וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו נדבר על הסושי

מוגש מטעם מתכונים בכל מיני צבעים

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 15:25

בואו נעצור את הכול לשנייה ונדבר על מאכל יפני ייחודי שרבים מאתנו אוהבים: הסושי. הוא אמנם מגיע ברולים קטנים, אבל מצליח בהחלט לגרות את בלוטות הטעם שלנו

אישה מכינה סושי בבית. ShutterStock
אישה מכינה סושי בבית/ShutterStock

העניין הוא שהסושי הוא שילוב מרהיב של טעמים שונים. כי אם חושבים על זה, הרול הקטנטן שאתם מחזיקים באמצעות המקלות רגע לפני שהוא נכנס לפה כולל רכיבים רבים כל כך: אורז סושי, דג צרוב וירקות. וזה עוד מבלי להזכיר את העובדה שאנו נוטים לתבול אותו ברוטב כמו ספייסי מיונז או סויה. כל השילובים האלה הפכו את הסושי למאכל אהוב ומוערך, והוא חלק בלתי נפרד מיציאה עם חברים או עם בני הזוג.

7 דברים שפשוט כדאי לכם לדעת על הסושי

הסושי הוא מאכל טריקי במיוחד. אמנם לא תמיד קל להתחבר אליו באופן מיידי, אבל כאשר כבר טועמים אותו ומתרגלים אליו פשוט אי אפשר להפסיק. הוא המאכל המושלם לכל מי שאוהב לנסות דברים חדשים, אבל לא רק. גם אנשים סקפטיים יכולים לגלות מחדש את טעמו של הסושי. אבל כאן נשאלת השאלה מה בעצם אנחנו יודעים על הסושי? קבלו 9 עובדות מעניינות שלא ידעתם עד כה:

1. אצה בפנים או בחוץ - כאשר אנחנו נשאלים במסעדה האם אנו מעדיפים לאכול סושי עם אצה בפנים או בחוץ, חלקנו אוהבים אצה בפנים ואורז בחוץ (אינסייד אאוט). יש החושבים שמדובר בהמצאה יפנית, אך למעשה האינסייד אאוט הומצא בארצות הברית. הטבחים האמריקאיים לא תמיד הצליחו לגלגל את הרול כמו שצריך, ולכן העדיפו שהאצה תישאר בפנים.
2. כדי להכין סושי אמיתי צריך לעבור הכשרה מיוחדת - אצל היפנים כדי להפוך לסושי מאסטר יש צורך לעבור הכשרה של 10 שנים. תודו שזה אפילו לוקח יותר זמן מהכשרה של רופא. עם זאת, בימינו קיים ביקוש גבוה לאנשים שיודעים להכין סושי, ולכן ההכשרה לוקחת לא אחת שנה או שנתיים ואפילו חודשים ספורים בלבד.
3. פמיניסטיות, זה בשבילכן - לפי אמונה עתיקה מאוד, הנשים מכינות סושי טוב יותר מגברים מכיוון שחום הגוף שלהן גבוה יותר.
4. לא כולל אורז - הסושי המקורי של היפנים לא כלל אורז. בסיום תהליך הכנת הסושי היו זורקים את האורז.
5. מאקי על שום מה - אחד מסוגי הרולים הנפוצים יותר הוא המאקי, והוא נקרא כך על שמה של מחצלת הבמבוק שבאמצעותה מגלגלים את הסושי.
6. אוהבים סושי חריף? אל תבקשו תוספת במסעדה יפנית - אם אתם כבר מבקרים ביפן ורוצים לטעום סושי אמיתי, הדבר מבורך. אך ישנו דבר בסיסי אחד שכדאי לדעת: גם אם אתם אוהבים להוסיף ווסאבי לסושי שלכם, לעולם אל תבקשו תוספת. השף המכין את הסושי עלול שלא לפרש נכון את הבקשה ולהיעלב מכך שאתם חושבים שהמנה שלו אינה מתובלת כראוי.
7. דרך טובה לשימור דגים - במקורו הסושי נועד פחות למאכל, אלא יותר לדרך לשימור דגים. עבר זמן עד שהסושי התפתח והפך למנה האהובה שאנו מכירים היום. כמו כן, אחד הפרמטרים החשובים לבדיקת איכותו של הסושי הוא הטריות של הדגים המרכיבים אותו.

אוכלים סושי ונהנים

אחרי שלמדנו כמה דברים על הסושי, אפשר לצאת למסעדה ולחגוג יום הולדת לחברים עם מנת סושי טובה או לחלופין להכין את הסושי בבית. אכן, עם קצת תרגול אפשר להכין סושי ביתי ייחודי ולא פחות טוב מאשר במסעדה. לשם כך, תזדקקו לכלים מיוחדים לסושי כמו מחצלת מבמבוק או סכין מותאמת וכמובן אורז סושי, אצות, ירקות, דגים וכדומה. בימינו קיימים גם סרטוני יוטיוב המדגימים כיצד להכין סושי מנצח

מוגש מטעם מתכונים בכל מיני צבעים
  • עוד באותו נושא:
  • סושי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully