וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

One Woman Show: מנכ"לית חברת משקאות היוקרה פורצת גבולות חדשים

מוגש מטעם Vazir

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 12:34

יזמית צעירה עוקפת את יצרניות הענק בהיותה בת 27 בלבד. אילה שיאחי פרצה לעולם העסקים בסערה עם המשקה האולטימטיבי לישראלים והיא מגישה אותו קר, עם שתי קוביות קרח וטוויסט חדשני

אילה שיאחי. יח"צ,
אילה שיאחי/יח"צ

בזמן לימודיה הסטודנטיאליים, הקימה אילה את החברה הרשמית הראשונה שלה 'IK משקאות'. היא נכנסה לעולם העסקים צעירה מאוד ונחושה מאוד לטפס לפסגת ההצלחה היזמית, ואכן עשתה את זה.

"עם הרבה דם וזיעה", אילה דואגת להזכיר לי, לפני שהיא מציעה לי כוס קרה של ערק יוקרתי במיוחד.

מלכת הדרום

בילדותה אילה גדלה בשכונה מורכבת בירושלים, בת למשפחה ערכית מאמינה ואוהבת, אבל רחוקה שנות אור מעולם העסקים.

"הייתי הרפתקנית," צוחקת אילה, "אם הייתם רוצים למצוא אותי כנראה הייתי מסתובבת בשכונות ירושלים עם החבר'ה. היינו מחפשים הרפתקאות."

בסופו של דבר אילה סיימה את התיכון עם בגרות מורחבת מהרגיל, ורצון להשתלב בתפקיד קרבי בצבא במטרה לשרת את מדינתנו הקטנטונת בגאווה.

לאחר שלוש שנים בהן שירתה כלוחמת ומפקדת בצה"ל, השתחררה והקדישה עוד שנה כדי לטייל בעולם. היא שבה לארץ עם משימה ברורה מאוד - לכבוש את עולם העסקים. היא השלימהB.A משולב בתחומי התקשורת וניהול החברות, ובזכות החדות העסקית שלה כבר בגיל 23 מצאה את עצמה מככבת בדירקטוריון הראשון בחייה!

מאותה נקודה הדרך להצלחה הייתה ודאית. השאלה כבר לא הייתה "אם", אלא "מתי".

אי-פעם דמיינת שתצליחי ותפרצי ככה דווקא בתחום האלכוהול, ועוד בפחות משנה?

"בזכות התשוקה שלי לעולם האלכוהול היה לי ברור שאצליח, אבל מודה שקפסולת הזמן הפתיעה גם אותי. אחרי הכל נכנסתי לתחום מאוד גברי ותחרותי ששוחים בו אנשי עסקים מנוסים ומבוססים מכל העולם."

בטח היה קשה להשתלב בתחום שנשלט על ידי גברים והרבה מאוד כסף...

"כן, ואת מתארת את הדברים מאוד בעדינות..." מחייכת, "זה לא הרתיע אותי אפילו לשנייה אחת, אם לזה את מתכוונת."

ואכן, בתור מנכ"לית צעירה, אילה שיושבת מולי מאוד רחוקה מכל בחורה ממוצעת בת 27. יש בה הרבה ביטחון, הבנה עסקית מעמיקה ויצירתית, ויכולת מיוחדת לעמוד מול כל אישיות כשווה. היא חדה מאוד ובעלת כריזמה בלתי רגילה, וזה מסביר למה מיד כשפוגשים אותה רואים מה מושך אליה אנשי עסקים משלל עולמות ותחומים.

עראק Vazir. יח"צ,
עראק Vazir/יח"צ
עראק Vazir. יח"צ,
עראק Vazir/יח"צ

לפעמים חלומות מתגשמים

בגיל מאוד צעיר ובשאפתנות יוצאת דופן אילה כבר הייתה אשת עסקים מן המניין והשאירה חותם בתחומה.

עסקים בתחום האלכוהול נחשבים למסובכים ומפוקחים היטב, ולכן הם מצריכים לעבור בירוקרטיה לא פשוטה, לקבל אישורים מהמדינה לייצור והפצה, כמו גם יצירת רשת קשרים עם מפעלים, יבואנים ומפיצים בכל רחבי העולם. למרות זאת, אילה המשיכה לטפס במהירות במדרגות התחום, עם חזון לייצר אלכוהול יוקרה ברמת פרימיום בלתי-מתפשרת.

"היום הלקוחות בישראל מחשיבים את Vazir לאוזו הישראלי. זה המותג הראשון שהוצאנו להפצה המונית וזו המחמאה הכי מדהימה שיכולנו לקבל." מציינת אילה.

כשהחלה לחשוב על הקונספט, אילה רצתה להפוך את הערק למשקה חדשני, יוקרתי, וגלובלי. אחרי שעבדה עם מספר מעצבים, היא גייסה למשימה את מעצב העל דניאל פרלמן וכששאלנו אותו שמענו ממנו "שכבר מהפגישה הראשונה היה קליק בלתי מוסבר, חסר אגו, עם רצון לייצר חדשנות בשוק הישראלי והעולמי, והכימיה הזו היא שהביאה לתוצר האיכותי הזה" אומר לנו דניאל. היום דניאל פרלמן צמוד אלינו ומעצב את כל קווי המוצרים של החברה. "בפרויקט Vazir היה לנו חשוב לייצר מותג בינלאומי איכותי ויוקרתי בקטגוריית האניס האהובה, ופרלמן התעלה מעל הציפיות."

בזכות האהבה וההיכרות שלה עם עולם האלכוהול, אילה נטמעה בתחום כמו כריש בשונית. הרגיש לה מאוד טבעי להיכנס לתחום שהמטרה שלו היא לעשות שמח ולחבר בין אנשים. בכדי לייצר את משקה האלים, אילה שיפצה מתכון סודי שנשמר בקנאות אצל משפחה יוונית במשך מאות שנים. מתוך רצון לשדרג את המתכון ולהפוך אותו לאיכותי, היא יצרה קשרים עם מפעלים באיטליה, גרמניה, צרפת ואפילו דרום אפריקה. טסה, נפגשה, טעמה, בדקה ועשתה הרבה מבחני מומחים וקבוצות מיקוד בישראל, אמריקה ואירופה, עד שאיתרה את המרכיבים הטובים ביותר בשוק העולמי לערק היוקרה וייבאה אותם לארץ.

"כל טיפה בבקבוק של Vazir עוברת תהליך בישול ארוך וסינון קפדני ביותר בעל חמישה שלבים, ומורכבת מאניס ייחודי וטבעי שנבחר בקפידה, כמו גם חומרי גלם טבעיים. זה מה שמעניק ל- Vazir צלילות ייחודית ומאוזנת. 200% איכות.", מתחייבת אילה, "כנ"ל הבקבוק והחוויה העיצובית כשלעצמה, צריך להרגיש ולראות את הבקבוק ומיד מבינים שמדובר כאן בליגה אחרת לגמרי."

בעולם שבו המילים ערק ופרימיום היו כמו מים ושמן, היה ל- Vazir הרבה מקום לגדול ולהשתלב בארץ ובעולם. כיום, ניתן למצוא ערק Vazir בכל עיר בישראל על מדפי רשתות חנויות האלכוהול המגוונות, מרכולים שכונתיים, קיוסקים, מגוון מועדוני לילה ואולמות אירועים ברחבי הארץ, כמו גם באתר החברה, באתר "יין בעיר" ואפילו באפליקציית וולט! בימים אלו נערכים במחסני החברה לחדירת המותג והתרחבותו בשווקים האמריקאיים והאירופאים.

"אמונה, אומץ והרבה התמדה ועבודה קשה"

ואכן, אילה מונחית על ידי האמונה שלה מאז ומעולם. "אימא שלי הלביאה מקפידה להזכיר לי כל יום 'ייגעת ומצאת תאמין'. הכל זה מבורא עולם, לכן כל יום אני מזכירה לעצמי להודות לו מחדש. ממנו גם קיבלתי את ההורים המיוחדים שלי, שהעצימו אותי מאז ומתמיד, גם כשהייתי ילדה לא כל כך טובה...", צוחקת.

היום אילה מתגוררת בווילה רחבת ידיים במרכז הארץ ונהנית מפירות עמלה. היא ממשיכה למנכ"ל את החברות שלה, כמו גם למצות הזדמנויות השקעה חדשות ומגוונות.

"החזון שלנו הוא להפוך את 'IK משקאות' לבית משקאות אלכוהול אקסקלוסיבי עם התחייבות ברורה ללקוח, כל סדרת משקאות שלנו היא חדשנית, איכותית ובנויה מהרכיבים הטובים ביותר בעולם."

הסיפור של אילה מוכיח שרעיון טוב יחד עם אומץ רב, התמדה והרבה עבודה קשה משתלמים, ושתמיד ניתן למצוא את הדרך לטפס לפסגת ההצלחה. זה רק עניין של כמה אתם רוצים את זה.

לרכישת Vazir אונליין, לחצו כאן.

מוגש מטעם Vazir
  • עוד באותו נושא:
  • עראק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully