וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדל"ן בישראל או בחו"ל? נדל"ן מאסטר עושה סדר

מוגש מטעם נדל"ן מאסטר

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 9:26

רבים תוהים במה להשקיע כסף, על מנת לשמור על הערך שלו ולקבל תשואה כמה שיותר גבוהה

בית למכירה. ShutterStock
בית למכירה/ShutterStock

בתקופה האחרונה, נראה ששוק ההון נמצא בצניחה חופשית ולא ברור מתי יתאושש, האינפלציה בעליה, ועל אף עליית הריבית, הריבית שהבנק מציע על פיקדונות וחסכונות עדיין נמוכה מאוד. על כן, רבים תוהים במה להשקיע כסף, על מנת לשמור על הערך שלו ולקבל תשואה כמה שיותר גבוהה. בשורות הבאות נסקור מספר אפשרויות השקעה מובילות ב-2022.

השקעות נדל"ן בישראל

* רכישת דירה להשקעה בארץ: כשחושבים על אפיקי השקעה פופולריים, רכישת דירה להשקעה תמיד נחשבה, ועודנה נחשבת, להשקעה בטוחה ויציבה. בשנים האחרונות מחירי הדירות לקניה ולהשכרה נמצאים בעליה מתמדת. עבור שוכרי הדירות מדובר בבשורה רעה, אבל עבור בעלי הדירות שרכשו דירה להשקעה מדובר בבשורה מצוינת. מצד אחד, תוכלו ליהנות משכירות גבוהה יותר, ומצד שני, בכל מקרה אתם נשארים עם נכס ביד שהערך שלו צפוי לעלות לאורך זמן.

ייתכן ששוק הדירות יצטנן במידת מה בשלב כלשהו, אבל מכיוון שהיצע הדירות בישראל לא מצליח לעמוד בביקוש, ונראה שהמצב לא ישתנה בשנים הקרובות, סביר להניח שהשקעה בדירה עדיין תהיה בטוחה מאוד.

מי שיקנה באזורי תיירות מבוקשים, יוכל ליהנות מתשואה גבוהה עוד יותר, באמצעות השכרה לטווח קצר לתיירות. החיסרון בהשכרה לטווח קצר, הוא הצורך לתפעל ולדאוג לתחזוקת וניקיון הנכס עם כל חילופי דיירים. חשוב לדעת, המס בגין רכישה של דירה שניה ומעלה הוא גבוה בהרבה מזה שמשלמים על דירה ראשונה.

* השקעה בקרקע חקלאית: השקעה בקרקע חקלאית יכולה לתת תשואה גבוהה מאוד. אם הקרקע שרכשתם תעבור שינוי ייעוד מקרקע חקלאית לקרקע למגורים, שוויה יעלה באופן משמעותי מאוד.

מכיוון שעתודת הקרקעות לבניה בישראל אינה גדולה, ההיגיון אומר שערכן של קרקעות לבניה רק יילך ויעלה ככל שיחלוף הזמן. לכן, השקעה בקרקע חקלאית עשויה להיות משתלמת מאוד ולהוות אלטרנטיבת השקעה יחסית זולה ביחס לקרקע שכבר זמינה כיום לבניה.

שימו לב, כאשר אתם בוחנים אפשרות לרכוש קרקע חקלאית, כדאי לבדוק היטב את סטטוס הקרקע, האם קיימת תוכנית בניין עיר שאכן מאפשרת שינוי יעוד עתידי, לדרוש הערכת שמאי על פי תקן 22 ולבחון לעומק את פרטי העסקה כדי לא ליפול בפח.

* קניית משרד להשקעה: שוק שכירות המשרדים נמצא גם הוא בעליה מתמדת, ומי שישקיע במשרדים באזורי תעסוקה אסטרטגיים, יוכל ליהנות מתשואה גבוהה ולאורך שנים רבות. מדובר כמובן באזורי הביקוש של גוש דן ותל אביב, אך גם באזורים עם תעשיית הייטק דוגמת יוקנעם. חברות רבות מחזיקות משרדי קצה גם בפריפריה על מנת להעסיק עובדים המתגוררים שם, ולכן גם רכישת משרד להשקעה באזורים אלה תוכל להניב תשואה גבוהה.

עלות הרכישה של משרד להשקעה תהיה נמוכה מזו של דירה להשקעה, אך גם התשואה נמוכה יותר. עם זאת, במשרדים תחלופת הדיירים לרוב תהיה נמוכה יותר ותצריך מכם פחות התעסקות עם הנכס.

השקעה בנדל"ן בחו"ל

כאמור, שוק הנדל"ן המקומי נמצא בעליה מתמדת, ולא כל מי שמעוניין בדירה להשקעה מסוגל להיפרד מההון הראשוני הגבוה הנדרש לצורך הרכישה. עבור מי שבכל זאת רוצה להשקיע בנכס מניב, קיימת האפשרות של השקעה בנדל"ן בחול.

בדומה לשוק הנדל"ן בישראל, ישנם מקומות בהם שוק הנדל"ן בעליית אך עדיין ניתן לרכוש נכסים במחירים נמוכים יחסית, במקומות יפים ומתויירים דוגמת טוסקנה שבאיטליה, בטומי שבגיאורגיה או קפריסין. במקומות אלו, תוכלו להשכיר את הנכס לתקופות ארוכות או לחילופין להשכיר את הנכס לתיירים לתקופות קצרות וליהנות מתשואה גבוהה מאוד.

החיסרון בהשקעה בנדל"ן בחו"ל הוא שמכיוון שאינכם מתגוררים באותה מדינה, יהיה לכם קושי לנהל את הנכס מרחוק, ותצטרכו למצוא נותן שירותים שיתפעל את העסק עבורכם.

ממה להיזהר בהשקעה בנדל"ן בחו"ל?

- חשוב להגיע ולראות את הנכס במו עיניכם, ולא להסתמך על תמונות והבטחות שניתנות ברשת.
- עליכם לקחת עו"ד מקומי מטעמכם שילווה את העסקה וידע להזהיר אתכם מדברים בעייתיים לגבי הנכס או החוזה.
- חשוב לברר עלויות מיסוי מקומי. יש מקומות שבהם המיסוי מול משקיעים זרים הוא גבוה ועשוי להפוך את העסקה לפחות כדאית עבורכם.

השקעה בקרנות נדל"ן: קרן נדל"ן היא קרן השקעות שמטרתה השקעה בנאמנות בנדל"ן שמניב תשואה. למשל, בנייני משרדים, שטחי מסחר, בנייני דירות להשכרה ועוד. הקרן נסחרת בבורסה כמניה רגילה, ומכיוון שהקרנות משקיעות במספר סוגי נכסים ומכיוון שחלות עליהן רגולציות שונות שמטרתן להגן על המשקיעים, מדובר בדרך בטוחה יחסית להשקיע בנדל"ן.

היתרון בהשקעה בקרנות נדל"ן הוא שמדובר בהשקעה סולידית, שמאפשרת לכם להשקיע בנכסים מניבים מסוגים שונים, מבלי שתצטרכו להשקיע הון ראשוני גבוה. החיסרון הוא שבהתאם לרמת הסיכון הנמוכה, התשואה לרוב תהיה יחסית נמוכה, אם כי קרנות מסוימות ישלמו גם דיבידנדים.

מה חשוב לבדוק לפני השקעה בנדל"ן וממה להיזהר?

- כדאי להיזהר מפרויקטים שמבטיחים הבטחות שנשמעות טובות מכדי להיות אמיתיות, הן לרוב אכן יהיו כאלה.
- חשוב לוודא את כדאיות ההשקעה בנכס. למשל, האם מדובר באזור בו יש ביקוש גבוה לשכירות? האם ישנה הגירה חיובית לאותו אזור (בין אם למגורים או למשרדים)? מה התשואה שניתן לקבל באותו אזור והאם היא תכסה את עלות המשכנתא? בנוסף, צריך לקחת בחשבון שהביקוש עבור דירה שנמצאת בקומה רביעית ללא מעלית יהיה נמוך מהביקוש לדירה בקומה נמוכה ללא מעלית.
- חשוב לבדוק את עלות המיסוי טרם הרכישה. מדובר בסכום שעשוי להיות משמעותי ביותר, וצריך לקחת גם אותו בחשבון כחלק מעלויות העסקה.
- חשוב שיהיה עו"ד מטעמכם שידאג לאינטרסים שלכם ויבחן את כל האספקטים הקשורים ברכישת הנכס.

עדיין מתלבטים? מעוניינים לקבל החלטה מושכלת המתבססת על מידע ונתונים רלוונטיים? מחכים לכם באתר נדלן מאסטר.

מוגש מטעם נדל"ן מאסטר
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully