וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו מצעים כדאי לבחור בקנייה הבאה?

מוגש מטעם Homestyle

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 12:22

אף חדר שינה לא שלם ללא מצעי איכות המשלימים את המזרן ואת המיטה. אז איך בוחרים נכון?

אישה במיטה מתחת לשמיכה. ShutterStock
מצעים לבנים מעניקים תחושת שלווה/ShutterStock

בין אם יש לכם מיטה וחצי או מיטה זוגית, הטיפים הבאים יעזרו לכם לבחור את המצעים הנכונים בקניה הבאה (לעצמכם או אולי כמתנה).

1. צפיפות הסיבים - מזה זה אומר

יתכן שאתם מאותם אנשים שאוהבים את המצעים שלהם צבעוניים ומרובי גוונים. יתכן שאתם מאלה שאוהבים את הטוהר ותחושת השלווה שמעניקים מצעים לבנים דווקא. אין פה נכון או לא נכון, אבל עוד לפני בחירת הצבע או הדוגמא, שימו לב לצפיפות הסיבים (יש המעדיפים להגדיר זאת כצפיפות החוטים). ככלל, אפשר לזהות איכות גבוהה בכך שצפיפות הסיבים רבה. יחד עם זאת, הצפיפות קשורה גם לסוג הבד. כותנה למשל, מעצם הגדרתה תהיה צפופה פחות ביחס למצעים שעשויים סאטן (בד מבריק יותר). ככלל, מומחים ממליצים על צפיפות שמתקרבת ל-150 לאינץ' ובמצעי סטאן אפילו מעל 200.

2. מהם היתרונות של בד כותנה טבעי?

בארצות חמות, וישראל היא ללא ספק חמה ובאזור החוף גם לחה, יש כמה יתרונות בבחירה של מצעים מכותנה. הסיבה לכך היא שמדובר על בד טבעי שהוא גם חומר נושם. הוא מרגיש נעים על הגוף ונחשב למאוורר. הם מרגישים בנוח גם בעונה החמה וגם בחורף ובנוסף, הם נראים ומרגישים יוקרתיים ואיכותיים. בנוסף, שימו לב שישנם מצעים מבד מעורב, למשל כותנה המשולבת עם פוליאסטר. זהו פתרון סביר למי שרוצה להשיג מחירים יותר נמוכים, אבל יש פה קאץ'. אם החוטים הסינטטיים מרובים מדי, התחושה פחות נעימה והבד פחות נושם. הפתרון - לוודא שאחוז הכותנה גבוה יותר מאשר הסיבים הסינטטיים. גם בדי משי, פשתן או סאטן נחשבים לאיכותיים וכאמור, צפיפות של 150 - 200 ולעיתים אפילו יותר, תעניק איכות שינה נעימה ומפנקת במיוחד.

3. שימו לב לגודל

אחרי שהבנו שכותנה יוצרת מצעים רכים ומפנקים, בל נשכח את עניין הגודל. לעולם אל תקנו מצעים מבלי לדעת את מידת המזרון. הסטנדרט עבור מיטה זוגית רגילה אומר שהיא ברוחב של 140 סנטימטרים. אולם מזרונים רבים הינם למעשה רחבים יותר, כך שהמצעים הרלוונטיים יהיו ברוחב של 160. ישנם מצעים בגודל סטנדרטי של מיטה ליחיד, של מיטה וחצי וכן מידות נוספות. ורק לשם הבהרה, שמיכה לזוג, בגודל הנפוץ, היא של 200 על 220 סנטימטרים.

4. צבע זה יופי ויותר

אם אתם מרגישים כי מצעים יפים הם מצעים צבעוניים, קבלו קצת מידע נוסף. בחירה מאוד טבעית למצעים מרהיבים תהיה הדפס צבעוני של פרחים. תחושה אביבית ונעימה מובטחת. יחד עם זאת, אם רוצים להרגיש בבית כמו במלון, אפשר לבחור מצעים לבנים ורכים במיוחד. צבעים רכים בסגנון פסטל, מכניסים עימם משהו מרגיע ואפילו רומנטי. אופי צעיר ועדכני יכול להתקבל בסגנון הקומיקס (מתאים לא רק לילדים). צבעים חזקים מביאים אפקט אנרגטי. לא כולם אוהבים את זה בחדר השינה, אך אם אתם מתחברים לכך, זו בחירה בהחלט ראויה.

5. שימו לב לתווית

בקניה הבאה, שימו לב לעוד כמה דברים. למשל, התווית תגלה לכם מאיזה חומר ייצרו את המצעים וגם מהי הצפיפות של הסיבים והחוטים. בנוסף, כך תוכלו לדעת איך נכון לכבס את המצעים על מנת לשמור על רכות וגם לשמור על הצבע. כמו כן, וודאו מראש מהו הרכב הסט. לדוגמא, סט של חמישה חלקים מתאים למיטה זוגית עם שמיכה כפולה. סט ארבעה חלקים מצויד עם שמיכה אחת ויחידה.

מוגש מטעם Homestyle
  • עוד באותו נושא:
  • מצעים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully