וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזר כספי בהפתעה - זה קיים

מוגש מטעם Tax Israel

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 11:31

אם הגעתם למאמר הזה, זה אומר שאתם מחפשים פתרון כלכלי מהיר כמו החזרים כספיים מהמדינה או פשוט תוהים האם המדינה חייבת לכם כסף. חשוב שתדעו, אתם לא לבד

החזרי מס. ShutterStock
החזרי מס/ShutterStock

כל כך הרבה אנשים מחפשים מידע על החזרים כספיים מהמדינה, ובטח בתקופה השברירית שלאחר מגפת הקורונה שעוד לא חלפה מאיתנו ולמעשה מכריחה אותנו להתמודד עם מציאות כלכלית חדשה.

האם גם לכם מגיע כסף חזרה מהמדינה?

אם גם אתם תוהים מאיפה מגיעים הכספים של החזרי מס בין אם לעצמאיים ובין אם החזרי מס לשכירים יש לכך סיבה מאד הגיונית. ומיד נסביר גם איך זה קורה.

המס מחושב באופן שנתי, גובהו על פי בסיס משוערך שנתי. משמע, השערוך של הסכום הכללי ושל כל ההכנסות הנוצרות בשנת המס. אך בפועל, הניכוי נעשה בכל חודש על ידי המעסיקים ולמעשה זהו הניכוי במקור. בסוף שנת המס אפשר לדעת בצורה מדויקת כמה מס באמת אתם צריכים לשלם באמת.

יש לא מעט הקלות לקבוצות אוכלוסיה שונות בנושא של זכויות למיסוי מופחת. מגורים בעיירות פיתוח, שכירים עולים חדשים, חיילים משוחררים, הורים לילדים בעלי בעיות רפואיות או מוגבלות כלשהי. המעסיקים לא תמיד מודעים לזכויות המיסוי המופחת. ועל כן, ניכוי מס הכנסה מתבצע במלואו מהשכירים. החזרי מס לשכירים הם חשובים מאד, וחשוב כן לקחת פעם בשנה איש מקצוע שיבצע עבורכם, כשכירים את אותם החזרים.

אם אתם עובדים ביותר ממקום עבודה אחד כאשר שתי ההכנסות משני מעסיקים שונים. או הכנסה אחת נוספת שהיא לא הכנסה מעבודה, אתם ראשיים לבקש אישור על תיאום המס. אם אינכם עושים זאת במהלך השנה אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב שבו פשוט שילמתם יותר כסף למדינה.

עבור עצמאיים, החזרי המס נעשים על ידי רואה החשבון ועל כן ההחזרים נעשים באופן אוטומטי בתוך הדוח השנתי בסוף השנה.

איך לפעול כדי לקבל החזרים?

לפני הכל, חשוב שתדעו שאתם יכולים לקבל החזר מס עד מספר שנים לאחור. ולכן חשוב לבדוק זאת באופן מקצועי. על מנת לקבל את ההחזר עליכם לפנות אל פקיד השומה האזורי, לבקש טופס בקשה עבור החזרי מס לשכירים או עבור החזרי מס במקרה ואינכם שכירים.

לטופס זה יש לצרף טפסי 106 מכל מקומות העבודה בהם אתם עובדים או עבדתם בשנת המס הרלוונטית, עבורה אתם מבקשים את המס. ואישורים של ביטוח לאומי במקרה של אבטלה, תאונות עבודה, לידה, או שירות מילואים. כמו גם, צרפו גם מסמכים אחרים הדורשים הוכחה לסיבת החזר המס. עשו זאת מראש, כך לא תצטרכו להיות מטורטרים במידה וישנם טפסים נוספים שלא ידעתם עליהם.

למה חשוב להתייעץ ולהסתייע באנשי מקצוע?

לא נולדתם רואי חשבון או מנהלי חשבונות, אם כן הייתם מן הסתם לא הייתם מגיעים לחפש הסברים עבור התהליך הזה. וזה בדיוק הזמן לגשת אל רואה חשבון מקצועי ולבקש סיוע בהחזרי מס. לשכור רואה חשבון באופן חד פעמי עבור שכירים פעם בשנה, ועבור עצמאיים רואה חשבון המעניק את השירות של החזרי מס בדוח השנתי.

בדקו היטב מיהם אנשי המקצוע שאתם שוכרים, דאגו לקבל מספיק המלצות, חוות דעת וביקורות. אתם מפקידים בידיהם אחרי הכל את המידע האישי שלכם והרגיש ביותר. כמו גם, את הביטחון לקבל כספים מהמדינה עבור תקופות מורכבות שעברתם.

התהליך הזה הוא מאד אינדיבידואלי. סכום שקיבל אדם אחד, לא יהיה זהה לסכום שקיבל אדם אחר. על כן חשוב להקפיד על כל המסמכים, ההנחיות, וכמובן לפתח סבלנות.

מוגש מטעם Tax Israel
  • עוד באותו נושא:
  • החזר מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully