וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת על החזרים כספיים מרשות המיסים

מוגש מטעם אינדיגו פיננסים

עודכן לאחרונה: 14.7.2022 / 13:16

אם אתם מרגישים את יוקר המחיה והמשבר הכלכלי בשנתיים האחרונות, אתם לחלוטין אינכם לבד

החזר מס. ShutterStock
החזר מס/ShutterStock

ללא ספק התקופה האחרונה עמה גם מגפת הקורונה הביאו ליוקר מחייה. עסקים קטנים שנסגרו בעקבות חוסר פעילות ובעיה בעולם התעסוקה. הסיטואציה הקשה הזאת, וכמו גם רבות אחריה הביאו לכך שלא מעט אנשים מחפשים מקורות כלכליים שהם לא יצטרכו להחזיר. האם גם אתם זכאים להחזרים מרשות המיסים? מיד תגלו.

כמעט כולם יכולים לקבל החזרים

השאלה הגדולה שכולם שואלים היא האם המדינה חייבת להם כספים. הבעיה היא, שאם לא בודקים, לא באמת יודעים. זה הרי לא שהמדינה לפתע תעדכן אתכם שהיא חייבת לכם כמה אלפי שקלים. עליכם לעבוד לשם כך, לגלות ולברר.

כשמדובר על החזרי מס לשכירים או גם למי שאינו שכיר, חשוב להתעדכן בחדשות הכלכלה וחדשות המימון הרלוונטיות. כמו גם, אם אינכם עצמאיים אלא שכירים, תוכלו לשכור חברה המתמחה בתחום וזאת על מנת שתוכל לבדוק את זכאותכם. אך לפני שתעשו זאת, כדאי גם להבין במה מדובר ומה בכלל ההגדרה של התהליך הזה.

החזר מס הוא בעצם החזר שנובע בגלל גבייה עודפת של מיסים במהלך השנה החולפת. כך אפשר לחשב את שעור ניכוי המס בכל חודש. כאשר שעור זה גבוה מהמס שאתם משלמים, כאן נוצר ההחזר עבורכם.

אנשים הזכאים להחזרים האלו הם לרוב:

• אנשים העובדים בכמה מקומות במקביל אך מעולם לא ביצעום תיאום מס.
• עובדים שפוטרו ולא עבדו חלק ניכר מהשנה.
• תשלומים עצמאיים שאינם דרך המשכורת.
• אנשים שעברו שינוי בסטטוס האישי כמו לידות, גירושין וכו'.
• אנשים שעברו דירה אל איזורים בהם ישנה הקלה במס.
• חיילים משוחררים.
• עולים חדשים.

כאמור, יש עוד קריטריונים אך אלו הם המרכזיים שעליכם לבדוק עם אנשי המקצוע. ומומלץ כמובן לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. בכל זאת מדובר על עניין כלכלי. ועל כספים שאמורים לשמש אתכם ובטח לבטח בתקופה כה שברירית.

אתם יכולים לנסות להגיש לבד את הבקשה עבור החזר מס אך מומלץ כן שהבקשה תיעשה על ידי אנשי המקצוע המכירים את הטפסים, וגם את המערכת. רואה חשבון מקצועי ומומחה בתחום יסייע לכם גם לקבל את מלוא הכספים המגיעים לכם, בלי להתפשר על סעיף זה או אחר. כמו גם, ידע כיצד להתנהל מול חברות המס השונות, הגורמים הפיננסיים והמוסדות הציבוריים מול המדינה לאיתור הזכאויות.

החזרים כספיים מהמדינה, מי כן יכול לקבל אותם?

• שכירים

אם אתם עובדים כשכירים יש לא מעט סיבות לקבלת החזרי מס לשכירים החל מחופשות מחלה ארוכות. ועד לתשלומים עבור ביטוח לאומי, נסיעות לחו"ל. ביטוחים שונים, פעילות בבורסה ועוד. כל זאת מאד אישי, ולכן גם החזרי מס יש לבחון בהתאמה מקצועית אישית.

• עצמאיים

עובדים עצמאיים ובעלי עסקים בין אם קטנים ובין אם גדולים משלמים מס על ההכנסה המשוערת שלהם באמצעות המקדמות. בסוף השנה, רואה החשבון של העצמאיים עורך חישוב מדויק, מדוקדק ומפורט בהתאם לדו"ח המוגש. במידה ופקיד השומה מצא שגביית המס אכן היתה עודפת, העצמאיים מקבלים החזרים בהתאם להערכה.

• החזרים עבור תרומה

ללא ספק הדרך הטובה ביותר לעודד אנשים לתרומה היא החזר כספי. המדינה מאפשרת זיכוי ממס על סכומים מסוימים של תרומה ותוך כך, ישנה רשימה נכבדת של עמותות וגופים המוכרים לצורך ההחזר.
פעם בשנה, שימו לכם תזכורת. בדקו אם אתם זכאים להחזרי מס. הפעולות שאתם עושים, וגם אלו שאינכם עושים יכולות להביא לכם שהמדינה אכן חייבת לכם כספים. לכו תדעו איזו הפתעה מחכה לכם.

מוגש מטעם אינדיגו פיננסים
  • עוד באותו נושא:
  • החזר מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully