וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכרת רכב לחודש

מוגש מטעם פאמיליטור

עודכן לאחרונה: 8.8.2022 / 10:44

אין כל ספק כי התחבורה הציבורית בישראל אינה שירות שניתן לסמוך עליו לשימוש יום יומי ולטובת צרכים מגוונים. לאור זאת, על מנת להתנייד בנוחות סבירה צריך להחזיק רכב

סוכנות השכרת רכב מכירת רכב. ShutterStock
סוכנות השכרת רכב מכירת רכב/ShutterStock

לא בכל סיטואציה בחיים ההחלטה הנבונה ביותר היא רכישת רכב. במקרים רבים ההחלטה הנכונה היא לשכור רכב לפרק הזמן במהלכו תהיו זקוקים לרכב.

באילו מקרים נכון להשכיר רכב?

המקרים הקלאסיים והשגרתיים בהם אנשים שוכרים רכב הם כאשר הם מגיעים למדינה זרה למספר ימים למטרת טיול. עם זאת, ישנם שלל מקרים בהם אדם יהיה זקוק להשכרת רכב לטווח ארוך הרבה יותר. כך לדוגמא, במקרים בהם אדם נוסע לנסיעת עסקים ממושכת או שהוא מארח אורחים בנסיעת עסקים. מקרה אחר הוא מקרה בו אדם מוכר את רכבו ונאלץ להמתין זמן מה עד לרכישת רכב חדש. מצב זה עשוי לקרות גם כאשר ישנה תקלה ברכב ויש צורך בשירות של השכרת רכב לחודש כדי להמתין זמן לתיקונה. מצב אחר הוא כאשר משפחה מבקשת לצאת לטיול בהרכב החורג ממספרה בזמני שגרה.

מה צריך לדעת על הרכב?

כאשר אתם מבקשים לבחור השכרת רכב לחודש לפרק זמן כה ממושך עליכם לחשוב על סוג הרכב שאתם רוצים לשכור. כמובן, סוג הרכב שתשכרו צריך להיות מושפע מאופי הנסיעות שלכם ולצרכים שלכם. המשתנים העיקריים הרלוונטיים לבחירת הרכב הם מספר המושבים, גודל תא המטען, נוחות הנסיעה, רמת האבזור, רמת החיסכון בדלק. למעשה כמעט כל רכב כולל אי אילו פשרות (בהנחה שאתם מבקשים לשלם את הסכום הנמוך ביותר עבור הצרכים שלכם). לכן, שקלו את הצרכים השונים שלכם. לדוגמא, אם מדובר באירוח של לקוח עסקי חשוב שעיקר נסיעותיו יהיו בעיר, ייתכן שתבקשו לתת דגש על נוחות הנסיעה ורמת האבזור. לעומת זאת, אם מדובר בטיול משפחתי של שבע נפשות, סביר להניח שתעדיפו השכרת רכב 7 מקומות על פני רמת האבזור.

מחירים ותנאי העסקה

עסקה של השכרת רכב לפרק זמן ממושך היא עסקה שעלויותיה גבוהות. למעשה, בדרך כלל, בעסקאות להשכרת רכב לטווח ארוך עלות ההשכרה היומית יורדת בהשוואה לעסקאות השכרה לטווח קצר. הוודאות של חברת ההשכרה בעסקה לטווח ארוך מגולמת בהפחתת המחיר. עם זאת, מצד שוכר הרכב, סך התשלום אותו הוא צריך להעביר הוא גבוה. לכן, במקרים רבים חוזי ההשכרה של הרכבים כוללים תנאים שעסקאות השכרה רגילות אינן כוללות. כך לדוגמא החוזה עשוי לכלול מגבלה על מספר הקילומטרים שתעשו לאורך התקופה. כאשר מדובר בהשכרה עם מגבלת קילומטרים, הדבר יגולם בהפחתה של מחיר הרכב. כמובן, במידה ותחרגו ממספר הקילומטרים שנקבע בחוזה סביר להניח שתחויבו על כך. כמובן, ההשפעה המשמעותית ביותר על מחיר הרכב נובעת מסוג הרכב שתבחרו. ככך שהרכב שתבחרו יהיה גדול יותר ומפואר יותר, כך עלות ההשכרה תגדל. בדרך כלל, פועל יוצא טבעי של כך הוא גם עלייה בצריכת הדלק.

חברת ההשכרה

משתנה משמעותי נוסף בו עליכם להתחשב בהשכרת רכב לטווח ארוך הוא חברת ההשכרה עמה אתם מתקשרים. לחברת ההשכרה עשויה להיות השפעה רבה על החוויה שלכם ועל ההנאה שלכם מהרכב. העניין החשוב ביותר אותו עליכם לוודא הוא שהחברה ממנה אתם שוכרים את הרכב אמינה ובעלת מוניטין חיובי. אין ספק כי חברת השכרה שאינה אמינה עשויה להסב לכם נזקים משמעותיים ולפגוע בהנאתכם מהרכב. עליכם לוודא כי הרכב אותו אתם שוכרים מטופל בקפדנות וכי אתם מקבלים במצב ראוי לנהיגה ממושכת. מעבר לכך, נכון שתוודאו כי לחברת ההשכרה יש שירותי דרך ומוקד חירום למקרה בו תזדקקו לשירותיהם.

מוגש מטעם פאמיליטור
  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully