדוד המלך

פרחים זקוקים למים, ברור - אבל באיזו טמפרטורה? ממש כמו בני אדם, פרחים אוהבים את טמפרטורת החדר. ומה לגבי טריות? טוב ששאלתם! שוב, ממש כמו בני אדם, פרחים אוהבים לשתות מים טריים - והם ממש סובלים כשלא מחליפים להם את המים אחת ליומיים לפחות. נכון שחיסכון במים זה עיקרון חשוב, אבל לא כשזה נוגע לזר הפרחים שלכם. ומה לגבי כמות המים? מלאו את האגרטל בשני שליש מגובהו.

8. לוקיישן לוקיישן לוקיישן

איפה כדאי למקם את זר הפרחים בבית? איזה מיקום ישמור בצורה הטובה ביותר על חיי הפרחים?
כדאי לדעת מה הפרחים לא אוהבים, בבחירת המיקום. הקפידו שזר הפרחים לא יהיה חשוף ישירות לשמש, וגם לא למקור חום כגון תנור או פלטה. תסמכו על הניסיון של המקצוענים והרחיקו את הזר גם ממוצרי חשמל שפולטים חום כגון מקרר, טלוויזיה ומערכת סטריאו. פרחים אינם אוהבים בריזה - הרוח מייבשת אותם, לכן מקמו את זר הפרחים בריחוק מחלונות פתוחים ושימו לב שלא מיקמתם את הזר בדיוק מתחת למאוורר התקרה או מול מאוורר עומד. פרחים גם לא מסתדרים היטב עם פירות - בתהליך הבשלתם, פירות משחררים לאוויר כמויות קטנטנות של הגז אתילן, והשפעתו על פרחים אינה טובה.

אז מה קיבלנו? רחוק מחום, רחוק מרוח, רחוק מפירות מבשילים. כל השאר מותר.

חשוב לדעת שפרחים אוהבים אקלים קריר, אבל לא קר מדי. חשבו על מזג האוויר הפתוח בחודש מאי או אוקטובר, או על מזגן ביולי אוגוסט. כשמעט קריר לפרחים, נעים להם. כשקר להם מדי, או חם להם מדי, לא נעים.

9. מים מועשרים

הידעת? סיכוי טוב שיש בבית שלכם כמה חומרים העשויים להעשיר את המים ולגרום לזר הפרחים שלכם להאריך ימים. הנה כמה אפשרויות: אקונומיקה (כנראה שאתם מכירים), סוכר, חומץ תפוחים, סודה, וודקה (!) אספירין (טבליות שבורות) ומטבעות (הנחושת הורדת חיידקים ושומרת על המים).

אנו מקווים שמדריך זה עזר לכם, ומבטיחים שככל שתיישמו את 9 הטכניקות שפירטנו במאמר, כך ייטב לפרחים, הם יאריכו חיים וישמרו על מראה רענן וקורן למשך ימים רבים. בהצלחה!

מוגש מטעם משתלת הסחלב
  • עוד באותו נושא:
  • פרחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully