וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים למכירת דירה בישראל בשנת 2022 - המתכון להצלחה של גלב פיין

מוגש מטעם פיין נכסים

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 8:21

מכירת דירה בשוק נדל"ן עם ביקוש עצום כמו השוק הישראלי נשמעת כמו משימה פשוטה אבל ברגע שתתחילו את תהליך המכירה תגלו שהוא לרוב מלווה בלא מעט קשיים ומכשולים. אז איך בכל זאת תוכלו למכור את הנכס על הצד הטוב ביותר? מתווך הנדל"ן גלב פיין מסביר

גלב פיין. פיין נכסים,
גלב פיין/פיין נכסים

שוק הנדל"ן בישראל עובר הרבה שינויים והם לא תמיד צפויים, אנחנו רואים שהמחירים לא מפסיקים לעלות ואיתם גם הביקוש. נתון מעניין לגבי שוק הדיור אותו פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה החודש מצביע על כך שבחודשי פברואר, מרץ ואפריל (2022) חלה ירידה של יותר מ-18% במכירת דירות חדשות לעומת שלושת החודשים שקדמו להם.

ולמרות זאת, אל תהיו בטוחים שהנכס אותו אתם מוכרים ייחטף במהירות כי לאורך הדרך לא מעט מוכרים עושים טעויות משמעותיות. אז איך תמנעו מאותן טעויות ותבליטו את הנכס שלכם מעל השאר? לפניכם חמשת הטיפים המנצחים של גלב פיין, ממשרד התיווך פיין נכסים (ועוד בונוס בסוף).

אהבה ממבט ראשון

כמו בחיים, הרושם הראשוני משאיר חותם המשפיע על דעתו של הקונה הפוטנציאלי כלפי הנכס. כשמדובר בעסקת נדל"ן, המקום הראשון בו מקבלים הקונים את ההתרשמות מהדירה הוא כמובן הכניסה לבית. אם אתם גרים בבית קרקע או דירת גן המרחב הראשון אליו ייכנס האדם שמתעניין בדירה שלכם הוא החצר או הגינה, לכן חשוב מאוד להקפיד על גינה מטופחת וירוקה כמו גם חצר נקייה ומסודרת אשר ישאירו חותם חיובי על הנכס שלכם.

דבר שני - השקיעו זמן בסדר וניקיון. אם יש לכם ילדים מומלץ לאסוף את הצעצועים מהרצפה ולהוריד עד כמה שאפשר קשקושים מדלתות וקירות. כמובן שגם בחדרים כמו המטבח, המקלחת והשירותים חשוב להקפיד על נקיון וסדר - במיוחד בכיור ובאסלה אשר הצחצוח שלהם מקנה רושם בסיסי אך חשוב עבור הקונים המגיעים לסיור שאכן מדובר בדירה נקייה ואסטטית.

כמובן שריח הוא דבר חשוב לא פחות - הקפידו לפתוח חלון ולאוורר חדרים ורצוי אף להשתמש בפרחים או במבשם עדין. כמו כן, אל תשכחו שלנעליים ולשקיות אשפה יש ריח פחות נעים וחשוב לדאוג שהם לא יהוו "אטרקציה" בסיור. בנוסף חשוב לדאוג לתאורה טובה וטמפרטורה נעימה ליצירת נוחות מקסימלית בסיור המשפיע בסופו של דבר על התרשמותו של המתעניין על הנכס.

דבר נוסף אך חשוב לא פחות, בית שמתגוררת בו משפחה תקופה ארוכה לרוב יהיה זקוק לתיקונים קוסמטיים כמו שברים בקירות, כתמי עובש, ברזים מטפטפים וכו'. חשוב מאוד טרם תחילת הסיורים לטפל באותם ליקויים כדי לתת הרגשה למתעניינים שמדובר בנכס מטופל ושמור או כמו שאומרים בשפה עממית, "כמו חדש".

תכנון הסיור - צעד גדול להצלחה

מהצד השני, חשוב לזכור שמסע חיפוש דירה חדשה הוא תהליך ארוך שכרוך בלא מעט זמן ומשאבים ולעיתים מעורר חוסר סבלנות בקרב מחפשי הדירה. לכן חשוב להיות מודעים לסיטואציה ולזכור שיחד איתכם הקונים מבקרים בדירות רבות נוספות. הקפידו לתת לקונה הפוטנציאלי הרגשה נוחה ונינוחה וענו על כל שאלה שתעלה בסבלנות כדי לייצר אמון וקרבה עם הקונה.

אדיבות היא בסופו של דבר סוד הקסם - הציעו כוס מים (או משהו מתוק, אף פעם לא יזיק) ותשאלו מה הדברים שחשוב להם לראות בבית. תשימו דגש על נקודות החוזקה של הדירה, לדוגמא אם יש חלל מצומצם בבית, שתפו כיצד הצלחתם להפיק ממנו את המירב ולנצל את השטח בצורה יעילה.

בסוף הסיור קחו לעצמכם כמה דקות, עשו כוס קפה ורשמו אילו שאלות ואתגרים נתקלתם בהם במהלך הסיור והפיקו לקחים כדי להגיע לסיור הבא חכמים ומוכנים יותר.

הסוד בתמחור דירה נכון

אחת הסיבות לכך שדירות טובות לא מצליחות להימכר במשך זמן רב היא מחיר שאינו תואם את ערך הדירה. לפני שאתם רצים לפרסם את הנכס שלכם, עשו מחקר באינטרנט כדי להבין את סדרי הגודל של מחירי הדירות באיזור מגוריכם. מעבר לכך, מומלץ מאוד להיעזר באיש מקצוע כמו מתווך נדל"ן, שחי את העולם הזה יום יום וידע לספק לכם את כל המידע שאתם צריכים.

קחו בחשבון שהרוכשים הפוטנציאליים באים מוכנים לאחר שגם הם מהצד שלהם עשו שיעורי בית ומגיעים מוכנים עם יעד של מחיר בראש. תזכרו שמכירת דירה זו אחת העסקאות הגדולות והמשמעותיות שאנו מבצעים בחיינו כך שאל תפחדו להיכנס למשא ומתן - חשוב שתחליטו עם עצמכם מראש מה הגבול מבחינתכם מבחינת המחיר.

כל אחד והעבודה שלו

אין ספק שניהול תהליך כמו מכירת דירה דורש הרבה זמן ומשאבים שבסגנון החיים העמוס של ימינו מציף לא מעט אתגרים ומכשולים. החדשות הטובות הן שכמו בכל תחום, איש מקצוע עם ידע גדול בנושא יכול להביא תועלת רבה ולייעל משמעותית את התהליך.

מתווך נדל"ן יחסוך לכם את ההתעסקות, יחסוך לכם זמן יקר וכנראה גם ירוויח עבורכם יותר כסף עקב הניסיון בעסקאות מכר רבות וההיכרות עם שוק הנדל"ן על בוריו. יתרון נוסף של מתווכים הוא הקשרים עם מתווכים ולקוחות אחרים המגדילים משמעותית את הסיכוי למצוא את הקונה האידאלי במהירות האפשרית. כשאתם בוחרים במתווך שילווה אתכם בתהליך, חשוב לבחור מתווך עם המלצות טובות הן לגבי השירות והן לגבי המקצועיות שלו.

פרסום, פרסום ועוד פרסום

הרציונל בשיווק הדירה הוא להגיע לקהל נרחב ככל הניתן ולהשיג כמה שיותר פניות של מתעניינים (מה שנקרא חוק המספרים הגדולים). הסוד להצלחה מתחיל בדרך שבה אתם מציגים את הדירה באפיקי הפרסום השונים, מסר נכון יסנן מכם פניות של אנשים לא רלוונטיים וייעל את מסע החיפושים שלכם. אפרופו יעילות גם כאן יש יתרון עצום לעבודה מול מתווך נדל"ן היות והוא מכיר היטב את כל הדרכים והטקטיקות שיימשכו אליכם את הקונה המיוחל.

כיום ישנן המון מדיות וערוצים בהם ניתן לפרסם את הדירה, חלקן דיגיטליות כמו פייסבוק ואתרי אינטרנט ואחרות מודפסות אבל נחזור ונדגיש - המטרה היא לא לפרסם בלי לחשוב על מה אנחנו כותבים. המודעה השיווקית צריך להיות מפורט, מושך ומלווה בתמונות ורצוי גם ווידאו. אל תשכחו שאנשים שמחפשים דירות רואים כמות עצומה של אפשרויות והמטרה שלכם היא להתבלט מעל התחרות.

טיפ בונוס - פרסום שלטים עדיין רלוונטי

למרות שאנחנו חיים בעידן דיגיטלי ואולי זה נשמע קצת מיושן, אתם תתפלאו לגלות שפרסום שלטים עדיין עובד וכן, אתם לא טועים, הכוונה היא לאותם שלטים שהיינו מדפיסים פעם ותולים ברחבי השכונה בשביל לפרסם רכב או בית למכירה.

תופתעו לגלות שאותם השלטים אותם אתם יכולים לתלות בקלות על החלון או המרפסת יכולים למשוך לא מעט קונים פוטנציאליים, במיוחד עם הדירה נמצאת במיקום בולט ומרכזי. היתרון הגדול בכך הוא שאנשים שגרים באזור יעברו לידכם מספר רב של פעמים והדירה תיצרב להם בזיכרון, אז גם אם הם לא מחפשים דירה, הם יוכלו להמליץ לחבר או קרוב משפחה שמחפש. מדובר בחשיפה משמעותית שמגיעה למגוון רחב של אנשים.

מוגש מטעם פיין נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully