וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם צודקים. העסק שלכם לא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו

מוגש מטעם ENOVA

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 16:07

זיהוי נכון ומדויק של הסימנים הוא כלי חשוב בדרך לצמיחה. מה הסיבות לכך שהעסק שלכם בכל זאת עלול להיכשל, איך תזהו את נקודות התורפה ומה ניתן לעשות כדי לגרום לעסק לעבוד ולהרוויח?

על פניו, העסק שלכם יכול להכיל פוטנציאל אדיר להצלחה עסקית. יכול להיות שהמוצר שלכם ייחודי ומבוקש, שצוותי המכירה שלכם חדורי מוטיבציה, אפילו מעורבות העובדים בארגון גבוהה. אם כך, מה הסיבות לכך שהעסק שלכם בכל זאת עלול להיכשל, איך תזהו את נקודות התורפה ומה ניתן לעשות כדי לגרום לעסק לעבוד ולהרוויח?

ירון אלדר הבעלים של חברת ENOVA מצדיק את התחושה ומספר: "כאשר מדובר בעסקים שמציעים מוצרים או שירותים איכותיים, שיש להם ביקוש, ואפילו מצליחים לבדל את עצמם מהמתחרים, בהרבה מאוד מקרים, בעל העסק עלול להרגיש שהעסק לא מממש את הפוטנציאל העסקי שלו במלואו. לכאורה הכל טוב, אבל מרגישים שמשהו בכל זאת לא עובד". אם התחושה הזו מכרסמת בכם, סביר להניח שיש דברים בגו.

ENOVA. יח"צ,
ENOVA/יח"צ

אם בניתם עסק כל כך טוב, למה הוא לא זוכה להצלחה שאתם מייחלים לה?

מאיה ששון, מנהלת לקוחות בחברת ENOVA, המעניקה ייעוץ אסטרטגי לחברות ועסקים מסבירה: "יכולות להיות הרבה מאוד סיבות לכך שהעסק לא מממש את הפוטנציאל שלו. בהרבה מקרים, המקור לבעיה טמון באי סדר, פערי ידע או העדר שליטה ובקרה. למשל - הגדרת תפקידים לא ברורה, חוסר תיאום בין המחלקות השונות, חוסר שליטה בכספים, ניהול זמן לא יעיל, אסטרטגיה שיווקית לא ברורה, תהליכי עבודה לא מוגדרים ואפילו העדר אדפטציה וקושי לבצע שינויים נוכח הדינמיות שמאפיינת את השוק, שמשתנה ללא הרף".

איך תוכלו לזהות אם העסק שלכם לא ממש את הפוטנציאל שלו?

לדברי ששון, אתגרים בתוך העסק לא נוצרים בן לילה. אולם, ככל שתדעו לזהות אותם בשלב מוקדם יותר, כך יהיה לכם קל יותר לעקור את הבעיות מהשורש ולבצע את השינויים הנדרשים לשיפורם ותיקונם.

צוות המשרד שצבר עשורים של ניסיון, מונה 5 סימנים נפוצים, אותם כל בעל פירמה יכול לזהות, המעידים שמשהו לא מתנהל כשורה ועלול לפגוע בפוטנציאל ובצמיחה:

1. בעל עסק, עד כמה אתה ממוקד?

רני הומונאי מנהל לקוחות בחברת ENOVA משתף כי: "בעל עסק צריך להיות עסוק בניהול העסק. במקרים רבים, הקושי להאציל סמכויות, לשחרר את השליטה או להכשיר עובדים מביא לכך, שבעל העסק הוא גם המנכ"ל, הוא גם מנהל הרכש והתפעול, גם מנהל השיווק של העסק וגם אחראי על הנהלת החשבונות. אף אחד לא מסוגל לנהל כל כך הרבה אופרציות ולראות את התמונה הגדולה. כדי לנהל עסק בצורה נכונה, המנכ"ל צריך להתמקד, לעשות את מה שרק הוא יודע ולתת למקצוענים להתעסק בתחום המומחיות שלהם. כך אפשר להתחיל לגרום לדברים להתבצע על הפן הטוב ביותר ולהפיק את התועלת המרבית עבור העסק. כתוצאה בעל העסק יוכל לקחת שליטה על ניהול העסק בכללותו, להיערך, לתכנן ולבצע מהלכים עסקיים נכונים, שיקדמו את העסק ויביאו לצמיחה ומימוש הפוטנציאל.

פרט לכך, תשומת הלב והזמן שעומדים לרשות בעל העסק מוגבלים, ולכן מאוד מאתגר לחשוב שיצליח לעשות את הכל לבד. הרבה מאוד מנכ"לים שעסוקים בתפעול אופרציות רבות לא מצליחים לפנות זמן ותשומת לב לדברים נוספים, כמו שיפור שיטות עבודה, היכרות עם טכנולוגיות חדשות, הכנסת ספקים חדשים או הטמעת תוכנה. התוצאה של זה היא עבודה בשיטות עבודה מיושנות, לא יעילות ולא חסכוניות - שלאורך זמן פוגעות מאוד בהצלחת העסק".

2. בלאגן…. הצילו!

שחר גירון, מנהל לקוחות ב-ENOVA משתף אותנו מניסיונו: "אי סדר עלול להוביל להרבה מאוד טעויות אנוש ובעיות, החל מתפעול העסק בשוטף ועד לשביעות רצון הלקוחות והמוניטין של העסק. בלא מעט מהמקרים, בלאגן יכול לנבוע מגידול עסקי שבמסגרתו לא הוגדרו מחדש התפקידים, העדר הכשרה או הכשרה לא מספקת של עובדים חדשים.

במקרים אחרים זה נובע מהעדר דיווח או מבעיות בזרימת המידע בתוך הארגון. תהא הסיבה אשר תהא, חיוני לייצר שיטות עבודה ותהליכי עבודה מסודרים אשר יתקנו את אי הסדר, במיוחד שרוצים להבטיח פעילות שוטפת ויציבה. אלו יתרמו בסופו של דבר לשקט נפשי רב יותר לבעל העסק, לתרבות ארגונית טובה יותר, חסכון בזמן ובכסף וגם ליעילות גבוהה יותר בקרב כל צוות העובדים וההנהלה".

3. לא 100% בכל הקשור לכספים

ששון: "גם מנכ"לים של עסקים שעובדים ומייצרים הכנסות גבוהות עלולים למצוא את עצמם בסוף השנה ללא רווחים, ובמקרים גרועים יותר אף בהפסד. הסיבה לכך היא חוסר שליטה על הכספים, שלא מאפשר לתכנן מהלכים בחוכמה, להשקיע נכון את המשאבים הפיננסיים של העסק ולקבל צפי ברור על ההכנסות העתידיות של העסק.

זהו חוק בסיסי בניהול עסק - דעו כמה אתם צפויים להרוויח וכמה אתם צפויים להוציא! נהלו תזרים מזומנים מדויק. ללא המידע החיוני הזה, אי אפשר לתכנן שום מהלך של התפתחות, הרחבת פעילות, השקעה, ואפילו רכישה של ציוד או גיוס עובדים, ומי שבוחר להתעלם מכך עתיד למצוא את עצמו במשבר או בקושי לנהל את העסק בטווח הקצר והארוך".

4. כמה מהלידים הפכו ללקוחות?

ששון: "מטרתו של העסק - לייצר הכנסות ורווחים. על מנת לעשות זאת העסק מסתמך על המכירות שהוא מבצע. אחת הבעיות הנפוצות שעסקים מתמודדים איתם הוא יחס המרה ויחס סגירה לא טובים. בהנחה שהתמחור נכון והשירות והמוצר טובים, הבעיה נעוצה לרוב במנגנון השיווק והמכירות.

זה יכול להתבטא בשיווק כך שמגיעים לידים לא מספיק טובים מהקמפיינים או שאין מספיק חומרים לקידום ברשתות החברתיות או בעלות גבוהה מידי של הקמפיינים עם תוצאות נמוכות מידי. כמובן שניתן לראות גם ביטוי במכירות עצמן למשל: בחוסר ידע של אנשי המכירות אודות המוצרים ושירותי החברה, בחוסר מיומנויות מכירה וניהול משא ומתן, בקושי להמיר לידים ללקוחות שמשלמים ועוד. בשפת המקצוע קוראים לזה - ניהול ובקרה על המשפך השיווקי. זהו כלי שעוזר להגדיר ולבחון את יעילות הפעילות השיווקית מצד אחד ומצד שני את יעילות אנשי המכירות ותהליך המכירה".

5. העדר יעדים ומטרות

ירון אלדר בעלי חברת ENOVA: "מי שמנווט בשטח מבלי לדעת לאן הוא רוצה להגיע, עלול ללכת לאיבוד, וזה בדיוק מה שקורה להרבה מאוד בעלי עסקים, שלא הגדירו מחדש את המטרות והיעדים שלהם. במקרים אחרים, הם עשויים להגדיר את היעד, אך לא יודעים כיצד לממש אותו. אם מנכ"ל נתקל בקושי מהסוג הזה, הוא עלול למצוא את עצמו יורה חיצים באוויר. הסבירות שהוא יפגע במשהו, מן הסתם, נמוכה וכמעט אפסית, מה שלאורך זמן יכלה את המשאבים שלו ושל העסק שלו, ויוביל להפסדים, ואף למשבר".

ENOVA - הדרך של העסק שלכם למימוש הפוטנציאל העסקי שלו.

חברת ENOVA נוסדה על ידי ירון אלדר, וחוגגת בימים אלו 2 עשורים לפעילותה.

בתחילת פעילותה פעלה כמייעצת לחברות הגדולות והמובילות במשק הישראלי, בכללותן YES, כלל ביטוח, שומרה חברה לביטוח, מטרנה, נייל סטודיו ועוד.

מתוך הבנה מעמיקה ורצון לעזור באתגרים החברה שינתה את קהל הלקוחות וכיום ENOVA ליווי עסקי מייעצת לעסקים קטנים ובינוניים בכל תחומי המסחר, התעשיה ונותני השירותים. החברה פועלת יד ביד עם לקוחותיה למימוש המטרות והיעדים, בתהליך צמוד, מקצועי ואישי, בשיטת ENOVATION שפיתחה. המעורבות של החברה בפעילות לקוחותיה היא גבוהה מאוד ונוגעת לכל האספקטים של העסק - בין אם זה מכירות, שיווק, כספים, תפעול ותהליכי עבודה, מערכות מידע ומחשוב, כוח אדם, פיתוח עסקי, השתלבות בשווקים חדשים ועוד.

ENOVA. יח"צ,
ENOVA/יח"צ

מודל העבודה של החברה מתבסס על יצירת מנגנונים עסקיים משוכללים ומתן שירותי ניהול חיצוניים לצורך תכנון, יישום ובקרה של תהליכי צמיחה קבועים בפעילות העסקית.

אלדר: "בסיכומו של דבר, כל הכלים והניסיון המקצועי העומדים לרשות לקוחות ENOVA מיועדים להגדיל את מחזור המכירות בעסק, למקסם את רווחיות העסק ולשפר את איכות החיים של בעל העסק."

אתר החברה

linkedin

facebook

טלפון: 03-9776040

אנחנו גם בוואטסאפ - 054-8899198

מוגש מטעם ENOVA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully