וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת לקראת מכירת דירה ברעננה

מוגש מטעם גולדנהאוס

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 13:26

מהם הדברים החשובים שמוטב לדעת, רגע לפני שזוכים לחתום על חוזה מכירה

נדל"ן פרטי, קרקע, בנייה. ShutterStock
נדל"ן פרטי, קרקע, בנייה/ShutterStock

כבר מספר שנים שהעיר רעננה מושכת עניין רב בקרב המשקיעים ובעלי משפחות שמחפשים מקום מרכזי בארץ לטובת חיי משפחה, וזאת לצד חינוך איכותי, מגוון אפיקי תעסוקה ואיכות חיים. מצד אחד, המצב מייצר תחושה שלא צריכה להיות בעיה למכור נכס בעיר לצד רווח נאה. מצד שני, המציאות היא שגם בעיר בעלת ביקוש רב לא כ"כ קל לסגור עסקה. אנשים מודעים היטב לעליית המחירים ועל כן מחפשים הזדמנויות ובוחנים היטב כל אפשרות. מעבר לכך, אינכם היחידים שמוכרים נכס, ובמקביל יש התעוררות בעיר מבחינת בנייה. מכאן שאם גם אתם מבקשים למכור נכס בעיר כה מבוקשת ובו זמנית לנצל מומנטום שמבחינתכם המוכרים נמצא בנקודה מדהימה, מוזמנים לעצור להבין מהם הדברים החשובים שמוטב לדעת, רגע לפני שזוכים לחתום על חוזה מכירה.

3 עצות ששוות לכם המון

אם אתם עומדים למכור דירה בעיר רעננה, אין ספק שהמטרה שלכם היא כפולה ובו זמנית אחידה: למכור את הנכס כמה שיותר מהר ולקבל עליו תמורה כמה שיותר גבוהה. כיצד אם כן ניתן ליישם זאת? ראשית נתחיל עם שורה של המלצות כלליות (אך סופר חשובות):

• יש לבחון האם כדאי לערוך בנכס שיפוץ קוסמטי יחסית מזערי, וזאת מתוך מטרה לדרוש על הנכס סכום הרבה יותר גבוה. כך למשל ניתן לסגור את המרפסת, לצבוע את כל הדירה, להתקין רצפת פרקט וכדומה.

• יש לערוך מספר בירורים בירוקרטים: לצורך הדוגמה חשוב לוודא שהנכס אכן רשום על שמכם, שאין שום רישום שנוגע לשעבוד הנכס, יש לבחון מהי המשמעות מבחינת לקיחת משכנתא (כולל בחינה של קנס יציאה) וכדומה.

• על מנת להבין כמה באמת ניתן לדרוש על הנכס, רצוי להיכנס לאתר רשות המיסים ולאתר עסקאות דומות באזור, וכמובן שגם רצוי להיכנס ללוח מודעות ולבחון בכמה נמכרים נכסים דומים. במקביל, יש להבין מהן סך ההוצאות המשלימות. אם בגין שכ"ט למתווך, מיסים רלוונטיים, שיפוצים וכדומה.

• מוטב על ההתחלה למצוא מתווך מקצועי, וזאת לפני שמשקיעים מאמצים רבים בשלל בירורים עצמאיים.

מדוע רבים נעזרים במתווכים?

השאלה הראשונה שצריכה להתעורר לקראת מכירה, היא האם מתנהלים לבד, או האם נעזרים בשירותים של מתווך. מצד אחד אף אינו רוצה לחלוק חלק מנתח המכירה, אך מצד שני אם כ"כ הרבה בעלי נכסים בוחרים באפשרות הזו, נראה שיש לכך סיבה טובה. מהי אם כן אותה סיבה?

היכולת למכור את הנכס בסכום יותר גבוה בתוך זמן יותר קצר, כך שבסוף היום גם אם משלמים למתווך את חלקו, עדיין יוצאים מורווחים, הן כלכלית והן נפשית - נמנע הצורך לערוך לבד אינספור בדיקות, להתנהל לבד מול אינספור מתעניינים ולהיות מודאגים מהגדרת מחירים ובירוקרטיה. יש להבין שמתווך שמתמחה בשיווק דירות למכירה ברעננה אינו כדאי רק עבורכם (הצד שמוכר), אלא גם עבור הצד השני (הצד שמחפש לרכוש נכס בעיר), משמע הרבה פעמים אדם שמחפש לרכוש דירה בודק האם יש ברקע מתווך, ולו כדי שיעניק לו תמונה כמה שיותר מלאה ואמינה לגבי הנכס וסך האזור.

מדוע להיעזר במתווך? 3 סיבות מובילות

• מרוויחים ניהול משא ומתן מקצועי, לצד יכולת טובה לגשר על שורה של פערים שעשויים להתעורר בעת סגירת החוזה.
• איתור מתעניינים רלוונטיים בצורה מושכלת ומקצועית, כך שאין צורך לשרוף זמן על מתעניינים לא רציניים ואף אין צורך להשקיע בפרסום באינספור מוקדים.
• מסייע לנקוב במחיר אידאלי, וזאת לצד בדיקה קפדנית של מחירי הנכסים באזור, מגמות פיתוח עתידניות ועוד.

מסכמים ויוצאים לדרך

שנסכם? לצד הכדאיות הכלכלית (והנפשית) להיעזר במתווך מקצועי ואמין, גם נדרשים לבחון מספר היבטים נוספים. יש לבחון כל מה שנוגע להיטלים ומיסים (מס לשבח למשל!). אם הדירה מושכרת יש לבחון מהי נקודת היציאה (והאם בחוזה מופיע שלשוכר יש אופציה להארכה). יש לבחון מראש מהו הסטטוס של המשכנתא שלקחתם עבור הנכס הנוכחי. כאשר הדירה שייכת לבני זוג יש לעצור לחתום על מסמך "ויתור זכויות בנכס". יש לבחון אלו עלויות נלוות משלימות את המשוואה ויש לבחון האם ישנן חריגות בנייה. מה עוד? אם לא מעורב ברקע עו"ד מטעמכם, אין לחתום על זיכרון דברים - מהלך שעשוי להיות מאוד מסוכן עבור הצד של המוכר. כאן נחדד שאם מערבים בשלבים כמה שיותר מוקדמים מתווך, הוא יסייע לאורך כל התהליך. מרגישים יותר מוכנים לקראת מכירה? הגיע הזמן לבחון מה נדרש לדעת לקראת רכישה - בהצלחה.

מוגש מטעם גולדנהאוס
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully