וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם סגירת חורף בימי הקיץ?

מוגש מטעם NS PANEL

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 16:47

בשנים האחרונות, הרבה בזכות שיטת הבניה הקלה שצברה תאוצה וחוק הפרגולות שנכנס לתוקפו, אנחנו רואים אנשים שבוחרים לבצע סגירת חורף במרפסות שלהם ובמאמר הזה ננסה להבין האם סגירת החורף מתאימה גם לימי הקיץ

סגירת חורף. freepik,
סגירת חורף/freepik

כמעט בכל בניין שנבנה בישראל יש מרפסת, מדובר על הכרח בשל מזג האוויר החם ששורר במדינתנו. כדי להתאים לצרכי המגורים, ולטרנדים השונים, צורת הבנייה של המרפסות השתנה לאורך השנים. בעבר אפשר היה למצוא הרבה בניינים שבהם נבנו מרפסות שמש, מרפסות אשר בבסיסן חלונות גדולים ותריסים שאפשר לפתוח באופן מלא וכך לשלוט על פתיחת וסגירת המרפסת.

מה זה אומר סגירת חורף ומדוע רבים בוחרים באפשרות זו?

אחת הסיבות העיקריות שבגינן אנשים רבים בוחרים לבצע סגירת חורף היא כדי שהם יוכלו ליהנות מהמרפסת שלהם לאורך כל ימות השנה, בלי שמזג האוויר ישפיע עליהם. מדובר על הליך פשוט למדי שבו סוגרים את המרפסת בעזרת פנלים העשויים מאלומיניום ומייצרים חלל סגור ומקורה (למידע נוסף על סגירת חורף למרפסת).

"האלומיניום הוא למעשה מה שעומד בבסיס כל סגירות החורף שאנחנו רואים כיום ומדובר על חומר גלם שמאפשר לנו לשדרג את סגירת החורף המיושנת בצורה כזו שאנחנו מרוויחים חדר לכל עניין ודבר." מספר לנו מאור שמביק, הבעלים של חברת NS Panel המתמחה בייצור של פנלים מבודדים מאלומיניום לבניה הקלה. "האלומיניום הוא חומר גלם קל משקל ונוח לעיבוד, מה שבפועל אומר שאנחנו יכולים לעצב אותו ולתכנן איתו כל דבר שאנחנו רוצים והוא גם יחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות כי מעבירים את האלומיניום בהליך מיוחד שהופך אותו לעמיד בפני קורוזיה ופגעי מזג האוויר. הסיבות שבגללן אנשים בוחרים לסגור מרפסת מגוונות ויכולות לנוע בכל מקום בין צורך בעוד חדר ועד כדי שאפשר יהיה לעשות על האש בחורף".

סגירת חורף למרפסת - שימושי גם בקיץ?

"קודם כול אנחנו צריכים לעשות קצת סדר בין סגירת מרפסת וסגירת פרגולה. אומנם מדובר על פעולות דומות ברמה העקרונית, אך הן לא בהכרח מספקות את אותה התוצאה. במקרה שיש לכם פרגולה בבית ואתם מעוניינים לסגור אותה, אז יש לכם מגוון של אפשרויות כאשר מרביתן מבוססות על כך שתוכלו לפתוח ולסגור את המרפסת מתי שתרצו. לעומת זאת סגירת המרפסת מדברת למעשה על סגירה הרמטית של החדר והפיכתו לחדר לכל עניין ודבר כפי שציינו קודם לכן. נכון שבשני המקרים אתם מרוויחים עוד שטח לבית, אך בעוד שסגירת המרפסת מעניקה לכם חדר כמו שאשר החדרים, סגירת הפרגולה מעניקה לכם חלל מקורה".

"עוד דבר שחשוב להבין זה שסגירת חורף לא אומרת שאנחנו בהכרח סוגרים את המרפסת באופן כזה שאי אפשר לפתוח וליהנות מהמרפסת כמרפסת. אז כמובן שהאפשרות הבסיסית היא לייצר חדר סגור שאי אפשר לפתוח, אבל בנוסף יש לנו גם את האפשרות לבחור בסגירת חורף מתקפלת שמשולבת בה מערכת אלקטרונית מתקדמת המאפשרת לנו לשלוט על פתיחת וסגירת המרפסת. כמו כן יש סגירות חורף שמבוססות ברובן על חלונות זכוכית גדולים ורחבים, וכך אפשר למעשה לפתוח את המרפסת או לפחות חלק ממנה כדי לאפשר לאוויר להיכנס. האמת היא שיש לנו כיום למעשה מגוון של סגירות חורף עצום, כך שכל אחד יוכל למצוא את הסוג שמתאים לו".

"נניח שיש לכם מרפסת סגורה שלא נפתחת, אז גם במצב כזה ניתן ליהנות ממנה בימי הקיץ. הדבר הראשון שאפשר לעשות זה להתקין מזגן או מאווררי תקרה, אבל מעבר לכך אפשר גם לבצע שיפוץ קל ופשוט להחליף חלק מקיר האלומיניום בחלונות או זכוכיות וכך למעשה לאפשר לאוויר להתחלף ולשהות במרפסת להיות נעימה גם בקיץ. כמובן שיש עוד פתרונות, אך הן כבר ידרשו עבודה כוללת יותר של החלפת סוג הסגירה לגמרי".

אז כפי שמאור שמביק מ - NS Panel הסביר לנו, סגירת המרפסת לקראת החורף לא אומרת שבימי הקיץ יש לנו חדר סגור וחם אלא שיש פתרונות רבים שיאפשרו לנו ליהנות מהמרפסת לאורך כל ימות השנה.

מוגש מטעם NS PANEL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully