וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעדי הגאווה המיוחדים בעולם

מוגש מטעם Gayout

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 7:22

ניו יורק, סאו פאולו, סידני, טורונטו או תל אביב? קבלו את מצעדי הגאווה הכי לוהטים בעולם

מצעד הגאווה בעיר ניו יורק. ShutterStock
מצעד הגאווה בעיר ניו יורק/ShutterStock

הוא נולד בניו יורק בשנת 1969, בסביבה מאתגרת ולא תומכת במיוחד, אך פרץ דרך בלוקיישנים שונים בעולם. הוא משנה צורתו בהתאם לאנשים ולמקום, ומשפיע על מיליונים שלוקחים בו חלק. מצעד הגאווה, על כל צורותיו, מעיד על העשייה המשותפת למען השוויון וההכרה, והוא דרך חשובה (ויצירתית) לחגוג את מי שאתם.

ניו יורק - איפה שהמצעד נולד

ממקרה בודד של פשיטה משטרתית שנערכה ב-28 ליוני 1969 על מועדון המזוהה עם הקהילה ההומוסקסואלית "Stonewall Inn", בגריניץ' וויליג', ועד להיותו אבן דרך משמעותית לזירוז הקמת תנועות הלהט"בים ברחבי ארה"ב בשנת 1970, ובהמשך ברחבי העולם. מצעד הגאווה בניו יורק, שנחגג בסוף השבוע האחרון של חודש יוני, הוא אחד המצעדים הגדולים בעולם. אירועי הגאווה בניו יורק נמשכים כ-30 ימים, וכוללים מעל 50 אירועים, 3 מיליון משתתפים, תלבושות יוצאות דופן ומסיבות ריקוד ספונטניות.

מדריד (ספרד) - המצעד הטוב ביותר באירופה

המצעד במדריד, מתרחש בדרך כלל בסוף השבוע שמיד לאחר ה-28.6, יום הגאווה הלהט"בית הבינ"ל. החגיגה מתחילה לרוב ביום רביעי אחר הצהריים ב-Chueca Square ונגמרת ביום ראשון. המצעד במדריד הוא הגדול ביותר באירופה, והוא מושך קהל של כ-2 מיליון אנשים מדי שנה. המצעד הראשון התרחש במדריד ב-1979, עם פטירתו של הדיקטטור פרנסיסקו פרנקו, והיום ספרד נחשבת לאחת המדינות הידידותיות בעולם ללהט"בים, עם חוקים מתקדמים, כולל נישואין חד מיניים.

סאו פאולו (ברזיל) - המצעד הגדול ביותר בעולם

מצעד הגאווה בסאו פאולו נחשב למצעד הגדול בעולם, והוא מושך 5-3 מיליון אנשים מדי שנה. הוא החל בסאו פאולו בשנת 1997, והוא מתרחש בסוף השבוע הראשון בחודש יוני, ברחוב המרכזי בעיר "Paulista Avenue". המצעד מדורג ברשימת "השיאים של גינס" כמצעד הגאווה הגדול בעולם, עם 2.5 מיליון משתתפים משנת 2006, ושבירת שיא של 4 מיליון משתתפים בשנת 2009. אפליקציית ההיכרויות של הקהילה הלהט"בית "grindr", הכתירה אותו כמצעד הגאווה הטוב בעולם.

סידני (אוסטרליה) - המצעד הצבעוני בעולם

המצעד בסידני מתרחש במהלך הקיץ באוסטרליה בסוף פברואר/תחילת מרץ, במקביל לעונת הקרנבלים, ונקרא "Sydney Gay and Lesbian Mardi Gras". המצעד, שהחל בשנת 1978, הפך בין המפורסמים והוותיקים בעולם. הוא מתחיל במסיבת רחוב בשעות הלילה המאוחרות ב-"Oxford Street" וכולל כ-500 אלף משתתפים. הוא הפך כל כך מפורסם, עד כי כוכבים רבים כמו קיילי מינוג, סינדי לאופר וג'ורג' מייקל הופיעו שם במהלך השנים.

טייפה (טייוואן) - המצעד הגדול ביותר באסיה

המצעד שמתרחש בשבת האחרונה בחודש אוקטובר, עם יותר מ-200,000 משתתפים מרחבי העולם, באירוע תוסס בן 4 ימים, הוא המצעד הגדול ביותר ביבשת אסיה. בזמן שמרבית המדינות ביבשת אסיה אינן תומכות בחוקים למען הקהילה הלהט"בית, טייוואן עושה את ההיפך, והיא המדינה היחידה בכל יבשת אסיה שמאפשרת נישואין לכולם. המצעד החל בשנת 2003, כמצעד קטן של כ-1000 אנשים, שמאז גדל למשהו בעל משמעות גדולה, לא רק עבור הקהילה הגאה בטייוואן, אלא בכל יבשת אסיה.

יוהנסבורג (דרום אפריקה) - המצעד הגדול ביותר באפריקה

לא בכדי ניתן לו שם החיבה "Pride of Africa", שכן הוא המצעד הגדול ביותר באפריקה ואחד מאירועי הגאווה המעטים ביבשת השחורה. בגלל מיקומו של המצעד, ביבשת הגרועה ביותר להיות בה הומוסקסואל, הרי שהוא אירוע הגאווה בין המשמעותיים בעולם. אירועי הגאווה החלו ביוהנסבורג באוקטובר 1990, והיום הם מתרחשים מדי שנה, בשבת האחרונה בחודש אוקטובר. בשנת 2006, דרום אפריקה הפכה למדינה הראשונה (והיחידה) שאפשרה נישואין חד מיניים.

בואנוס איירס (ארגנטינה) - חגיגת הגיוון

אירועי הגאווה בבואנוס איירס "The March of Pride" מתרחשים בחודש נובמבר, במשך שבוע ימים של חגיגת גיוון אחת גדולה. השיא הוא במצעד השנתי, המתקיים לאורך אחת מהשדרות החשובות בעיר "Avenida de Mayo". המצעד הראשון בבואנוס איירס התרחש ב-1992, והיום מתקיימים האירועים במקומות שונים בעיר, וכוללים נאומים, מוזיקה וריקודים. הם נמשכים עד הערב, מלווים חגיגות באוטובוסים, רכבות, ברים ומועדוני לילה. ארגנטינה היתה המדינה הראשונה בדרום אמריקה, השנייה במדינות אמריקה והעשירית בעולם לאשר נישואין חד מיניים ביולי 2010.

טורונטו (קנדה) - Gay-friendly

קנדה היא אחת המדינות הידידותיות ביותר בעולם עבור הקהילה הלהט"בית. המצעד בטורונטו, שנחגג באמצע חודש יוני, הוא בין הוותיקים בעולם (החל ב-1972). הוא צבעוני ותוסס, עמוס ומושך קהל של 1-2 מיליון אנשים. המסיבה מתחילה בפינת הרחובות Bloor&Church, והמיוחד במצעד הספציפי הזה ובאירועי הגאווה בכלל, הוא העובדה שממשלת קנדה לא רק מגבה אותם כלכלית (ובהתלהבות), אלא שמנהיג המדינה מעורב לעתים קרובות באירועים ונראה מוביל את התהלוכה כולה.

קלן (גרמניה) - קטנה אבל מבינה עניין

קלן היא העיר הרביעית בגודלה בגרמניה, ואחת הערים הידידותיות ביותר באירופה עבור הקהילה הלהט"בית. המצעד מתרחש בשבת הראשונה בחודש יולי, ומושך קהל רב של 1-2 מיליון אנשים (אוכלוסיית העיר כולה מונה מיליון תושבים). הפסטיבל שהחל בשנות ה-80, נחגג במשך שבוע שלם וכולל פסטיבלים, מסיבות, הופעות ושפע אירועי גאווה אחרים.

תל אביב, יא חביבי, תל אביב

איך אפשר בלי הגאווה הישראלית שלנו - בירת הלהט"בים של המזרח התיכון. שבוע שלם של מסיבות ואירועים שלא יביישו אף עיר אירופאית אחרת. תיירים מכל העולם צובעים את הרחובות בצבעי הדגל ומתכנסים למסיבת חוף אחת גדולה, בלחות התל אביבית של חודש יוני. תהיו חזקים.

אירועי הגאווה בעולם כוללים תהלוכות ומצעדים, עצרות, פעילויות הנצחה, ימי קהילה, מסיבות ריקודים ופסטיבלים. הם מלווים בסמלים שונים, מתרחשים בחודשים שונים ובמגוון יעדים. אז אחרי שהחלטתם באיזה גודל וצבע תעדיפו את המצעד שלכם, זכרו שבכל מקום בו תצעדו בעולם, מיליונים אחרים צועדים יחד אתכם למען אותה המטרה.

מוגש מטעם Gayout

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully