וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PPC או SEO: מהם ומה ההבדלים ביניהם?

מוגש מטעם seorganic

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 11:01

לככב בתוצאות האורגניות או ליצור "הייפ" מטורף בממומן? זאת כמובן השאלה. אבל מה בעצם ההבדלים בין קידום SEO אורגני לבין PPC ממומן ומה מהם הכי נכון לעסק שלכם? מיד תגלו הכל

קידום אתרים. ShutterStock
קידום אתרים/ShutterStock

בין אם אתם נמשכים לצד השיווקי בעסק ובין אם כל מה שמעניין אתכם הוא לאסוף מזה לידים, ברור שעליכם להבין לכל הפחות את הבסיס שעליו נשען כל שיווק דיגיטלי לעסקים ושמכוון אתכם למהלכים נכונים, מדויקים ויעילים. קידום אורגני וקידום ממומן מהווים את שתי הדרכים עליהן מבוססת תורת השיווק במנועי החיפוש ברשת ובאופן עקרוני, שניהם מיועדים להעברת לידים לעסק.

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני או בקצרה SEO (Search Engine Optimization) הוא תהליך שיפור האתר על מנת שיתאים לדרישות מנועי החיפוש, מה שיביא להצגתו המוגברת לעיני הגולשים ובכך ימקסם את האפשרות שלהם להיכנס אל האתר שלכם ולהזמין ממנו שירותים ומוצרים.

איך עושים את זה? מדובר בתהליך שלם ומתמשך, שאין לו נקודת סיום אף פעם. הקידום נשען בעיקר על פרמטרים שנקבעו בחברת גוגל (מנוע החיפוש המרכזי והפופולרי בעולם) ושאותם אמור כל אתר ליישם אצלו על מנת שיוצג לגולשים בתוצאות החיפוש. כידוע, כל גולש סביר לא יתעכב על תוצאות החיפושים שנמצאות בעמוד השני והשלישי, מה שמשאיר אותו בדרך כלל עם 10 התוצאות שממתינות בעמוד הראשון בלבד. ככל שתבצעו את הדרישות לקידום באתר ברמה הטכנית, התוכנית וגם הוויזואלית, כך גוגל "יאהב" אתכם יותר, יעניק דירוג יותר גבוה לאתר והסבירות שיוצג לגולשים בעמוד התוצאות הראשון תעלה. זוהי למעשה כל תכליתה ומטרתה של עבודת הקידום.

מהו קידום ממומן?

הקידום הממומן או בקצרה PPC (Pay Per Click) הוא האפשרות להביא באופן מיידי גולשים לתוך האתר שלכם באמצעות פרסום. בוודאי נתקלתם לא פעם באזכור "מודעות" בהצגת התוצאות של גוגל שמתווספות לתוצאות החיפושים הרגילות (כלומר, האורגניות) וכך גם ברשתות החברתיות, שמבהירות אילו פוסטים מוצגים בצורה אותנטית על ידי קבוצות וחברים ואילו מהם "קופצים" לכם כקידום בתשלום.
וכך למעשה, במקום שגוגל יצטרך "לאהוב" אתכם כפי שעליו לעשות ככל שתשפרו את האתר לפי דרישותיו, תוכלו פשוט לשלם לו (או לחילופין לרשת החברתית בה אתם משווקים) כדי להגיע לראש התוצאות ולהזמין פנימה את הגולשים.

מתי בוחרים בקידום אורגני ומתי בממומן?

בעולם השיווק הדיגיטלי המקצועי, אין למעשה העדפה ברורה של אחד מהשניים שכן שניהם חשובים. יחד עם זאת, בעוד שניתן להמשיך לשווק בהצלחה רבה גם מבלי לעשות קידום ממומן בגוגל, אי אפשר לשווק בהצלחה ללא הקידום האורגני, כך שהוא תמיד יבוא קודם בסדר העדיפויות וגם יישאר הרבה אחרי שתקציב הפרסום הממומן מסתיים.

השאלה הנשאלת כאן היא בעיקר עסקית: האם פעולה אורגנית מסוימת, תניב לי את האפקט הרצוי, או שמא עדיף לקדם בממומן?

כדי לענות על השאלה, ניקח להמחשה חנות פרחים שמבוססת על משלוחי פרחים ובלונים אונליין. ככל שהחנות תרצה שמי שמחפש "חנות פרחים" "פרחים לשבת" או "זר פרחים ליולדת" יגיע דווקא אליה - חשוב שתקדיש תשומת לב ואת המשאבים הנדרשים לעבודת הקידום האורגני, שתביא בסופו של דבר להימצאות העסק בתוצאות המובילות.

אבל מה קורה במועדי "השיא" של החנות בהם היא בוודאי תרצה לאותת על מבצע, לחזק את מערך הפרסום לקראת החג, אפילו להכריז שהגיעו פרחים עונתיים נדירים שחייבים לתפוס מהר? במקומות הללו, רצוי שהעסק יפעל בדרך של קידום ממומן, מה שיאפשר לו למשוך קהל בצורה מוגברת ולהתכונן לשיווק מוגבר בנקודות זמן ידועות ומתוכננות מראש.

ולכן ניתן לסכם זאת כך:

ככל שהאתר מעוניין להתבלט כתוצאה רלוונטית לגולשים בראש תוצאות החיפושים בגוגל - עליו לבצע קידום אורגני בצורה שוטפת, קבועה ומקצועית.

ככל שהאתר מעוניין להתבלט בימי מכירה מיוחדים, מבצעים שאסור לפספס, לחזק את מערך המכירות הקיים ולטפח טוב יותר את התודעה של הקהל לגבי קיומו - יש לתכנן קמפיינים איכותיים לצורך פרסומם בתשלום.

יתרונות וחסרונות בקידום אורגני וממומן

הקידום הממומן

הוא מתאים לכל סוגי העסקים, כך שהקהל מחפש והקמפיין עולה, או שהוא גולש ברשתות החברתיות, מזוהה כלקוח פוטנציאלי ואז מוצג לו הקמפיין. בנוסף, דרך PPC ניתן לאסוף לידים בכמות גבוהה ובמהירות, תוך ניצול הזדמנויות כדי להציג הצעה רלוונטית (סופעונה, סייל, השקת מוצר חדש) ולעשות זאת "כאן ועכשיו".

יחד עם זאת, לקידום הממומן יש עלויות לא מבוטלות וככל שהתחום תחרותי יותר, כך הן הופכות יקרות יותר פר הקלקה. בנוסף, כל קמפיין תחום בזמן כך שיש צורך לתכנן, לייצר ולהקים בכל פעם עוד ועוד קמפיינים.

הקידום האורגני

SEO מאפשר לאתרים לשמור על תאימות מול גוגל. כאשר האתר מבין איך גוגל "חושב" ומגיב בהתאם, הרי שהוא מבין הלכה למעשה את הגולשים שלו. הדבר יניב דירוגים יעילים, טראפיק (כניסות לאתר) גדול יותר וגם שהות ארוכה של יוזרים בתוך האתר. הקידום האורגני גם מאפשר לאתר להשיג תוצאות לאורך זמן ולשמור עליהן כדי ליהנות מאותה הרווחיות.

חסרונות הקידום האורגני נעוצים בעיקר בעבודה האינטנסיבית, השוטפת ואולי גם הסיזיפית בקידום האתר, שתתבטא אצל חלק מבעלי העסקים בנקודת שחיקה בה הם יזניחו את הקידום ויאבדו חלק ניכר מהתוצאות שהושגו. ניתן להתגבר על כך באמצעות עבודה לטווח ארוך מול חברת קידום מקצועית.

מוגש מטעם seorganic
  • עוד באותו נושא:
  • SEO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully