וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים נכון משרד אדריכלות ועיצוב פנים? אסתי איפרגן עם התשובות

מוגש מטעם אסתי איפרגן

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 13:40

פעמים רבות הבחירה של משרד אדריכלות ועיצוב פנים היא מה שעושים אחרי תהליך מייסר לעיתים בדרך להחלטה

אסתי איפרגן עיצוב פנים ואדריכלות. אסתי איפרגן,
אסתי איפרגן עיצוב פנים ואדריכלות/אסתי איפרגן

אסתי איפרגן היא אדריכלית ומעצבת פנים כבר חמש עשרה שנים ובעלת משרד לשירותי אדריכלות ועיצוב פנים במגוון סגנונות. שאלנו את אסתי איפרגן מה היא חושבת על הנושא ואיך כל אחד יכול לבחור נכון עבורו.

אסתי איפרגן עיצוב פנים ואדריכלות. אסתי איפרגן,
אסתי איפרגן עיצוב פנים ואדריכלות/אסתי איפרגן
אסתי איפרגן עיצוב פנים ואדריכלות. אסתי איפרגן,
אסתי איפרגן עיצוב פנים ואדריכלות/אסתי איפרגן

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים משרד אדריכלות ועיצוב פנים לפרויקט?

"קודם כל חשוב לזכור כי מדובר על בחירה שתשפיעה על האופן בו הפרויקט כולו עתיד להיראות מההתחלה ועד הסוף. אתם יכולים לבחור להיעזר במשרד אחד עבור עיצוב פנים ואחר עבור מתן שירותי אדריכלות, אבל בדרך כלל כאשר בוחרים את שלל השירותים שיש למשרד להציע, היכולת שלכם לקבל מחירים משתלמים יותר בסופו של דבר עולה באופן דרמטי. לכן תמיד חשוב לשים לב שאתם בוחרים משרד אדריכלות ועיצוב פנים שבו יש מי שאתם מרגישים שיש עם מי לעבוד, חשוב שתרגישו בנוח וחשוב מאוד לחשוב על דוגמאות למה שאתם מחפשים לפני היציאה לדרך, אפשר גם להוציא תמונות מהאינטרנט שיתנו לכם ולמי שאתם בוחרים לעבוד איתו, רפרנס טוב לעבוד איתו".

איך מעצבי פנים מאפשרים חיים נוחים לדיירים בבית פרטי או לעובדי המשרד?

"מעצבי פנים למעשה מתחילים את העבודה שלהם מתוך שיחה עם דיירי הבית או עם בעלי המשרד שמתמקדת בהתנהלות היום יומית של החיים בתוך החלל. אם מדובר על משרד למשל, חשוב להבין במה העסק עוסק. האם מדובר למשל על משרד עורכי דין שבו העובדים מקיימים פגישות עם לקוחות מבחוץ? מה שידרוש מאיתנו ליצור חללים קטנים יותר שמעניקים תחושה של אינטימיות בין עובד ללקוח. האם מדובר על חברת הייטק בה אנחנו רוצים ליצור דווקא חלל גדול לעבודה שיעניק תחושה של שותפות בין כל העובדים במשרד? כאשר מדובר על בית פרטי אנחנו נעניק תשומת לב מיוחדת להרגלים של בני הבית. למשל, בית בו מתגוררים ילדים קטנים ידרוש מאיתנו לעצב פינת משחקים ייעודית בעוד בית שמאכלס שני אנשים מבוגרים אולי ידרוש מאיתנו לסגור פינת עבודה נעימה ופרקטית למי שעברו לעבוד מהבית בתקופת הקורונה".

כמה זמן אורכת עבודה של משרד אדריכלות ועיצוב פנים?

"כאשר אנחנו מדברים על עבודה של אדריכלים ומעצבי פנים מדובר על טווח רחב של מקרים שכל אחד מהם דורש פרק זמן אחר לעבודה. לעיתים מדובר על עבודה של כמה ימים בודדים, במידה ומדובר על שיפוץ פשוט ועל עיצוב מחדש של חלל מסוים, לעיתים מדובר על פרויקט שלוקח כמה חודשים כדי להשלים.

בכל מקרה, בדיוק בגלל זה, ההמלצה היא לא לוותר על הצעת מחיר מסודרת שכוללת בתוכה את כל השלבים של הפרויקט ומה המשתנים אותם יהיה צריך לקחת בחשבון לאורך הדרך. כאשר מדובר על פרויקט קצר תיאום ציפיות מפורט כזה הוא הרבה פעמים לא חשוב כל כך, אבל כאשר מדובר על עבודה שעורכת חצי שנה לעיתים ויותר, אז צריך לקחת את כל המשתנים העתידיים בחשבון מראש".

כמה עולה עבודה של משרד אדריכלות ועיצוב פנים?

"כמו בשאלה הקודמת, גם כאן הכל תלוי במקרה.משרד אדריכלות ועיצוב פנים לעיתים גובה כמה אלפי שקלים בודדים עבור עבודה פשוטה באופן יחסי, כזו שמתרכזת בחלל אחד ולא דורשת הוצאת היתר בניה וכיוצא באלו, לעומת זאת עבודה של משרד אדריכלות ועיצוב פנים גם יכולה לעלות עשרות אלפים ויותר, במקרים מורכבים שדורשים מתן תשומת לב מלאה לאורך כל הפרויקט.

חשוב לזכור, כי העבודה של משרד אדריכלות ועיצוב פנים היא לא עבודה שמתחילה בשמונה בבוקר ומסתיימת בחמש אחרי הצהריים כשהמשרד נסגר, מדובר על עבודה שהיא מסביב לשעון. לקוח יכול לשנות את דעתו, לקבל החלטות כאלו ואחרות לאורך הפרויקט, או סתם רוצה לדעת מה קורה בכל רגע נתון. משום שכל מי שמושקע בתכנית אדריכלית ועיצוב פנים, נתון לשורה של לחצים הנוגעים לכך שמדובר על עבודה מורכבת שעולה לא מעט, התפקיד של משרד אדריכלות ועיצוב פנים הוא לא רק לתת מענה מקצועי כי אם מענה שכולל תמיכה ריגשית לאורך התהליך.

המחיר הרבה פעמים הוא תוצאה של זה בדיוק. בכל מקרה, משום שמדובר על מה שתיהנו ממנו לאורך שנים ארוכות, תמיד שווה להשקיע יותר כדי לקבל שירות שתהיו מרוצים ממנו".

עמוד העסק בפייסבוק: אסתי איפרגן - אדריכלות ועיצוב פנים

הפרופיל באינסטגרם

לפרטים נוספים: 077-2305764

מוגש מטעם אסתי איפרגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully