וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלי שיטרית מציגה: my way

מוגש מטעם Brave

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 9:24

התוכנית הראשונה ליצירת שגרה חיובית ורצויה יוצאת לדרך: בנייה מחדש של הזהות האישית וגילוי העוצמה שבלב

מלי שיטרית, מנטורית להתפתחות אישית, מטפלת התנהגותית ומדריכת הורים, משיקה את התוכנית המתקדמת בישראל, שמטרתה ליצור שגרה חיובית ורצויה בצורה עקבית. בתוכניתה, שכוללת 21 שלבים, משולבים כלים מעולמות הפסיכולוגיה החיובית, האימון המנטלי והטיפול הפרקטי/התנהגותי. כל אלה מאפשרים לנשים וילדים בכל הגילאים לבנות מחדש את הזהות האישית שלהם, ולגלות את העוצמה שבלב. השיטה זוכה להצלחה רבה ומאפשרת בנייה מחדש של יסודות אינדיבידואליים מוצקים: ביטחון עצמי, ערך עצמי גבוה יותר ותחושת מסוגלות אישית.

שאלנו את המנטורית, איך יוצרים שגרה חיובית ורצויה בחיים באופן מתמשך ועקבי וללא תלות בגורמים חיצוניים? "רבים מאיתנו מגיעים לשלב בו אנו חשים שמשהו לא עובד עבורנו בהתמודדות ההורית מול הילדים. לעיתים אנו מזהים רק את הסימפטומים ולא את הסיבה. התשובה המיידית שאנו חושבים עליה היא שצריך לשנות. הבעיה היא ששינויים שכאלה מסתכמים במהלך קצר, מה שנותן תקווה לתקופה קצרה ואז ההרגלים הישנים מחריבים לנו את התוצאות. כך נוצר בור שאינו מתמלא. שינוי אמיתי הוא תוצר לוואי של תהליך איזון פנימי ולא מטרה בפני עצמה. זו הסיבה שאף אחד לא רוצה שינוי במקום שטוב לו בו".

שיטרית, בת 42 ואמא לארבעה בנים, עבדה כל חייה עם נשים וילדים. היא למדה לטפל בנושאי חינוך, ערכים, חיזוק הביטחון העצמי, בעיות התנהגות, מיומנויות חברתיות וכישורי חיים, תקשורת מקרבת, משברים במשפחה, זוגיות, אימון מנטלי, NLP ועוד. מלי פועלת על פי מתודה מסודרת ומאורגנת שעברה אנאליזה, ניתוח, מחקר והסקת מסקנות. היא מאסטרית בתהליכים אישיים ורכשה ניסיון רב כשהעבירה סדנאות למיומנויות חברתיות בבתי ספר וארגונים נשיים שונים.

"סדר הפעולות בתוכנית החדשה והרצף המתמשך של תהליכי אימון ותרגול הופך את השיטה לעוצמתית ומשנת חיים. אנו עובדות על שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות, פיתוח ערך עצמי וכישורי חיים בתהליך שדורש עקביות והתמדה". התהליך מתחיל בשיחת ייעוץ ואבחון חינמית, כולל מילוי שאלון מדויק, ולאחר מכן נבנית תוכנית טיפול המתאימה לכל אחד בנפרד. בימים אלו נפתחת ההרשמה לתהליכים הקבוצתיים שלה. קורסי הליבה של השיטה נפתחים פעם אחת בשנה ומוגבלים לשמונה משתתפים בלבד בכל קבוצה. מדובר בתהליך ייחודי הכולל: עבודה בקבוצה, טיפול פרטני, ליווי יומיומי בוואטסאפ וסדנאות הדרכת הורים/הדרכה זוגית בהתאמה לקבוצה.

"העבודה בתוך קבוצה מאפשרת להאיץ את התהליך האישי, לעבד חוויות ולהתנסות בכלים הנרכשים. חברי הקבוצה יוצרים חברויות חדשות ותומכים אחד בשני במהלך הדרך. ההנחייה מדויקת לטובת השגת המטרות האישיות והמשותפות."

מטרת המסע המשותף בן 5חודשים אינטנסיביים, היא בניית דרך חיים חדשה. יצירת שיח פנימי והתנהגות מתאימה כלפי חוץ והטמעה שלה בחיינו. לכן, המשתתפים מקבלים מעטפת מלאה המלווה אותם לאורך כל השבוע, כך שהנוכחות בתוך התהליך היא יומיומית ועקבית. השינויים הנרכשים הופכים לדרך חיים ולשגרה חדשה ומיטיבה שתימשך בחיים שמחוץ לחדר. התהליכים לילדים מחולקים לשתי קבוצות גיל: כיתות א'-ג' וכיתות ד'- ו.' ילדים שמתמודדים עם קשיים חברתיים, בעיות התנהגות, משברים במשפחה ואתגרי קשב וריכוז, יקבלו מענה מקצועי ומלא. הילדים ילמדו ליצור דפוסי חשיבה חדשים ויבנו לעצמם בסיס רגשי משופר ויציב כדי לפתוח דף חדש, מרגש ואפקטיבי.

"בחרתי לסייע לילדים ונשים, שתי קבוצות שיש בי רצון אדיר לטפל בהן. נשים מתמודדות עם אתגרים גדולים על בסיס מקצועי, משפחתי ובשילוב הורות. בשל העובדה שחלק גדול מעולמה של האישה שייך לבית ולחינוך הילדים, אני משלימה את השליחות שלי במתן סיוע מקצועי לילדים המתקשים למצות את הפוטנציאל האישי והחברתי שלהם. להשקפתי, ילד צריך לסגל שפה חדשה כמה שיותר מוקדם.

כך נחסוך לו הרבה סבל וקשיים במהלך גיל הילדות ובעת ההתבגרות. טיפול התנהגותי יוצר שינוי קווי חשיבה ומוביל ליכולת משופרת בהתמודדות עם אתגרים. ילד צריך ללמוד לחשוב מחדש על מנת שיאמין בעצמו. רוב המצוקות שלנו הן עניין שלא טופל נכון כבר בשלבי הילדות". ביקור קצר בסדנאות של מלי שיטרית מלמד כי ישנה התייחסות רבה לזמן החופשי של הילד. הילדים מקבלים הכוונה כיצד להעסיק את עצמם באופן עצמאי, בשעות אחר הצהריים, בזמן חופשות ובתקופות פחות עמוסות. זאת על מנת לשפר את חיי החברה, ליצור קשרים חדשים ולחזק ביטחון עצמי. תוכנית הילדים נערכת בין החודשים נובמבר לאפריל (מסוף חופשת סוכות ועד תחילת חופש פסח) על מנת ליישם את השינוי המבורך בתקופת הלימודים הרציפה.

"השיח בו אנו מדברים בבית בונה את דרך החשיבה של הילד. כדי שילד ימצה את המקסימום שלו, אנו צריכים לשנות את הדרך בה נדבר. לשם כך אני מלווה את ההורים באופן יומי בווטס-אפ ופותרת בעיות במקום, מייד כשהן מתעוררות". התוכנית יוצרת עבור ילדים מעגל חברתי חדש, תחושת שייכות ודינמיקה בריאה ואפקטיבית. ילדים שנמנעים מלבקר בחוגים ואינם חלק מהמעגל החברתי המוביל, זוכים לקשרים חדשים ומטפלים בכאב העצום שלהם ושל הוריהם, סביב החרדה החברתית שנוצרה בעבר.

בתוכנית המקיפה - הילד אהוב, נוכח ומטופל באופן פרטני וגם מתנסה בדינמיקה קבוצתית באופן מודרך. בזמן בו הילדים זוכים לקבל כלים חשובים, ההורים נהנים מחדר עבודה צמוד ומצוייד היטב בפתח תקווה, שם הם יכולים להמשיך לעבוד. קבוצת הנשים נהנית מתהליך קבוצתי משולב בטיפול אישי, ליווי יומיומי בוואטסאפ וסדנאות לחיזוק קשרים זוגיים. שיחה עם מלי מלמדת שהמנטורית פועלת באנרגיה גבוהה, רצון אדיר ותחושת שליחות מלאה. ויש לה לב ענק. נשים שיודעות מהו הצעד הבא שעליהן לעשות, אבל נתקלות במחסום, מקבלות הדרכה וליווי צמוד בדרכן לפריצת גבולות. "התהליך מתאים לנשים שרוצות יותר. הן כבר הבשילו לתוך ההבנה שאפשר וכדאי לחיות את מסע החיים מתוך יותר סיפוק, הגשמה, שקט פנימי ונאמנות לזהות ולשיח האישי."

מלי שיטרית. רפאל קורנז,
מלי שיטרית/רפאל קורנז

מהם הקשיים בדרך ליצירת שגרה חיובית ורצויה לעתיד?

"הדרך ליצירת שגרה חיובית ורצויה לאורך זמן מזמנת התמודדות לא קלה עם הדפוסים המעכבים שלנו, חסמים אישיים ותקרות זכוכית שקופות. לרוב, אנחנו הצבנו את המחסומים לעצמנו. הספקות הפנימיים שלנו ישתקפו החוצה בדמות רעשי רקע מהסביבה הקרובה. ברגע שנפרק את הפחד, נלמד לבטא את הקול הייחודי האישי וניקח יוזמה אישית ובעלות על חיינו. אז גם נגלה שזו המתנה הטובה ביותר שיכולנו לתת לעצמנו וליקירנו. השיטה מאפשרת לנו לבנות מחדש את השיח הפנימי, הזהות האישית ולדייק את הדרך האינדיבידואלית שלנו. נלמד לכתוב מחדש את סיפור החיים האישי שלנו מזווית חדשה ולהוציא אותו לאור, ברמה הפרקטית בכל מישור בחיים שלנו. נשים שעושות את הקפיצה הזו, מעבירות מסרים נכונים ובריאים לילדים שלהן ולסביבתן הקרובה. מרגע זה הן משמשות דוגמה אישית לביסוס יציבות רגשית, דרך חשיבה עצמאית, חיובית ומקדמת. המסלול הזה מאפשר להקים ערכים שנבחר בחיינו וליצור תחושת משמעות בדרכנו.

בדרך העבודה של מלי שיטרית אפשר בקלות לזהות אלמנט של אמונה חזקה בנשים ובילדים, אהבה וסבלנות. זו שיטה שמדייקת את הפתרונות לעומת הקשיים. קבוצת הנשים נפתחת בתחילת ספטמבר. מחיר פגישה אישית - 480 שקל. מחיר התוכנית המקיפה לחמישה חודשים, 9,000 שקל. המחיר כולל עבודה בקבוצה ומפגשים אישיים, כולל ליווי יומי בווטס-אפ וסדנאות העמקה בהתאמה. המחירים אחידים לתוכניות הנשים והילדים. לתיאום פגישת יעוץ ואבחון חינמית הקישו על הקישור

מוגש מטעם Brave
  • עוד באותו נושא:
  • העצמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully