וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים, כל מה שנחוץ הוא נווה מדבר נפשי

מוגש מטעם רוח ים סניטי

עודכן לאחרונה: 21.7.2022 / 7:26

בשנים האחרונות היינו עדים ללגיטימציה מתרחבת והולכת של משברים נפשיים, לצד הכרה בתופעות של חרדה ודיכאון שתקפו אנשים מפורסמים, כמו ספורטאיות שפרשו כדי לדאוג לבריאותן הנפשית. זה מעורר הערכה, אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם לפרוש מהשגרה

אישה צעירה חולה סובלת דיכאון עצובה. ShutterStock
דיכאון/ShutterStock

יש אנשים שנאלצים לקבל טיפול בחרדה ודיכאון תוך כדי ניהול שגרת חיים לוחצת ואין להם אפילו אפשרות לקחת פסק זמן במקום שבו אפשר להירגע, להתנתק ולהתבודד מעט כדי לשפר את הקשב לעצמם ולהתרכז בתהליך השיקום וההחלמה. לכל אלה מוצע מקום שנקרא בית מאזן והוקם על ידי סניטי - רוח הים, על מנת לאפשר להם את נווה המדבר הנפשי הזה לפסק זמן להחלמה.

לעבור את זה טוב יותר באופן פרטי

יש מקומות רבים שמתאימים לאשפוז יום או לאשפוז פסיכיאטרי אבל הם ציבוריים, גדולים מדי ואינם יכולי לאפשר לכולם את האווירה התומכת שאפשר לקבל רק במקום קטן. כשבונים בית כזה שנועד למתן טיפול נפשי פרטי אפשר גם לגוון בבעיות שמביאות אנשים כאלה לשם ולתת מענה לא רק לאנשים שזקוקים ממש לטיפול פסיכיאטרי אלא גם לכאלה שזקוקים למגוון טיפולים נוספים לבעיות אחרות. לא כל משבר נפשי דורש אשפוז ולא כל הפרעה היא מחלת נפש, ולכן במדרג הביניים הזה יש גם מקום למוסדות קטנים ופרטיים שמציעים אפשרויות טובות ומותאמות יותר לאנשים כאלה. החלום של אנשי מקצוע רבים התגשם במקום כזה שבו יוכלו לתת באמת מענה יותר ממוקד לאנשי שזקוקים רק לפסק זמן נפשי מהשגרה בגלל קשיים כמו חרדות שהתעוררו או משבר שהכניס אותם לדיכאון שממנו הם רוצים לצאת בהינתן העזרה המקצועית המתאימה, אבל באווירה אחרת, לא באשפוז מוסדי.

מסגרת של חלופה פסיכיאטרית

לא צריך להיבהל מהמילה חלופה פסיכיאטרית או טיפול נפשי או תרופות משום שהן לא אמורות להחתים אנשים בסטיגמה כלשהי. אבל קורה שהם לא מובנים ולכן רבים מהם יעדיפו לעבור טיפול ופסק זמן כזה במקום פרטי כמו סניטי - רוח ים. זהו מקום שנחשב לבית מאזן ומתקדם ובדיוק כמו מרכז בריאות הנפש הרצליה הוא משרת את האנשים שרוצים לעבור טיפולים שונים באווירה אחרת לגמרי.

מוגש מטעם רוח ים סניטי
  • עוד באותו נושא:
  • חרדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully