וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צעדים פשוטים שיאפשרו לכם לעשות קפיצת מדרגה לתפקיד שחלמתם עליו

מוגש מטעם אקספוינט

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 13:29

תהיו יצירתיים במידה, אל תוותרו על הרצף הכרונולוגי ואל תשבו ליד הטלפון ותחכו שיחזרו אליכם - הנה כמה עצות פשוטות שיעזרו להגדיל את הסיכויים לאיתור משרה בהייטק שבאמת מתאימה לכם

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
משרד עובדי הייטק/ShutterStock

אם אתם עוקבים אחרי כל הפרסומים בתקשורת על דרושים בהייטק, זה בטח לא חדש לכם שבכל מה שקשור למשרות הייטק - הביקוש לעובדים רק הולך ועולה עם השנים, בעוד שההיצע נמוך יחסית והתחרות על כל עובד גבוהה.

ועדיין, אנשים רבים שולחים קורות חיים למשרות הייטק ולא מבינים למה אף אחד לא חוזר אליהם. זה נכון גם לגבי מי שמחפשים משרות הייטק ללא ניסיון - וגם לאנשי מקצוע מנוסים ומשופשפים אשר למדו, צברו ניסיון ואמורים לכאורה למצוא עבודה בקלות.

הסיבות לקושי במציאת עבודה בהייטק הן כמובן רבות ומגוונות. יכול להיות שבתפקיד הספציפי שאתם מתמיינים אליו יש היצע גדול של מועמדים, יכול להיות שהמגייסים מחפשים כישורים שעוד לא רכשתם וגם יכול להיות שפשוט היה לכם מזל רע עד עכשיו. עם זאת, האפשרות הסבירה ביותר שכדאי לבחון בשלב הזה היא שמשהו פשוט לא עובד במסמך קורות החיים שלכם.

"אנחנו רואים את זה לא מעט - אנשים מיומנים ומוכשרים לא מצליחים להתקבל לעבודה בגלל שמסמך קורות החיים שלהם לא משקף את היתרונות המשמעותיים ביותר שלהם, או שהוא בנוי בצורה שלא עוברת את הסינון הראשוני", כך לדברי אלון אלדי, מנכ"ל SeaData, שיצרה את פלטפורמת Expoint לחיפוש עבודה בהייטק ולגיוס עובדים בזירה הטכנולוגית.

קורות חיים איכותיים רק באקספוינט

אז כדי לעזור לכם להבין איפה אתם עומדים - אלדי מציג כמה טיפים מעניינים שעשויים לשפר במידה ניכרת את סיכויי הקבלה שלכם:

1. אל תוותרו על המסמך הרשמי

"מגייסים רבים עובדים עם מערכות אוטומטיות שמסננות את קורות החיים - ולכן אתם חייבים לוודא שהמסמך שלכם עובר לפחות את הסינון הראשוני הזה", מדגיש אלדי. ב-Expoint תוכלו לייצר בקלות קורות חיים עם כל המרכיבים המרכזיים שהמערכות האוטומטיות בוחנות. כך תוכלו להבטיח שלכל הפחות, קורות החיים שלכם יעברו הלאה ויגיעו לעיניים אנושיות.

כיום יש הרבה דרכים יצירתיות להציג את עצמכם למגייסים. חלק מהאנשים בוחרים לנהל אתר שמחליף את קורות החיים, אחרים מעדיפים לשלוח סרטון או אנימציה מקורית. כל אלו נחשבים לכלים מצוינים ויכולים בהחלט להוסיף ולהרשים - אך במקביל, חשוב מאוד לא לוותר על כתיבת קורות חיים בתבנית המסורתית שהמגייסים מצפים לקבל.

2. התאימו את קורות החיים לתפקיד

תדמיינו רגע שיש לכם מאות קבצי קורות חיים לעבור עליהם - ועכשיו תחשבו מה קורה אם אתם נתקלים במסמך ארוך ומסורבל שמפרט את כל מה שהמועמד עבר - מימי בית הספר, דרך חוגים וקורסים ועד כל מקום עבודה שהוא היה בו לאורך השנים - כולל בשירות לקוחות ובתחומים שאינם רלוונטיים בשום צורה למשרה.

כששמים את עצמנו בנעליים של המגייסים, זה עוזר להבין שכשמנסחים קורות חיים להייטק, כל מילה בטקסט חייבת להיות במקום ולשכנע בהתאמה שלכם לתפקיד. אנשים חושבים שמסמך קצר ומתומצת מעיד על חוסר ניסיון - כאשר בפועל, דווקא מסמך כזה, בטח אם הוא מציג כישורים, הכשרות וניסיון שרלוונטיים לתפקיד - ישפר את הסיכויים שלמגייס יהיה כוח ורצון לקרוא אותו ולקחת אותו ברצינות.

מסמך קורות חיים לדוגמא, שמשפר את סיכויי הקבלה לעבודה, בדרך כלל לא יהיה ארוך יותר מעמוד אחד - ויכיל את כל המידע שחשוב לכם להעביר הלאה - בצורה ברורה ומדויקת ככל שניתן - כך שגם מרפרוף של כמה שניות - המגייסים יוכלו להתרשם מכם ומהרקע שלכם.

עוד חשוב לציין שגם אם יש לכם ניסיון רב בתחום, אתם עלולים להיתפס למרבה האירוניה כמוכשרים מדי לתפקיד (Over Qualified). לכן חשוב להבין איך להציג את עצמכם בצורה שתהיה גם מקצועית וגם תתאים לדרישות התפקיד.

3. תתחילו מהסוף להתחלה

באופן די הגיוני, אנשים רבים בוחרים לכתוב את קורות החיים שלהם כמו שמספרים סיפור - מההתחלה, כלומר הלימודים, הקורסים והתפקידים הזוטרים - ועד לסוף - שבו בדרך כלל מופיעים תפקידים איכותיים ומרשימים יותר.

כשכותבים קורות חיים - התבנית צריכה דווקא להיות הפוכה - מתחילים הכי מרשים שלכם - ומתקדמים לאחור. בדרך כלל, כדאי להתחיל מהתפקיד האחרון שמילאתם (בהנחה שהוא אכן יותר מרשים מכל השאר) ולסיים בתפקידים הראשוניים וההתחלתיים שקיבלתם כשעשיתם את צעדיכם הראשונים. ואם יש תפקידים מהעבר שלדעתכם ירשימו יותר - תתחילו איתם, או לפחות ציינו אותם בתקציר בראש המסמך. זכרו כי מטרת המסמך הזה היא להרשים - ולא לסדר את האירועים ברצף כרונולוגי.

ונזכיר, אם המסמך התארך לכמה עמודים - אפשר בהחלט לוותר על התפקידים או האירועים הפחות מרשימים בו.

4. אל תפסיקו לשכתב

אף אחד לא אוהב לשבת ולנסח קורות חיים. כמובן שזה מתיש, מורכב ומאתגר לכתוב מסמך שמשקף בצורה המדויקת ביותר את מי שאנחנו באמת. ובכל זאת, כדאי לייצר כמה מסמכים של קורות חיים, בכמה תבניות, שיתאימו לתפקידים שונים שאתם מתכוונים להתמיין אליהם. חשוב כמובן לייצר קורות חיים באנגלית ובעברית וכן לוודא שבכל פעם שפונים למשרה ספציפית, מצרפים גם מכתב מקדים קצר שמדגיש, בצורה הברורה והמתומצתת ביותר, למה אתם מתאימים לתפקיד יותר מכל אדם אחר.

5. תהיו אקטיביים בחיפוש

רוצים למצוא עבודה בהייטק? זה לא מספיק לעבור על מודעות דרושים ולשלוח קורות חיים "על אוטומט" לכל תפקיד שאתם רואים. אלדי מסביר בהקשר הזה: "מועמדים שנוקטים בגישה אקטיבית בחיפוש משרות בהייטק, ימצאו בסבירות גבוהה יותר את התפקיד שבאמת מתאים לצרכים ולציפיות שלהם".

באקספוינט (Expoint), המערכת שכאמור פותחה על ידי "SeaData", תוכלו לדוגמה לחפש משרות הייטק שמתאימות לכם, על פי פילוחים כמו חברה, תפקיד, מיקום גיאוגרפי ומאפיינים נוספים שחשובים לכם. אם לדוגמה אתם חולמים על רילוקיישן - אפילו תוכלו לאתר משרות בחו"ל שתוכלו להתמיין אליהן ואולי להגשים חלום. בנוסף, תוכלו להיעזר בקשרים מקצועיים, פניות ישירות למגייסים ועוד רעיונות מקוריים משלכם כדי להגדיל את הסיכויים לקבל ראיון עבודה.

מוגש מטעם אקספוינט
  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully