וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאלה קליניק: הסוף לכאבי השרירים והמפרקים

מוגש מטעם קאלה קליניק

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 14:59

ישנה תפיסה בקרב חלק גדול מהציבור הישראלי כי עיסוי נועד למטרת הנאה בלבד, אך בפועל ישנם מגוון של עיסויים שונים כמו עיסוי רפואי, ומדובר בכלי טיפולי יעיל כנגד פציעות וכאבים

קאלה קליניק. לרופינה פלדמן,
קאלה קליניק/לרופינה פלדמן

על מנת ללמוד יותר על מהות העיסוי הרפואי, שוחחנו עם מי שנחשבת לאחת מנשות המקצוע הטובות ביותר בישראל, קאלה איטורגי. מעסה מקצועית מזה 12 שנה והבעלים של קליניקה טיפולית בשם "קאלה קליניק" הממוקמת בתל אביב.

אל הקליניקה שלה מגיעים נשים וגברים שאינם יכולים עוד לסבול את הכאבים הכרוניים שלהם, אך במקום להרים ידיים ולהמשיך אל עבר ניתוח פולשני, הם החליטו לנסות לטפל בכאבים בעזרת עיסויים שונים.
בין היתר קאלה מתמחה בעיסוי רפואי, הנעות מפרקים, עיסוי ספורטאים ועיסוי לנשים הרות, והמטרה שלה היא להפחית את הכאב ולהשיג שיפור החל מהטיפול הראשון.

בנוסף קאלה מוסמכת כמדריכת נשימה על פי שיטת הנדריקס - שיטה ייחודית בה מחזקים את הסרעפת מזוויות שונות, ומלמדים את הגוף כיצד לנשום עמוק לבטן. שיטה זו נמצאה יעילה עבור חולי אסטמה ואנשים עם קשיי נשימה וחרדה.

שלום קאלה, מה זה בעצם עיסוי רפואי?

"השוני של העיסוי הרפואי לעומת עיסויים אחרים בא לידי ביטוי בכמה מובנים, ובעיקר מדובר בעבודה אקטיבית ביני לבין המטופל. אני לא מחכה לסיום העיסוי על מנת לשאול אותו כיצד הוא מרגיש, אלא מקבלת ממנו את הפידבק תוך כדי תנועה ולאחר כל פעולה, זאת על מנת לוודא שמה שאני עושה אכן משיג את התוצאות.

בשונה למשל מהעיסוי השוודי הנעים שנוטים לקבל בספא או בבית מלון, העיסוי הרפואי נועד למגר את הבעיה או להקל על הכאבים בצורה משמעותית, לכן מדובר בתהליך ממוקד שנמשך כשעה וחצי פעם בשבוע.

לרוב יספיקו חמישה טיפולים ברציפות כדי להקל על תופעות כמו שונות כמו מיגרנה שנובעת מצוואר תפוס, כאבי מפרקים, כאבים בכתפיים, ברכיים או כאבי גב תחתון עם הקרנות לרגליים.

העיסוי הרפואי עובד על מספר מערכות של הגוף, כדי להשיג תוצאות על מערכת השרירים, מפרקים ומערכת הפאשיה", קאלה סיפרה.

קאלה קליניק. יח"צ,
קאלה קליניק/יח"צ

בעיות של הפאשיה

"בשנים האחרונות העולם המדעי עבר שינוי מהפכני בכל הנוגע לתפיסה כיצד לטפל בכאבי גוף שונים, בעיקר לאחר שמצאו כי ישנה מערכת שלמה בגוף שקודם לכן נטו להתעלם ממנה - הפאשיה.
פעמים רבות תנועה מוגבלת, בעיות יציבה וכאבים כרוניים, יכולים להיגרם מבעיות בפאשיה עצמה ולאו דווקא מהשרירים או מאזור המפרקים.

העקרון שמנחה אותנו בפאשיה הוא שהגוף הינו יחידה פונקציונלית אחת, והפאשיה היא רקמה המחברת אותנו מכף רגל ועד ראש.

לכן כאשר ישנם כאבים, ייתכן שמקורם בפאשיה, כיוון שבנוסף זו מכילה יותר קולטני כאב מאשר בשרירים.

בגלל שהפאשיה עוטפת את כל הגוף, ברגע שאנו יושבים שפופים במשך שעות ארוכות מול המחשב, או מבצעים תנועות שחוזרות על עצמן בצורה לא נכונה, אנו פוגעים בפאשיה כיוון שהיא מאבדת מהאלסטיות שלה. כך למעשה אנו מקבעים את היציבה השפופה.

לכן בעבודה על יציבה נכונה לא מספיק לשחרר רק את השרירים, אלא אני פועלת לשחרר את רקמת הפאשיה כדי לאפשר שיפור ביציבה, ובכלל לעלות על המקור של הכאבים בגוף ולטפל בהם בצורה טובה יותר", קאלה ניפצה סטיגמה מושרשרת בתודעה הציבורית.

דלקת היא לא דבר רע

"מה זו בעצם דלקת? זהו מצב שבו הגוף בעצם נכנס אל תוך תהליך של ריפוי עצמי, אך לפעמים כאשר הדלקת הופכת להיות כרונית, תהליך הריפוי הזה נתקע ומגיע למבוי סתום. לכן לא מומלץ להשתמש בנוגדי דלקת אם מדובר בדלקת חדשה, כי זה מפסיק את הליך הריפוי הטבעי של הגוף.

לעומת זאת בעיסוי הרפואי אני מעוררת מחדש את הדלקת הישנה כדי לעזור לגוף להתגבר על הבעיה ולרפא את האזור. למעשה כאשר מגיעים אליי מטופלים עם בעיות של דלקת אני אפילו שמחה, כי לא רק שלא צריך לפחד ממנה, אלא כדאי להבין שכאב הוא הדרך של הגוף לתקשר איתנו ולאותת כי משהו לא תקין בהתנהלות שלנו", קאלה הסבירה.

קאלה קליניק. לרופינה פלדמן,
קאלה קליניק/לרופינה פלדמן

"אני יכולה לעבוד על גוף של מטופל במשך שעות ארוכות, אבל בסופו של דבר שום דבר לא ישתנה במידה והוא לא יעבוד על היציבה שלו, וזה אומר קודם כל לחזק את השרירים בגב.

החשיבות של יציבה טובה שומרת על מפרקי עמוד השדרה משינויים מבניים, כך השרירים נוטים פחות להיתפס כיוון שהם לא מתאמצים באותה המידה, ויש פחות לחץ על הרצועות. זו למעשה הדרך הטובה ביותר למנוע בעיות במערכת השלד, למגר את התסמינים ולשפר את איכות החיים. כאשר ישנה בעיה שעל פניו נראית קטנה, כדאי לטפל בה בעזרת עיסוי רפואי ולמנוע החמרה מיותרת לאחר מכן".

לגוף יש חוקיות משלו

"כמטפלת מנוסה אני יכולה ללמוד מהגוף של המטופל על טראומות ובעיות שהוא סבל או סוחב מעבר, או לחילופין להבין מה צפוי לו בעתיד אם הוא ימשיך להתנהל ללא שינוי.

הגוף שלנו מאוד סבלני, למעשה לוקח מספר עשורים על מנת שאנו נחווה את ההשלכות ונחוש כאב כתוצאה מהתנהגות לא נכונה שלנו, כמו שינה על הבטן שמובילה למיגרנות שנובעות מצוואר תפוס, לבעיות בכתפיים וכאבי גב תחתון עם הקרנה על הרגליים.

דוגמה נוספת לכך הוא הדורבן. לרוב כאשר מגיע אליי מטופל עם בעיה של דורבן, אני יכולה לזהות כי כמה שנים קודם לכן הוא סבל מנקע מסוג 2, וקרוב לוודאי כי הנקע הזה שיבש את פיזור הלחצים בכף הרגל.

לכן הדורבן הוא למעשה תסמין ויש לעבוד בצורה יסודית על מנת להביא לאיזון מחדש של פיזור הלחצים בכף הרגל. אני עושה זאת באמצעות עיסוי, עבודה על המפרק של הקרסול, מתיחות וחיזוקים לשם מניעת הישנות", קאלה סיכמה את הדברים.

קאלה קליניק - יצירת קשר

אם אתם סובלים מכאבים בגוף ומבקשים להיעזר בידע המקצועי הרחב של קאלה איטורגי, צרו קשר בטלפון: 052-7202126.

כתובת: החשמונאים 96 תל אביב.

אתר
פייסבוק
אינסטגרם

מוגש מטעם קאלה קליניק
  • עוד באותו נושא:
  • עיסוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully