וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח אפליקציות מובייל

מוגש מטעם קורל טכנולוגיות

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 14:55

בשנים האחרונות, מהפכת הטלפונים הסלולאריים הביאו איתם שינויים רציניים, ובין היתר יש ביקוש מתמיד לפיתוח של עוד ועוד אפליקציות מובייל לאייפון או לאנדרואיד

גבר יושב מול מחשב. ShutterStock
גבר יושב מול מחשב/ShutterStock

מלבד אפליקציות שכל מטרתן הוא הנאה, יש גם אפליקציות שמספקות תוכן ושירותים כמו אפליקציית קופת החולים או אפליקציות תשלום.

השלבים בפיתוח אפליקציות מובייל

הגדרת האפליקציה

פיתוח אפליקציה דורש תכנון מעמיק והגדרת צורך.

צריך להגות רעיון מקורי של מה תהיה האפליקציה, מי קהל היעד שלה, למה היא משמשת, אילו שירותים היא מספקת ואילו פעולות ניתן לבצע באפליקציה כמו למשל קבלת מידע, ביצוע עסקאות או מטרות הנאה בלבד.

אפיון האפליקציה

לאחר שהוחלט על סוג האפליקציה, מפתחי האפליקציה יצטרכו לאפיין את האפליקציה.

זאת אומרת, הם כותבים תסריט משתמש שמתכלל בתוכו בדיוק איך האפליקציה צריכה להיראות ומה השימושים שלה, ומגישים אותה למתכנתי האפליקציה שעושים את הפיתוח אפליקציות מובייל.

אפיון חווית משתמש

בכל פיתוח אפליקציה למובייל, האפליקציה חייבת להיות כמה שיותר ידידותית למשתמש, יעילה, נוחה ונגישה, וכן נראית טובה מבחינה ויזואלית, כדי שהלקוחות ירצו להשתמש באפליקציה כמה שיותר.

עיצוב האפליקציה

זהו חלק חשוב ביותר שבו בוחרים כיצד האפליקציה תיראה מבחינה ויזואלית. הצבעים צריכים להיות נעימים ומותאמים לאופי האפליקציה, צריך לבחור את הלוגו, התמונות, וכל אלמנט עיצובי שמשפיע על נראות האפליקציה.

בדיקת האפליקציה

זהו השלב האחרון בפיתוח אפליקציות מובייל לפני שמקבלים את התוצר המוגמר. בשלב הזה תהיה בדיקה לראות שהאפליקציה עובדת כמו שצריך בכל המישורים, ואם מוצאים תקלה אז מטפלים בה.

שפות פיתוח אפליקציות

ניתן לפתח אפליקציות על ידי שימות בשפת JAVA לאנדרואיד או Objective C לאייפון אבל הרבה יותר יעיל להשתמש בפריימוורקים המקצרים משמעותית את זמן הפיתוח.

הפריימוורק הנפוץ לפיתוח אפליקציות מובייל הוא ריאקט נייטיב והפריימוורק הנפוץ לפיתוח אפליקציות דסקטופ הוא Electron JS.

לסיכום

פיתוח אפליקציות מובייל חייב לעבור את כל השלבים של הגדרה האפליקציה, אפיון שלה, חווית משתמש, עיצוב ובדיקה כדי שהתוצר שמתקבל יהיה ברמת הגימור הטובה ביותר לנוחות המשתמש.

מוגש מטעם קורל טכנולוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully